Podrška prosvetnih vlasti školama u vreme kovid krize: očekivanja praktičara
Апстракт
Ustaljen način funkcionisanja škola i uobičajena profesionalna praksa nastavnika pretrpeli su
velike izmene od pojave korona krize, a praktičari su se suočili sa nizom izazova i teškoća. U
radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji je cilj bio da se sagleda koju vrstu podrške su
zaposleni u školama očekivali od prosvetnih vlasti tokom aktuelne krize. Uzorak istraživanja
činilo je 216 praktičara (nastavnika, stručnih saradnika i direktora), zaposlenih u osnovnim i
srednjim školama širom Republike Srbije. Podaci su prikupljeni anketiranjem. Odgovori
dobijeni na pitanje otvorenog tipa razvrstani su u 7 kategorija, čija je zastupljenost prikazana
frekvencijama i procentima. Nalazi pokazuju da je među praktičarima najupadljivija potreba
za tehničkom podrškom, zatim slede stručno-pedagoška i administrativno-organizaciona, dok
se manji broj njih opredelio za finansijsku, zdravstvenu i psihološku podršku. U radu se
zaključuje da prosvetne vlasti treba da ulože veći napor kako ...bi odgovorile na potrebe
praktičara i pružile im adekvatnu pomoć i podršku.
Кључне речи:
prosvetne vlasti / podrška školama / praktičari / kovid krizaИзвор:
Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 92-97Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Projkat ,,Čovek i društvo u vreme krize” finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Spasenović, Vera PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5859 AB - Ustaljen način funkcionisanja škola i uobičajena profesionalna praksa nastavnika pretrpeli su velike izmene od pojave korona krize, a praktičari su se suočili sa nizom izazova i teškoća. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji je cilj bio da se sagleda koju vrstu podrške su zaposleni u školama očekivali od prosvetnih vlasti tokom aktuelne krize. Uzorak istraživanja činilo je 216 praktičara (nastavnika, stručnih saradnika i direktora), zaposlenih u osnovnim i srednjim školama širom Republike Srbije. Podaci su prikupljeni anketiranjem. Odgovori dobijeni na pitanje otvorenog tipa razvrstani su u 7 kategorija, čija je zastupljenost prikazana frekvencijama i procentima. Nalazi pokazuju da je među praktičarima najupadljivija potreba za tehničkom podrškom, zatim slede stručno-pedagoška i administrativno-organizaciona, dok se manji broj njih opredelio za finansijsku, zdravstvenu i psihološku podršku. U radu se zaključuje da prosvetne vlasti treba da ulože veći napor kako bi odgovorile na potrebe praktičara i pružile im adekvatnu pomoć i podršku. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Obrazovanje u vreme krize i kako dalje T1 - Podrška prosvetnih vlasti školama u vreme kovid krize: očekivanja praktičara EP - 97 SP - 92 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5859 ER -
@conference{ author = "Spasenović, Vera", year = "2022", abstract = "Ustaljen način funkcionisanja škola i uobičajena profesionalna praksa nastavnika pretrpeli su velike izmene od pojave korona krize, a praktičari su se suočili sa nizom izazova i teškoća. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji je cilj bio da se sagleda koju vrstu podrške su zaposleni u školama očekivali od prosvetnih vlasti tokom aktuelne krize. Uzorak istraživanja činilo je 216 praktičara (nastavnika, stručnih saradnika i direktora), zaposlenih u osnovnim i srednjim školama širom Republike Srbije. Podaci su prikupljeni anketiranjem. Odgovori dobijeni na pitanje otvorenog tipa razvrstani su u 7 kategorija, čija je zastupljenost prikazana frekvencijama i procentima. Nalazi pokazuju da je među praktičarima najupadljivija potreba za tehničkom podrškom, zatim slede stručno-pedagoška i administrativno-organizaciona, dok se manji broj njih opredelio za finansijsku, zdravstvenu i psihološku podršku. U radu se zaključuje da prosvetne vlasti treba da ulože veći napor kako bi odgovorile na potrebe praktičara i pružile im adekvatnu pomoć i podršku.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", title = "Podrška prosvetnih vlasti školama u vreme kovid krize: očekivanja praktičara", pages = "97-92", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5859" }
Spasenović, V.. (2022). Podrška prosvetnih vlasti školama u vreme kovid krize: očekivanja praktičara. in Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Obrazovanje u vreme krize i kako dalje Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 92-97. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5859
Spasenović V. Podrška prosvetnih vlasti školama u vreme kovid krize: očekivanja praktičara. in Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:92-97. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5859 .
Spasenović, Vera, "Podrška prosvetnih vlasti školama u vreme kovid krize: očekivanja praktičara" in Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):92-97, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5859 .