Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje
Аутори
Purešević, DraganaMiskeljin, Lidija
Остала ауторства
Šaljić, ZoricaDubljanin, Saša
Pejatović, Aleksandra
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu se razmatra i analizira problematika kako dokumenta međunarodnih organizacija (EU, OECD, Svetskabanka, T20/G20) oblikuju svrhu predškolskog vaspitanja i obrazovanja Narativnom analizom aktuelnih doku-menata koja se bave pitanjem svrhe i funkcije predškolskog vaspitanja i obrazovanja, fokusiranjem na jezik iterminologiju u datim dokumentima, izvedena su dva na rativa sagledavanja ranog detinjstva i svrhe predš-kolskog vaspitanja i obrazovanja – narativ „društvene investicije” i narativ „javno dobro”. Narativ „društvenainvesticija” pozicionira dete kao investiciju za budućnost i ekonomsku produktivnost i, u skladu sa tim, svrhupredškolskog vaspitanja i obrazovanja definiše u odnosu na ekonomski jezik isplativosti, produktivnosti i oruđaza rešavanje različitih društvenih problema putem ranih intervencija. Nasuprot tome, u narativu „javno dobro”dete se sagledava kao bogato potencijalima, agens i kompetentni učesnik sopstvenog učenja i življenja, dok sesvrha i funkcija predškolskog v...aspitanja i obrazovanja određuje kao prostor demokratske prakse, kontekstualnooblikovane, višeperspektivne, zasnovane na vrednostima i etički odgovornom delovanju svih učesnika.
Кључне речи:
narativ „društvena investicija” / narativ „javno dobro” / funkcija predškolskog vaspitanja i obrazovanjaИзвор:
U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja, 2023, 91-98Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Purešević, Dragana AU - Miskeljin, Lidija PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5652 AB - U radu se razmatra i analizira problematika kako dokumenta međunarodnih organizacija (EU, OECD, Svetskabanka, T20/G20) oblikuju svrhu predškolskog vaspitanja i obrazovanja Narativnom analizom aktuelnih doku-menata koja se bave pitanjem svrhe i funkcije predškolskog vaspitanja i obrazovanja, fokusiranjem na jezik iterminologiju u datim dokumentima, izvedena su dva na rativa sagledavanja ranog detinjstva i svrhe predš-kolskog vaspitanja i obrazovanja – narativ „društvene investicije” i narativ „javno dobro”. Narativ „društvenainvesticija” pozicionira dete kao investiciju za budućnost i ekonomsku produktivnost i, u skladu sa tim, svrhupredškolskog vaspitanja i obrazovanja definiše u odnosu na ekonomski jezik isplativosti, produktivnosti i oruđaza rešavanje različitih društvenih problema putem ranih intervencija. Nasuprot tome, u narativu „javno dobro”dete se sagledava kao bogato potencijalima, agens i kompetentni učesnik sopstvenog učenja i življenja, dok sesvrha i funkcija predškolskog vaspitanja i obrazovanja određuje kao prostor demokratske prakse, kontekstualnooblikovane, višeperspektivne, zasnovane na vrednostima i etički odgovornom delovanju svih učesnika. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja T1 - Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje EP - 98 SP - 91 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5652 ER -
@conference{ author = "Purešević, Dragana and Miskeljin, Lidija", year = "2023", abstract = "U radu se razmatra i analizira problematika kako dokumenta međunarodnih organizacija (EU, OECD, Svetskabanka, T20/G20) oblikuju svrhu predškolskog vaspitanja i obrazovanja Narativnom analizom aktuelnih doku-menata koja se bave pitanjem svrhe i funkcije predškolskog vaspitanja i obrazovanja, fokusiranjem na jezik iterminologiju u datim dokumentima, izvedena su dva na rativa sagledavanja ranog detinjstva i svrhe predš-kolskog vaspitanja i obrazovanja – narativ „društvene investicije” i narativ „javno dobro”. Narativ „društvenainvesticija” pozicionira dete kao investiciju za budućnost i ekonomsku produktivnost i, u skladu sa tim, svrhupredškolskog vaspitanja i obrazovanja definiše u odnosu na ekonomski jezik isplativosti, produktivnosti i oruđaza rešavanje različitih društvenih problema putem ranih intervencija. Nasuprot tome, u narativu „javno dobro”dete se sagledava kao bogato potencijalima, agens i kompetentni učesnik sopstvenog učenja i življenja, dok sesvrha i funkcija predškolskog vaspitanja i obrazovanja određuje kao prostor demokratske prakse, kontekstualnooblikovane, višeperspektivne, zasnovane na vrednostima i etički odgovornom delovanju svih učesnika.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja", title = "Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje", pages = "98-91", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5652" }
Purešević, D.,& Miskeljin, L.. (2023). Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 91-98. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5652
Purešević D, Miskeljin L. Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja. 2023;:91-98. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5652 .
Purešević, Dragana, Miskeljin, Lidija, "Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje" in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (2023):91-98, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5652 .