Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне
две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама
разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање
писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика
у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави
читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација
наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно
усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика,
формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна
разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037)
у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у
наведеним областима у току претходне две године? За обраду података
је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у
постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим
о...бластима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички
значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали,
односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p=
0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На
основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да
не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији
су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису
усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући
у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа
ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора
који доводе до разлика у њиховим постигнућима.
Ključne reči:
стручно усавршавање учитеља / читалачка писменост / постигнућа ученика / PIRLS 2021Izvor:
PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа, 14-12-2023, 43-44Izdavač:
- Институт за педагошка истраживања, Београд
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Gagić, Dragana PY - 2023-12-14 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5999 AB - У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика, формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037) у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у наведеним областима у току претходне две године? За обраду података је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим областима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали, односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p= 0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора који доводе до разлика у њиховим постигнућима. PB - Институт за педагошка истраживања, Београд C3 - PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа T1 - Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености EP - 44 SP - 43 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999 ER -
@conference{ author = "Gagić, Dragana", year = "2023-12-14", abstract = "У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика, формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037) у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у наведеним областима у току претходне две године? За обраду података је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим областима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали, односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p= 0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора који доводе до разлика у њиховим постигнућима.", publisher = "Институт за педагошка истраживања, Београд", journal = "PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа", title = "Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености", pages = "44-43", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999" }
Gagić, D.. (2023-12-14). Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености. in PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа Институт за педагошка истраживања, Београд., 43-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999
Gagić D. Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености. in PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа. 2023;:43-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999 .
Gagić, Dragana, "Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености" in PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа (2023-12-14):43-44, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999 .