Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Knjiga "Globalna i Evropska politika obrazovanja odraslih – Koncepti, paradigme i pristupi" predstavlja temeljnu analizu dinamike politika obrazovanja odraslih na globalnom i evropskom nivou. Autor kroz temeljna istraživanja pruža dubok uvid u evoluciju ključnih političkih igrača, uključujući UNESCO, Svetsku banku, OECD, Evropsku uniju i civilno društvo.
Svako poglavlje donosi jedinstvenu perspektivu na ključne koncepte, paradigme i mehanizme implementacije u obrazovanju odraslih. Analiza uloge UNESCO-a ističe važnost novih paradigmi i mehanizama implementacije tokom devedesetih i u novom milenijumu. Svetska banka se istražuje kao ključni akter čije politike oblikuju obrazovanje odraslih, a poseban naglasak stavlja se na koncepte usmerene ka globalnom kapitalu i mehanizme implementacije.
Uloga OECD-a kao sive eminencije u savremenom obrazovanju odraslih izučava se kroz prizmu veština, pri čemu se analiziraju PISA i PIAAC kao merila uspeha. Evropska unija je sagledana kao specifič...an kontekst u kojem se razmatraju ciljevi, definicije kvaliteta i mehanizmi implementacije.
Poseban osvrt je posvećen civilnom društvu, razmatrajući da li je ono kritični prijatelj ili smrtonosni neprijatelj u kontekstu politike obrazovanja odraslih. Autor proučava kontekst, koncepte i mehanizme implementacije, istražujući uticaj buke i protesta na oblikovanje politika.
Poslednja poglavlja analiziraju politiku obrazovanja odraslih nakon 2000. godine, suočavajući se s globalnim izazovima, sukobima paradigmi i posledicama globalne krize. Završna razmatranja sumiraju ključne zaključke, pružajući čitaocima sveobuhvatan uvid u kompleksnu panoramu globalnih i evropskih politika obrazovanja odraslih.
Кључне речи:
Obrazovanje odraslih / globalna politika obrazovanja / međunarodne organizacijeИзвор:
2014Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
- Društvo za obrazovanje odraslih
Финансирање / пројекти:
- Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања у Србији (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - BOOK AU - Popović, Katarina PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6110 AB - Knjiga "Globalna i Evropska politika obrazovanja odraslih – Koncepti, paradigme i pristupi" predstavlja temeljnu analizu dinamike politika obrazovanja odraslih na globalnom i evropskom nivou. Autor kroz temeljna istraživanja pruža dubok uvid u evoluciju ključnih političkih igrača, uključujući UNESCO, Svetsku banku, OECD, Evropsku uniju i civilno društvo. Svako poglavlje donosi jedinstvenu perspektivu na ključne koncepte, paradigme i mehanizme implementacije u obrazovanju odraslih. Analiza uloge UNESCO-a ističe važnost novih paradigmi i mehanizama implementacije tokom devedesetih i u novom milenijumu. Svetska banka se istražuje kao ključni akter čije politike oblikuju obrazovanje odraslih, a poseban naglasak stavlja se na koncepte usmerene ka globalnom kapitalu i mehanizme implementacije. Uloga OECD-a kao sive eminencije u savremenom obrazovanju odraslih izučava se kroz prizmu veština, pri čemu se analiziraju PISA i PIAAC kao merila uspeha. Evropska unija je sagledana kao specifičan kontekst u kojem se razmatraju ciljevi, definicije kvaliteta i mehanizmi implementacije. Poseban osvrt je posvećen civilnom društvu, razmatrajući da li je ono kritični prijatelj ili smrtonosni neprijatelj u kontekstu politike obrazovanja odraslih. Autor proučava kontekst, koncepte i mehanizme implementacije, istražujući uticaj buke i protesta na oblikovanje politika. Poslednja poglavlja analiziraju politiku obrazovanja odraslih nakon 2000. godine, suočavajući se s globalnim izazovima, sukobima paradigmi i posledicama globalne krize. Završna razmatranja sumiraju ključne zaključke, pružajući čitaocima sveobuhvatan uvid u kompleksnu panoramu globalnih i evropskih politika obrazovanja odraslih. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu PB - Društvo za obrazovanje odraslih T1 - Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110 ER -
@book{ author = "Popović, Katarina", year = "2014", abstract = "Knjiga "Globalna i Evropska politika obrazovanja odraslih – Koncepti, paradigme i pristupi" predstavlja temeljnu analizu dinamike politika obrazovanja odraslih na globalnom i evropskom nivou. Autor kroz temeljna istraživanja pruža dubok uvid u evoluciju ključnih političkih igrača, uključujući UNESCO, Svetsku banku, OECD, Evropsku uniju i civilno društvo. Svako poglavlje donosi jedinstvenu perspektivu na ključne koncepte, paradigme i mehanizme implementacije u obrazovanju odraslih. Analiza uloge UNESCO-a ističe važnost novih paradigmi i mehanizama implementacije tokom devedesetih i u novom milenijumu. Svetska banka se istražuje kao ključni akter čije politike oblikuju obrazovanje odraslih, a poseban naglasak stavlja se na koncepte usmerene ka globalnom kapitalu i mehanizme implementacije. Uloga OECD-a kao sive eminencije u savremenom obrazovanju odraslih izučava se kroz prizmu veština, pri čemu se analiziraju PISA i PIAAC kao merila uspeha. Evropska unija je sagledana kao specifičan kontekst u kojem se razmatraju ciljevi, definicije kvaliteta i mehanizmi implementacije. Poseban osvrt je posvećen civilnom društvu, razmatrajući da li je ono kritični prijatelj ili smrtonosni neprijatelj u kontekstu politike obrazovanja odraslih. Autor proučava kontekst, koncepte i mehanizme implementacije, istražujući uticaj buke i protesta na oblikovanje politika. Poslednja poglavlja analiziraju politiku obrazovanja odraslih nakon 2000. godine, suočavajući se s globalnim izazovima, sukobima paradigmi i posledicama globalne krize. Završna razmatranja sumiraju ključne zaključke, pružajući čitaocima sveobuhvatan uvid u kompleksnu panoramu globalnih i evropskih politika obrazovanja odraslih.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Društvo za obrazovanje odraslih", title = "Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110" }
Popović, K.. (2014). Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi. Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110
Popović K. Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi. 2014;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110 .
Popović, Katarina, "Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi" (2014), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110 .