Приказ основних података о документу

The Second Wave of the Roma Hip-Hop in Serbia – Beyond the Burden of Representation

dc.contributorВаради, Тибор
dc.contributorЂорђевић, Драгољуб
dc.contributorТодоровић, Драган
dc.creatorBanić Grubišić, Ana
dc.date.accessioned2023-11-25T17:09:24Z
dc.date.available2023-11-25T17:09:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-7025-938-6
dc.identifier.issn0354-4850
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5453
dc.description.abstractУ овом раду се, из перспективе антропологије музике, приступа анализи „другог таласа“ ромског хип хопа у Србији. У питању је поновљено истраживање које је, с једне стране, усмерено на проверу резултата етнографског истраживања феномена ромског хип хопа у Србији 2009. године, а с друге на мапирање сличности и разлика између ова два таласа урбаног музичког израза младих Рома. Како налази претходног истраживања показују, кључна карактеристика првог таласа ромског хип хопа на овим просторима јесте да је створен „одозго“ – заслугом невладине организације. Једном речју, ромски хип хоп није представљао спонтани, самоникли и самосвојни изражај, већ је био институционално потпомогнут и стога активистичко-радионичарског типа. С тим у вези, посебна пажња у интерпретацији биће посвећена разматрању другог таласа ромског хип хопа у контексту „терета репрезентације“ (енг. „burden of representation”), концепта који је у хуманистику увео историчар уметности Кобена Мерсер у циљу објашњења уметничког стваралаштва мањинских и маргинализованих популација.sr
dc.description.abstractThis paper analysis the so-called “second wave” of Roma hip hop in Serbia from the perspective of the anthropology of music. It is a repeated study (restudy) that, on the one hand, is aimed at verifying the results of ethnographic research on the phenomenon of Roma hip hop in Serbia conducted in 2009, and on the other hand, at mapping the similarities and differences between these two waves of urban musical expression of Roma youth. As the findings of the previous research show, the main characteristic of the first wave of Roma hip hop in Serbia is that it was created “from above” – by a non-governmental organization. In short, Roma hip hop did not represent a spontaneous, grassroots, and independent expression but was institutionally supported and, therefore, of the activist-workshop type. In this regard, particular attention in the interpretation will be a consideration of the second wave of Roma hip hop in the context of the “burden of representation”, a concept introduced to the humanities by a British art historian Kobena Mercer in order to explain the artistic work of various minorities groups and marginalized populations.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград: Српска академија наука и уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceДопринос Рома култури народа у Србијиsr
dc.subjectромски хип хопsr
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectGypsy Mafiasr
dc.subjectантропологија музикеsr
dc.subjectRoma hip hopsr
dc.subjectSerbiasr
dc.subjectanthropology of musicsr
dc.titleДруги талас ромског хип хопа у Србији : изван терета репрезентације?sr
dc.titleThe Second Wave of the Roma Hip-Hop in Serbia – Beyond the Burden of Representationsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage163
dc.citation.spage145
dc.description.otherзборник радова са научног скупа одржаног 22. октобра 2021. Научни скупови, књ. 208, Одељење друштвених наука, књ. 49sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/13431/bitstream_13431.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5453
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss108645385


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу