Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru
Geographical maps of stereotypes as humorous and vicious product: folklorization and commercialization of ethnic prejudices in cyberspace
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
"Mape stereotipa" poslednjih nekoliko godina postale su izuzetno popularan sadržaj u internet prostoru, prosleđivane elektronskom poštom i sa milionskim posetama na veb stranicama. Njihova nameravana duhovitost ima i svoju agresivnu stranu: u formi šaljive političke nekorektnosti nude se i komercijalizuju folklorizovane predrasude o narodima i državama. S aspekta multikulturalnosti i potrebe za pregovaranjem o identitetima – različitim i promenljivim, mape stereotipa se iskazuju kao potpuna suprotnost tom konceptu koristeći se vešto konstruisanim predstavama: karakteristike naroda i država iz nekog određenog istorijskog i političkog trenutka se esencijalizuju i petrifikuju, postajući mogući snažan činilac u imagološkim stereotipnim predstavama ogromnog internet auditorijuma. U ovom radu ćemo se pozabaviti fenomenom mapa stereotipa i pripisanim predstavama o Srbiji u okviru političko-geografskog prostora bivše SFRJ i Balkana
Кључне речи:
mape stereotipa / etničke predrasude / simboličke granice / internet prostor / agresivni humor / Balkan / SrbijaИзвор:
Antropologija, 2013, 13, 1, 137-153Издавач:
- Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- Антрополошко проучавање Србије: Од културног наслеђа до модерног друштва (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177035)
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Antonijević, Dragana AU - Banić Grubišić, Ana PY - 2013 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5432 AB - "Mape stereotipa" poslednjih nekoliko godina postale su izuzetno popularan sadržaj u internet prostoru, prosleđivane elektronskom poštom i sa milionskim posetama na veb stranicama. Njihova nameravana duhovitost ima i svoju agresivnu stranu: u formi šaljive političke nekorektnosti nude se i komercijalizuju folklorizovane predrasude o narodima i državama. S aspekta multikulturalnosti i potrebe za pregovaranjem o identitetima – različitim i promenljivim, mape stereotipa se iskazuju kao potpuna suprotnost tom konceptu koristeći se vešto konstruisanim predstavama: karakteristike naroda i država iz nekog određenog istorijskog i političkog trenutka se esencijalizuju i petrifikuju, postajući mogući snažan činilac u imagološkim stereotipnim predstavama ogromnog internet auditorijuma. U ovom radu ćemo se pozabaviti fenomenom mapa stereotipa i pripisanim predstavama o Srbiji u okviru političko-geografskog prostora bivše SFRJ i Balkana PB - Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu T2 - Antropologija T1 - Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru T1 - Geographical maps of stereotypes as humorous and vicious product: folklorization and commercialization of ethnic prejudices in cyberspace EP - 153 IS - 1 SP - 137 VL - 13 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5432 ER -
@article{ author = "Antonijević, Dragana and Banić Grubišić, Ana", year = "2013", abstract = ""Mape stereotipa" poslednjih nekoliko godina postale su izuzetno popularan sadržaj u internet prostoru, prosleđivane elektronskom poštom i sa milionskim posetama na veb stranicama. Njihova nameravana duhovitost ima i svoju agresivnu stranu: u formi šaljive političke nekorektnosti nude se i komercijalizuju folklorizovane predrasude o narodima i državama. S aspekta multikulturalnosti i potrebe za pregovaranjem o identitetima – različitim i promenljivim, mape stereotipa se iskazuju kao potpuna suprotnost tom konceptu koristeći se vešto konstruisanim predstavama: karakteristike naroda i država iz nekog određenog istorijskog i političkog trenutka se esencijalizuju i petrifikuju, postajući mogući snažan činilac u imagološkim stereotipnim predstavama ogromnog internet auditorijuma. U ovom radu ćemo se pozabaviti fenomenom mapa stereotipa i pripisanim predstavama o Srbiji u okviru političko-geografskog prostora bivše SFRJ i Balkana", publisher = "Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu", journal = "Antropologija", title = "Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru, Geographical maps of stereotypes as humorous and vicious product: folklorization and commercialization of ethnic prejudices in cyberspace", pages = "153-137", number = "1", volume = "13", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5432" }
Antonijević, D.,& Banić Grubišić, A.. (2013). Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru. in Antropologija Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu., 13(1), 137-153. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5432
Antonijević D, Banić Grubišić A. Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru. in Antropologija. 2013;13(1):137-153. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5432 .
Antonijević, Dragana, Banić Grubišić, Ana, "Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru" in Antropologija, 13, no. 1 (2013):137-153, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5432 .