Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović, Katarina
dc.date.accessioned2024-01-26T11:25:49Z
dc.date.available2024-01-26T11:25:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-86-82019-83-1
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6110
dc.description.abstractKnjiga "Globalna i Evropska politika obrazovanja odraslih – Koncepti, paradigme i pristupi" predstavlja temeljnu analizu dinamike politika obrazovanja odraslih na globalnom i evropskom nivou. Autor kroz temeljna istraživanja pruža dubok uvid u evoluciju ključnih političkih igrača, uključujući UNESCO, Svetsku banku, OECD, Evropsku uniju i civilno društvo. Svako poglavlje donosi jedinstvenu perspektivu na ključne koncepte, paradigme i mehanizme implementacije u obrazovanju odraslih. Analiza uloge UNESCO-a ističe važnost novih paradigmi i mehanizama implementacije tokom devedesetih i u novom milenijumu. Svetska banka se istražuje kao ključni akter čije politike oblikuju obrazovanje odraslih, a poseban naglasak stavlja se na koncepte usmerene ka globalnom kapitalu i mehanizme implementacije. Uloga OECD-a kao sive eminencije u savremenom obrazovanju odraslih izučava se kroz prizmu veština, pri čemu se analiziraju PISA i PIAAC kao merila uspeha. Evropska unija je sagledana kao specifičan kontekst u kojem se razmatraju ciljevi, definicije kvaliteta i mehanizmi implementacije. Poseban osvrt je posvećen civilnom društvu, razmatrajući da li je ono kritični prijatelj ili smrtonosni neprijatelj u kontekstu politike obrazovanja odraslih. Autor proučava kontekst, koncepte i mehanizme implementacije, istražujući uticaj buke i protesta na oblikovanje politika. Poslednja poglavlja analiziraju politiku obrazovanja odraslih nakon 2000. godine, suočavajući se s globalnim izazovima, sukobima paradigmi i posledicama globalne krize. Završna razmatranja sumiraju ključne zaključke, pružajući čitaocima sveobuhvatan uvid u kompleksnu panoramu globalnih i evropskih politika obrazovanja odraslih.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherInstitut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradusr
dc.publisherDruštvo za obrazovanje odraslihsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectObrazovanje odraslihsr
dc.subjectglobalna politika obrazovanjasr
dc.subjectmeđunarodne organizacijesr
dc.titleGlobalna i evropska politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupisr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseBYsr
dc.rights.holderKatarina Popovićsr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15554/bitstream_15554.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6110
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу