O izazovima ukrštanja kulturne i ekonomske istorije: film između tržišta i ideologije u SFRJ
On the challenges of crossing cultural and economic history: a film between the market and ideology in the SFRY
Апстракт
Tema rada je razumevanje ekonomske istorije socijalističke Jugoslavije
kroz analizu odnosa filma, ideologije i tržišta. Cilj je da se kroz primere vezane za
promet i distribuciju američkih i istočnoevropskih filmova u Jugoslaviji, kao i jugoslovenskih filmova u Africi, pokaže da je tržište bilo iznad ideologije i da je
tržišni način razmišljanja bio dominantan među jugoslovenskim filmskim distributerima, često na štetu ideologije i u suprotnosti sa proklamovanom kulturnom
politikom.
The topic of the paper is the understanding of the economic history of socialist Yugoslavia through the analysis of the relationship between film, ideology and the market.
The aim is to show, through examples related to the sale and distribution of American and
Eastern European films in Yugoslavia, as well as Yugoslav films in Africa, that the market
was above ideology, and that market thinking was dominant among Yugoslav film distributors, often to the detriment of ideology, and contrary to the proclaimed cultural policy
Кључне речи:
kulturna istorija / ekonomska istorija / film / tržište / ideologija / SFRJИзвор:
Izazovi izučavanja ekonomske istorije u Srbiji, 2020, 137-149Издавач:
- Institut ekonomskih nauka
- Centar za ekonomsku istoriju
Институција/група
Istorija / HistoryTY - CONF AU - Vučetić, Radina PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5473 AB - Tema rada je razumevanje ekonomske istorije socijalističke Jugoslavije kroz analizu odnosa filma, ideologije i tržišta. Cilj je da se kroz primere vezane za promet i distribuciju američkih i istočnoevropskih filmova u Jugoslaviji, kao i jugoslovenskih filmova u Africi, pokaže da je tržište bilo iznad ideologije i da je tržišni način razmišljanja bio dominantan među jugoslovenskim filmskim distributerima, često na štetu ideologije i u suprotnosti sa proklamovanom kulturnom politikom. AB - The topic of the paper is the understanding of the economic history of socialist Yugoslavia through the analysis of the relationship between film, ideology and the market. The aim is to show, through examples related to the sale and distribution of American and Eastern European films in Yugoslavia, as well as Yugoslav films in Africa, that the market was above ideology, and that market thinking was dominant among Yugoslav film distributors, often to the detriment of ideology, and contrary to the proclaimed cultural policy PB - Institut ekonomskih nauka PB - Centar za ekonomsku istoriju C3 - Izazovi izučavanja ekonomske istorije u Srbiji T1 - O izazovima ukrštanja kulturne i ekonomske istorije: film između tržišta i ideologije u SFRJ T1 - On the challenges of crossing cultural and economic history: a film between the market and ideology in the SFRY EP - 149 SP - 137 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5473 ER -
@conference{ author = "Vučetić, Radina", year = "2020", abstract = "Tema rada je razumevanje ekonomske istorije socijalističke Jugoslavije kroz analizu odnosa filma, ideologije i tržišta. Cilj je da se kroz primere vezane za promet i distribuciju američkih i istočnoevropskih filmova u Jugoslaviji, kao i jugoslovenskih filmova u Africi, pokaže da je tržište bilo iznad ideologije i da je tržišni način razmišljanja bio dominantan među jugoslovenskim filmskim distributerima, često na štetu ideologije i u suprotnosti sa proklamovanom kulturnom politikom., The topic of the paper is the understanding of the economic history of socialist Yugoslavia through the analysis of the relationship between film, ideology and the market. The aim is to show, through examples related to the sale and distribution of American and Eastern European films in Yugoslavia, as well as Yugoslav films in Africa, that the market was above ideology, and that market thinking was dominant among Yugoslav film distributors, often to the detriment of ideology, and contrary to the proclaimed cultural policy", publisher = "Institut ekonomskih nauka, Centar za ekonomsku istoriju", journal = "Izazovi izučavanja ekonomske istorije u Srbiji", title = "O izazovima ukrštanja kulturne i ekonomske istorije: film između tržišta i ideologije u SFRJ, On the challenges of crossing cultural and economic history: a film between the market and ideology in the SFRY", pages = "149-137", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5473" }
Vučetić, R.. (2020). O izazovima ukrštanja kulturne i ekonomske istorije: film između tržišta i ideologije u SFRJ. in Izazovi izučavanja ekonomske istorije u Srbiji Institut ekonomskih nauka., 137-149. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5473
Vučetić R. O izazovima ukrštanja kulturne i ekonomske istorije: film između tržišta i ideologije u SFRJ. in Izazovi izučavanja ekonomske istorije u Srbiji. 2020;:137-149. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5473 .
Vučetić, Radina, "O izazovima ukrštanja kulturne i ekonomske istorije: film između tržišta i ideologije u SFRJ" in Izazovi izučavanja ekonomske istorije u Srbiji (2020):137-149, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5473 .