Приказ основних података о документу
Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka
dc.contributor | Šaljić, Zorica | |
dc.contributor | Dubljanin, Saša | |
dc.contributor | Aleksandra, Pejatović | |
dc.creator | Ilić Rajković, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2024-01-03T21:55:35Z | |
dc.date.available | 2024-01-03T21:55:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80712-49-9 (IZPIA) | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5980 | |
dc.description.abstract | Zakonom o osnovnim školama iz 1882. godine uvedena je školska obaveza u Srbiji. U ovom radu razmatramo položaj učenika u vaspitno-obrazovnom procesu na primeru škola u Kruševačkom okrugu. Odnos zakonodavca prema proveri znanja učenika od strane nadzornika, kao i položaj učenika unutar razuđene školske mreže, koji za posledicu ima specifičan vid boravka učenika u školi, ukazuje na to učenici nisu posmatrani kao aktivni učesnici obrazovnog procesa i života zajednice uopšte, te da ni položaj učenika uoči, kao ni nakon velike reforme osnovnog obrazovanja koja je započeta 1882. godine, nije predstavljao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada škole. U zaključku se konstatuje da se zanemarivanje ovog važnog pitanja može smatrati jednim od uzroka usporene modernizacije obrazovanja u Srbiji krajem 19. veka, što je ostavilo značajne posledice po opšti društveni razvoj. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023. | sr |
dc.subject | položaj učenika | sr |
dc.subject | kriterijumi kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa | sr |
dc.subject | Novakovićeve reforme školstva | sr |
dc.title | Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.rights.holder | Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju i Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.citation.epage | 64 | |
dc.citation.spage | 61 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15171/bitstream_15171.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5980 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |