Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju
Authors
Krnjaja, ŽivkaPavlović-Breneselović, Dragana
Mitranić, Nevena
Contributors
Šaljić, ZoricaDubljanin, Saša
Pejatović, Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu smo pošli od shvatanja promene pristupa obrazovanju kao suštinske promene, koja se razvija kroz istovremeno
i zajedničko delovanje kroz tri dimenzije vaspitno-obrazovne prakse. Razumevanje kompleksnosti promene
pristupa obrazovanju, te promene kao kolektivnog nastojanja i odgovornosti, usmerilo nas je na osmišljavanje
podrške stručnim saradnicima kao liderima u pokretanju promene. Promena pristupa obrazovanju i liderska uloga
stručnog saradnika u promeni povezani su sa primenom novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja
„Godine uzleta”. Kao sastavni deo podrške u procesu primene Osnova programa predškolskog vaspitanja i
obrazovanja „Godine uzleta” osmišljena je i realizovana obuka „SNOP – Stručni saradnici kao nosioci promene”. U
ovom radu prikazaćemo rezultate evaluacije obuke „SNOP” iz perspektive stručnih saradnika i na osnovu evaluacija
izvesti zaključke o podršci koja je stručnim saradnicima potrebna kako bi se osnažili kao lideri u promeni pristupa...
obrazovanju. U seriji obuka „SNOP” učestvovalo je 268 stručnih saradnika iz predškolskih ustanova. Njihove
evaluacije obuke pokazuju da je stručnim saradnicima značajna i potrebna podrška kojom se jača profesionalni
identitet stručnih saradnika kao pokretača promene i osnažuje njihova specifična profesionalna kompetentnost za
razumevanje procesa promene i vođenje promene u vaspitno-obrazovnoj praksi.
Keywords:
stručni saradnik kao nosilac promene / dimenzije promene / zajednica učenja / primena Osnova programaSource:
U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja, 05-2023, 145-150-Publisher:
- Pedagoško društvo Srbije
- Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200163 (University of Belgrade, Faculty of Philosophy) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Institution/Community
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Krnjaja, Živka AU - Pavlović-Breneselović, Dragana AU - Mitranić, Nevena PY - 2023-05 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5756 AB - U radu smo pošli od shvatanja promene pristupa obrazovanju kao suštinske promene, koja se razvija kroz istovremeno i zajedničko delovanje kroz tri dimenzije vaspitno-obrazovne prakse. Razumevanje kompleksnosti promene pristupa obrazovanju, te promene kao kolektivnog nastojanja i odgovornosti, usmerilo nas je na osmišljavanje podrške stručnim saradnicima kao liderima u pokretanju promene. Promena pristupa obrazovanju i liderska uloga stručnog saradnika u promeni povezani su sa primenom novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta”. Kao sastavni deo podrške u procesu primene Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta” osmišljena je i realizovana obuka „SNOP – Stručni saradnici kao nosioci promene”. U ovom radu prikazaćemo rezultate evaluacije obuke „SNOP” iz perspektive stručnih saradnika i na osnovu evaluacija izvesti zaključke o podršci koja je stručnim saradnicima potrebna kako bi se osnažili kao lideri u promeni pristupa obrazovanju. U seriji obuka „SNOP” učestvovalo je 268 stručnih saradnika iz predškolskih ustanova. Njihove evaluacije obuke pokazuju da je stručnim saradnicima značajna i potrebna podrška kojom se jača profesionalni identitet stručnih saradnika kao pokretača promene i osnažuje njihova specifična profesionalna kompetentnost za razumevanje procesa promene i vođenje promene u vaspitno-obrazovnoj praksi. PB - Pedagoško društvo Srbije PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu C3 - U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja T1 - Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju SP - 145-150 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5756 ER -
@conference{ author = "Krnjaja, Živka and Pavlović-Breneselović, Dragana and Mitranić, Nevena", year = "2023-05", abstract = "U radu smo pošli od shvatanja promene pristupa obrazovanju kao suštinske promene, koja se razvija kroz istovremeno i zajedničko delovanje kroz tri dimenzije vaspitno-obrazovne prakse. Razumevanje kompleksnosti promene pristupa obrazovanju, te promene kao kolektivnog nastojanja i odgovornosti, usmerilo nas je na osmišljavanje podrške stručnim saradnicima kao liderima u pokretanju promene. Promena pristupa obrazovanju i liderska uloga stručnog saradnika u promeni povezani su sa primenom novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta”. Kao sastavni deo podrške u procesu primene Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta” osmišljena je i realizovana obuka „SNOP – Stručni saradnici kao nosioci promene”. U ovom radu prikazaćemo rezultate evaluacije obuke „SNOP” iz perspektive stručnih saradnika i na osnovu evaluacija izvesti zaključke o podršci koja je stručnim saradnicima potrebna kako bi se osnažili kao lideri u promeni pristupa obrazovanju. U seriji obuka „SNOP” učestvovalo je 268 stručnih saradnika iz predškolskih ustanova. Njihove evaluacije obuke pokazuju da je stručnim saradnicima značajna i potrebna podrška kojom se jača profesionalni identitet stručnih saradnika kao pokretača promene i osnažuje njihova specifična profesionalna kompetentnost za razumevanje procesa promene i vođenje promene u vaspitno-obrazovnoj praksi.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu", journal = "U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja", title = "Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju", pages = "145-150", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5756" }
Krnjaja, Ž., Pavlović-Breneselović, D.,& Mitranić, N.. (2023-05). Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja Pedagoško društvo Srbije., 145-150. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5756
Krnjaja Ž, Pavlović-Breneselović D, Mitranić N. Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja. 2023;:145-150. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5756 .
Krnjaja, Živka, Pavlović-Breneselović, Dragana, Mitranić, Nevena, "Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju" in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (2023-05):145-150, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5756 .