Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta
Authors
Anstanasijević, AnaIlić, Ljubica
Mančić, Leonora
Mitranić, Nevena
Contributors
Dubljanin, SašaMitrović, Milica
Orlović, Violeta
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Obrazovna politika i shvatanje detinjstva na kom je zasnovana i koje dalje promoviše u velikoj meri utiču na oblikovanje uslova u kojima dete odrasta. Iz tog razloga, značajno je analizirati dokumenta obrazovne politike iz perspektive dobrobiti deteta i zapitati se koliko ona dobrobit istinski razumeju i koliko konstruktivne mere predlažu kao podršku dobrobiti. U ovom radu porediće se Opšti komentar br. 7, koji je proistekao iz Konvencije o pravima deteta i Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji 2020. – Sistem društvene brige, vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta, kao deo dugoročnije vizije i misije obrazovanja i vaspitanja i kao dva veoma važna dokumenta na kojima se zasniva politika i ostvarivanje predškolskih programa u Republici Srbiji. Kategorije za poređenje obuhvataju: shvatanje deteta i detinjstva, shvatanje funkcije predškolskog vaspitanja, ulogu porodice, zajednice, države i drugih važnih činilaca u detetovom odrastanju. Izvođenje paralele ova dva dokumenta pot...encijalno nam omogućava njihovo temeljnije upoznavanje i uočavanje tačaka u kojima se susreću i u kojima su dijametralno različiti, kao osnove za preispitivanje i dalje razvijanje obrazovne prakse u Srbiji.
Keywords:
obrazovna politika / prava deteta / dobrobit / obrazovna praksaSource:
Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja, 2015, 154-158Publisher:
- Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu
- Pedagoško društvo Srbije
Institution/Community
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Anstanasijević, Ana AU - Ilić, Ljubica AU - Mančić, Leonora AU - Mitranić, Nevena PY - 2015 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5763 AB - Obrazovna politika i shvatanje detinjstva na kom je zasnovana i koje dalje promoviše u velikoj meri utiču na oblikovanje uslova u kojima dete odrasta. Iz tog razloga, značajno je analizirati dokumenta obrazovne politike iz perspektive dobrobiti deteta i zapitati se koliko ona dobrobit istinski razumeju i koliko konstruktivne mere predlažu kao podršku dobrobiti. U ovom radu porediće se Opšti komentar br. 7, koji je proistekao iz Konvencije o pravima deteta i Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji 2020. – Sistem društvene brige, vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta, kao deo dugoročnije vizije i misije obrazovanja i vaspitanja i kao dva veoma važna dokumenta na kojima se zasniva politika i ostvarivanje predškolskih programa u Republici Srbiji. Kategorije za poređenje obuhvataju: shvatanje deteta i detinjstva, shvatanje funkcije predškolskog vaspitanja, ulogu porodice, zajednice, države i drugih važnih činilaca u detetovom odrastanju. Izvođenje paralele ova dva dokumenta potencijalno nam omogućava njihovo temeljnije upoznavanje i uočavanje tačaka u kojima se susreću i u kojima su dijametralno različiti, kao osnove za preispitivanje i dalje razvijanje obrazovne prakse u Srbiji. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja T1 - Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta EP - 158 SP - 154 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763 ER -
@conference{ author = "Anstanasijević, Ana and Ilić, Ljubica and Mančić, Leonora and Mitranić, Nevena", year = "2015", abstract = "Obrazovna politika i shvatanje detinjstva na kom je zasnovana i koje dalje promoviše u velikoj meri utiču na oblikovanje uslova u kojima dete odrasta. Iz tog razloga, značajno je analizirati dokumenta obrazovne politike iz perspektive dobrobiti deteta i zapitati se koliko ona dobrobit istinski razumeju i koliko konstruktivne mere predlažu kao podršku dobrobiti. U ovom radu porediće se Opšti komentar br. 7, koji je proistekao iz Konvencije o pravima deteta i Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji 2020. – Sistem društvene brige, vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta, kao deo dugoročnije vizije i misije obrazovanja i vaspitanja i kao dva veoma važna dokumenta na kojima se zasniva politika i ostvarivanje predškolskih programa u Republici Srbiji. Kategorije za poređenje obuhvataju: shvatanje deteta i detinjstva, shvatanje funkcije predškolskog vaspitanja, ulogu porodice, zajednice, države i drugih važnih činilaca u detetovom odrastanju. Izvođenje paralele ova dva dokumenta potencijalno nam omogućava njihovo temeljnije upoznavanje i uočavanje tačaka u kojima se susreću i u kojima su dijametralno različiti, kao osnove za preispitivanje i dalje razvijanje obrazovne prakse u Srbiji.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja", title = "Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta", pages = "158-154", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763" }
Anstanasijević, A., Ilić, L., Mančić, L.,& Mitranić, N.. (2015). Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu., 154-158. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763
Anstanasijević A, Ilić L, Mančić L, Mitranić N. Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja. 2015;:154-158. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763 .
Anstanasijević, Ana, Ilić, Ljubica, Mančić, Leonora, Mitranić, Nevena, "Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta" in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja (2015):154-158, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763 .