Приказ основних података о документу
Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi
dc.creator | Popović, Katarina | |
dc.date.accessioned | 2024-01-26T11:25:49Z | |
dc.date.available | 2024-01-26T11:25:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-82019-83-1 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6110 | |
dc.description.abstract | Knjiga "Globalna i Evropska politika obrazovanja odraslih – Koncepti, paradigme i pristupi" predstavlja temeljnu analizu dinamike politika obrazovanja odraslih na globalnom i evropskom nivou. Autor kroz temeljna istraživanja pruža dubok uvid u evoluciju ključnih političkih igrača, uključujući UNESCO, Svetsku banku, OECD, Evropsku uniju i civilno društvo. Svako poglavlje donosi jedinstvenu perspektivu na ključne koncepte, paradigme i mehanizme implementacije u obrazovanju odraslih. Analiza uloge UNESCO-a ističe važnost novih paradigmi i mehanizama implementacije tokom devedesetih i u novom milenijumu. Svetska banka se istražuje kao ključni akter čije politike oblikuju obrazovanje odraslih, a poseban naglasak stavlja se na koncepte usmerene ka globalnom kapitalu i mehanizme implementacije. Uloga OECD-a kao sive eminencije u savremenom obrazovanju odraslih izučava se kroz prizmu veština, pri čemu se analiziraju PISA i PIAAC kao merila uspeha. Evropska unija je sagledana kao specifičan kontekst u kojem se razmatraju ciljevi, definicije kvaliteta i mehanizmi implementacije. Poseban osvrt je posvećen civilnom društvu, razmatrajući da li je ono kritični prijatelj ili smrtonosni neprijatelj u kontekstu politike obrazovanja odraslih. Autor proučava kontekst, koncepte i mehanizme implementacije, istražujući uticaj buke i protesta na oblikovanje politika. Poslednja poglavlja analiziraju politiku obrazovanja odraslih nakon 2000. godine, suočavajući se s globalnim izazovima, sukobima paradigmi i posledicama globalne krize. Završna razmatranja sumiraju ključne zaključke, pružajući čitaocima sveobuhvatan uvid u kompleksnu panoramu globalnih i evropskih politika obrazovanja odraslih. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu | sr |
dc.publisher | Društvo za obrazovanje odraslih | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Obrazovanje odraslih | sr |
dc.subject | globalna politika obrazovanja | sr |
dc.subject | međunarodne organizacije | sr |
dc.title | Globalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.rights.holder | Katarina Popović | sr |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15554/bitstream_15554.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |