Brendiranje škola stranog jezika kao organizatora neformalnog obrazovanja odraslih
Branding Foreign Language Schools as Organizations of Non-formal Adult Education
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Kao cilj marketinga bilo koje organizacije, uključujući i obrazovnu, mogao bi se
imenovati brend. Pitanje brenda u obrazovanju je sve aktuelnije, ali je dosadašnji fokus
naučne zajednice ostao uglavnom na brendiranju visokog obrazovanja, dok su organizacije
neformalnog obrazovanja odraslih po ovom pitanju uglavnom ignorisane. Stoga smo
realizovali istraživanje sa ciljem da utvrdimo da li korisnici organizacija neformalnog
obrazovanja doživljavaju pružaoca obrazovne usluge kao brend, kao i da identifikujemo
koje aktivnosti sprovode organizacije neformalnog obrazovanja kako bi dosegle ovaj nivo
povezanosti sa svojim korisnicima. U istraživanju je korišćena kombinacija kvantitativno-
kvalitativne istraživačke paradigme, sa multiplom studijom slučaja kao modelom
istraživanja i deskriptivnom metodom kao dominantnom. Uzorak istraživanja čine
menadžeri i polaznici analiziranih škola stranog jezika. Rezultati istraživanja ukazuju na to
da i u Srbiji organizacije neformalnog obrazova...nja prate svetske trendove i ulažu napore u
dostizanju statusa obrazovnog brenda, ali i na to da brendiranje nije jednoobrazni proces,
već da svaka organizacija i njihove strategije imaju određene specifičnosti.
A brand could be named as the marketing goal of any organization, including
the educational one. The issue of brand in education is becoming more and more actual,
but the current focus of the scientific community has remained mainly on branding
higher education, while non-formal adult education organizations on this issue have been
largely ignored. Therefore, we conducted research to determine whether users of non-
formal education organizations perceive the educational service provider as a brand, as
well as to identify which activities are carried out by non-formal education organizations
to reach this level of connection with their users. The research used a combination of
quantitative-qualitative research paradigm, with a multiple case study as a research model
and a descriptive method as the dominant one. The research sample consists of managers
and students of the analyzed foreign language schools. The results of the research indicate
that non-formal education organiza...tions in Serbia follow world trends and make efforts
to achieve the status of an educational brand, that branding is not a uniform process, and
that each organization and their strategies have certain specifics.
Кључне речи:
brend u obrazovanju / brendiranje / organizacije neformalnog obrazovanja / obrazovanje odraslih / škole stranih jezika / brand in education / branding / non-formal education organizations / adult education / foreign language schoolsИзвор:
Obrazovanje odraslih, 2021, 21, 1, 61-77Издавач:
- JU bosanski kulturni centar Kantona Sarajevo
- OJ bosanski kulturni centar Sarajevo
Финансирање / пројекти:
- Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања у Србији (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Напомена:
- Univerzitet u Beogradu je ovaj časopis svojom listom klasifikovao kao M23
DOI: 10.53617/issn2744-2047.2021.21.1
ISSN: 1512-8784 (Print); 2744-2047 (Online)
[ Google Scholar ]Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Miljković, Jovan AU - Todorović, Marija PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5598 AB - Kao cilj marketinga bilo koje organizacije, uključujući i obrazovnu, mogao bi se imenovati brend. Pitanje brenda u obrazovanju je sve aktuelnije, ali je dosadašnji fokus naučne zajednice ostao uglavnom na brendiranju visokog obrazovanja, dok su organizacije neformalnog obrazovanja odraslih po ovom pitanju uglavnom ignorisane. Stoga smo realizovali istraživanje sa ciljem da utvrdimo da li korisnici organizacija neformalnog obrazovanja doživljavaju pružaoca obrazovne usluge kao brend, kao i da identifikujemo koje aktivnosti sprovode organizacije neformalnog obrazovanja kako bi dosegle ovaj nivo povezanosti sa svojim korisnicima. U istraživanju je korišćena kombinacija kvantitativno- kvalitativne istraživačke paradigme, sa multiplom studijom slučaja kao modelom istraživanja i deskriptivnom metodom kao dominantnom. Uzorak istraživanja čine menadžeri i polaznici analiziranih škola stranog jezika. Rezultati istraživanja ukazuju na to da i u Srbiji organizacije neformalnog obrazovanja prate svetske trendove i ulažu napore u dostizanju statusa obrazovnog brenda, ali i na to da brendiranje nije jednoobrazni proces, već da svaka organizacija i njihove strategije imaju određene specifičnosti. AB - A brand could be named as the marketing goal of any organization, including the educational one. The issue of brand in education is becoming more and more actual, but the current focus of the scientific community has remained mainly on branding higher education, while non-formal adult education organizations on this issue have been largely ignored. Therefore, we conducted research to determine whether users of non- formal education organizations perceive the educational service provider as a brand, as well as to identify which activities are carried out by non-formal education organizations to reach this level of connection with their users. The research used a combination of quantitative-qualitative research paradigm, with a multiple case study as a research model and a descriptive method as the dominant one. The research sample consists of managers and students of the analyzed foreign language schools. The results of the research indicate that non-formal education organizations in Serbia follow world trends and make efforts to achieve the status of an educational brand, that branding is not a uniform process, and that each organization and their strategies have certain specifics. PB - JU bosanski kulturni centar Kantona Sarajevo PB - OJ bosanski kulturni centar Sarajevo T2 - Obrazovanje odraslih T1 - Brendiranje škola stranog jezika kao organizatora neformalnog obrazovanja odraslih T1 - Branding Foreign Language Schools as Organizations of Non-formal Adult Education EP - 77 IS - 1 SP - 61 VL - 21 DO - 10.53617/issn2744-2047.2021.21.1 ER -
@article{ author = "Miljković, Jovan and Todorović, Marija", year = "2021", abstract = "Kao cilj marketinga bilo koje organizacije, uključujući i obrazovnu, mogao bi se imenovati brend. Pitanje brenda u obrazovanju je sve aktuelnije, ali je dosadašnji fokus naučne zajednice ostao uglavnom na brendiranju visokog obrazovanja, dok su organizacije neformalnog obrazovanja odraslih po ovom pitanju uglavnom ignorisane. Stoga smo realizovali istraživanje sa ciljem da utvrdimo da li korisnici organizacija neformalnog obrazovanja doživljavaju pružaoca obrazovne usluge kao brend, kao i da identifikujemo koje aktivnosti sprovode organizacije neformalnog obrazovanja kako bi dosegle ovaj nivo povezanosti sa svojim korisnicima. U istraživanju je korišćena kombinacija kvantitativno- kvalitativne istraživačke paradigme, sa multiplom studijom slučaja kao modelom istraživanja i deskriptivnom metodom kao dominantnom. Uzorak istraživanja čine menadžeri i polaznici analiziranih škola stranog jezika. Rezultati istraživanja ukazuju na to da i u Srbiji organizacije neformalnog obrazovanja prate svetske trendove i ulažu napore u dostizanju statusa obrazovnog brenda, ali i na to da brendiranje nije jednoobrazni proces, već da svaka organizacija i njihove strategije imaju određene specifičnosti., A brand could be named as the marketing goal of any organization, including the educational one. The issue of brand in education is becoming more and more actual, but the current focus of the scientific community has remained mainly on branding higher education, while non-formal adult education organizations on this issue have been largely ignored. Therefore, we conducted research to determine whether users of non- formal education organizations perceive the educational service provider as a brand, as well as to identify which activities are carried out by non-formal education organizations to reach this level of connection with their users. The research used a combination of quantitative-qualitative research paradigm, with a multiple case study as a research model and a descriptive method as the dominant one. The research sample consists of managers and students of the analyzed foreign language schools. The results of the research indicate that non-formal education organizations in Serbia follow world trends and make efforts to achieve the status of an educational brand, that branding is not a uniform process, and that each organization and their strategies have certain specifics.", publisher = "JU bosanski kulturni centar Kantona Sarajevo, OJ bosanski kulturni centar Sarajevo", journal = "Obrazovanje odraslih", title = "Brendiranje škola stranog jezika kao organizatora neformalnog obrazovanja odraslih, Branding Foreign Language Schools as Organizations of Non-formal Adult Education", pages = "77-61", number = "1", volume = "21", doi = "10.53617/issn2744-2047.2021.21.1" }
Miljković, J.,& Todorović, M.. (2021). Brendiranje škola stranog jezika kao organizatora neformalnog obrazovanja odraslih. in Obrazovanje odraslih JU bosanski kulturni centar Kantona Sarajevo., 21(1), 61-77. https://doi.org/10.53617/issn2744-2047.2021.21.1
Miljković J, Todorović M. Brendiranje škola stranog jezika kao organizatora neformalnog obrazovanja odraslih. in Obrazovanje odraslih. 2021;21(1):61-77. doi:10.53617/issn2744-2047.2021.21.1 .
Miljković, Jovan, Todorović, Marija, "Brendiranje škola stranog jezika kao organizatora neformalnog obrazovanja odraslih" in Obrazovanje odraslih, 21, no. 1 (2021):61-77, https://doi.org/10.53617/issn2744-2047.2021.21.1 . .