Идеја живота и смрти Густава Климта
Само за регистроване кориснике
2020
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циклус живота и смрти и њихов однос у тајни универзума, били су привлачна тема за уметнике аустријског симболизма, и тема која је занимала сликара Густава Климта од краја 19. века, па све до последњих година његовог живота. На његово поимање ове филозофске теме која се тицала суштинске потребе за спознајом сопствене душе и света око нас, утицала је најпре песимистичка интелектуална струја Артура Шопенхауера, а затим и теорија еволуције провучена кроз мистичну и спиритуалну слику света, уваженог немачког филозофа и природњака, Ернста Хекела. Дуалитет и парадокс смрти и живота, Климт је први пут представио на композицијама нарученим за таваницу Велике сале Универзитета у Бечу – „Филозофији“ и „Медицини“. Потом је скоро деценију касније, ову тему обрадио на слици „Смрт и живот“. Последња слика, која је за Климта била његово најзначајније фигуративно дело је сублимирала уметников лични однос према циклусу живота. Циљ овог рада биће истражити којим је све стилским и иконографским решењима с...ликар посезао обрађујући ову тему и потом, анализирати идејне позадине ових дела. На крају, рад ће настојати да прикаже промену у Климтовој личној визији о животу и смрти, чија је синтеза осликана на представи „Смрт и живот“.
Кључне речи:
Климт / живот / циклус живота / монизам / тајна универзума / Филозофија / Медицина / Смрт и животИзвор:
Плурализам идентитета: сликарство на тлу Средње Европе у последњим деценијама 19. и почетком 20 века, 2020, 163-198Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Представе идентитета у уметности и вербално-визуелној култури новог доба (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177001)
- Српска уметност 20. века: национално и Европа (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177013)
- Српска средњовековна уметност и њен европски контекст (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177036)
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Жакић, Олга PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5953 AB - Циклус живота и смрти и њихов однос у тајни универзума, били су привлачна тема за уметнике аустријског симболизма, и тема која је занимала сликара Густава Климта од краја 19. века, па све до последњих година његовог живота. На његово поимање ове филозофске теме која се тицала суштинске потребе за спознајом сопствене душе и света око нас, утицала је најпре песимистичка интелектуална струја Артура Шопенхауера, а затим и теорија еволуције провучена кроз мистичну и спиритуалну слику света, уваженог немачког филозофа и природњака, Ернста Хекела. Дуалитет и парадокс смрти и живота, Климт је први пут представио на композицијама нарученим за таваницу Велике сале Универзитета у Бечу – „Филозофији“ и „Медицини“. Потом је скоро деценију касније, ову тему обрадио на слици „Смрт и живот“. Последња слика, која је за Климта била његово најзначајније фигуративно дело је сублимирала уметников лични однос према циклусу живота. Циљ овог рада биће истражити којим је све стилским и иконографским решењима сликар посезао обрађујући ову тему и потом, анализирати идејне позадине ових дела. На крају, рад ће настојати да прикаже промену у Климтовој личној визији о животу и смрти, чија је синтеза осликана на представи „Смрт и живот“. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet T2 - Плурализам идентитета: сликарство на тлу Средње Европе у последњим деценијама 19. и почетком 20 века T1 - Идеја живота и смрти Густава Климта EP - 198 SP - 163 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5953 ER -
@inbook{ author = "Жакић, Олга", year = "2020", abstract = "Циклус живота и смрти и њихов однос у тајни универзума, били су привлачна тема за уметнике аустријског симболизма, и тема која је занимала сликара Густава Климта од краја 19. века, па све до последњих година његовог живота. На његово поимање ове филозофске теме која се тицала суштинске потребе за спознајом сопствене душе и света око нас, утицала је најпре песимистичка интелектуална струја Артура Шопенхауера, а затим и теорија еволуције провучена кроз мистичну и спиритуалну слику света, уваженог немачког филозофа и природњака, Ернста Хекела. Дуалитет и парадокс смрти и живота, Климт је први пут представио на композицијама нарученим за таваницу Велике сале Универзитета у Бечу – „Филозофији“ и „Медицини“. Потом је скоро деценију касније, ову тему обрадио на слици „Смрт и живот“. Последња слика, која је за Климта била његово најзначајније фигуративно дело је сублимирала уметников лични однос према циклусу живота. Циљ овог рада биће истражити којим је све стилским и иконографским решењима сликар посезао обрађујући ову тему и потом, анализирати идејне позадине ових дела. На крају, рад ће настојати да прикаже промену у Климтовој личној визији о животу и смрти, чија је синтеза осликана на представи „Смрт и живот“.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet", journal = "Плурализам идентитета: сликарство на тлу Средње Европе у последњим деценијама 19. и почетком 20 века", booktitle = "Идеја живота и смрти Густава Климта", pages = "198-163", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5953" }
Жакић, О.. (2020). Идеја живота и смрти Густава Климта. in Плурализам идентитета: сликарство на тлу Средње Европе у последњим деценијама 19. и почетком 20 века Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet., 163-198. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5953
Жакић О. Идеја живота и смрти Густава Климта. in Плурализам идентитета: сликарство на тлу Средње Европе у последњим деценијама 19. и почетком 20 века. 2020;:163-198. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5953 .
Жакић, Олга, "Идеја живота и смрти Густава Климта" in Плурализам идентитета: сликарство на тлу Средње Европе у последњим деценијама 19. и почетком 20 века (2020):163-198, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5953 .