REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • View Item
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Roditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacije

Parents’ mediation of formal thinking: A try of operationalization

Thumbnail
2006
615.pdf (250.5Kb)
Authors
Stepanović Ilić, Ivana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu je prikazan jedan način operacionalizacije specifičnih vidova ponašanja roditelja koji mogu biti podsticajni za razvoj formalno-operacionalnog mišljenja njihove dece. Kao teorijski okvir poslužila je teorija Pijažea, glavne karakteristike formalno-operacionalnog mišljenja, i koncepti teorije Vigotskog, naročito kulturno-potpornih sredstava i medijacije. Analizirane su sličnosti ova dva pristupa u pogledu najrazvijenijih oblika mišljenja, kao i mogućnosti koje pružaju za operacionalizaciju aspekata roditeljske podrške relevantnih za razvoj formalnih operacija. Konstruisana je skala čiji ajtemi reprezentuju oblike svakodnevne interakcije roditelja sa decom koji bi mogli biti posmatrani kao kulturno-potporna sredstva za razvoj ovog oblika mišljenja. Sprovedeno je istraživanje u kome je proveravana unutrašnja konzistentnost skale i njena povezanost sa postignućem dece na testu formalnih operacija. Izdvojeni su i najrelevantniji aspekti roditeljskog posredovanja.
One possible way of examining parents’ mediation of formal thinking has been presented. The specific goal was to construct a scale which represents specific means of parents’ mediation that appear in their everyday communication with children. Piaget’s theory i.e. main characteristics of formal operations and concepts from Vygotsky’s paradigm, especially mediation means concept, served as theoretical background for scale constructing. The similarities between final stages of cognitive development within these two approaches have been analyzed. The research was conducted in which Crombach’s alpha was examined as an indicator of scale quality as well as correlation between children’s answers on the scale and their achievement on formal operations test. The most relevant aspects of parents’ mediation were extracted and analyzed.
Keywords:
medijacija / kulturno-potporna sredstva / formalne operacije / mediation / formal operations / culturally supportive tools
Source:
Psihologija, 2006, 39, 3, 313-326
Publisher:
  • Društvo psihologa Srbije, Beograd

DOI: 10.2298/PSI0603313S

ISSN: 0048-5705

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/618
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
Institution/Community
Psihologija / Psychology
TY  - JOUR
AU  - Stepanović Ilić, Ivana
PY  - 2006
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/618
AB  - U radu je prikazan jedan način operacionalizacije specifičnih vidova ponašanja roditelja koji mogu biti podsticajni za razvoj formalno-operacionalnog mišljenja njihove dece. Kao teorijski okvir poslužila je teorija Pijažea, glavne karakteristike formalno-operacionalnog mišljenja, i koncepti teorije Vigotskog, naročito kulturno-potpornih sredstava i medijacije. Analizirane su sličnosti ova dva pristupa u pogledu najrazvijenijih oblika mišljenja, kao i mogućnosti koje pružaju za operacionalizaciju aspekata roditeljske podrške relevantnih za razvoj formalnih operacija. Konstruisana je skala čiji ajtemi reprezentuju oblike svakodnevne interakcije roditelja sa decom koji bi mogli biti posmatrani kao kulturno-potporna sredstva za razvoj ovog oblika mišljenja. Sprovedeno je istraživanje u kome je proveravana unutrašnja konzistentnost skale i njena povezanost sa postignućem dece na testu formalnih operacija. Izdvojeni su i najrelevantniji aspekti roditeljskog posredovanja.
AB  - One possible way of examining parents’ mediation of formal thinking has been presented. The specific goal was to construct a scale which represents specific means of parents’ mediation that appear in their everyday communication with children. Piaget’s theory i.e. main characteristics of formal operations and concepts from Vygotsky’s paradigm, especially mediation means concept, served as theoretical background for scale constructing. The similarities between final stages of cognitive development within these two approaches have been analyzed. The research was conducted in which Crombach’s alpha was examined as an indicator of scale quality as well as correlation between children’s answers on the scale and their achievement on formal operations test. The most relevant aspects of parents’ mediation were extracted and analyzed.
PB  - Društvo psihologa Srbije, Beograd
T2  - Psihologija
T1  - Roditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacije
T1  - Parents’ mediation of formal thinking: A try of operationalization
EP  - 326
IS  - 3
SP  - 313
VL  - 39
DO  - 10.2298/PSI0603313S
ER  - 
@article{
author = "Stepanović Ilić, Ivana",
year = "2006",
abstract = "U radu je prikazan jedan način operacionalizacije specifičnih vidova ponašanja roditelja koji mogu biti podsticajni za razvoj formalno-operacionalnog mišljenja njihove dece. Kao teorijski okvir poslužila je teorija Pijažea, glavne karakteristike formalno-operacionalnog mišljenja, i koncepti teorije Vigotskog, naročito kulturno-potpornih sredstava i medijacije. Analizirane su sličnosti ova dva pristupa u pogledu najrazvijenijih oblika mišljenja, kao i mogućnosti koje pružaju za operacionalizaciju aspekata roditeljske podrške relevantnih za razvoj formalnih operacija. Konstruisana je skala čiji ajtemi reprezentuju oblike svakodnevne interakcije roditelja sa decom koji bi mogli biti posmatrani kao kulturno-potporna sredstva za razvoj ovog oblika mišljenja. Sprovedeno je istraživanje u kome je proveravana unutrašnja konzistentnost skale i njena povezanost sa postignućem dece na testu formalnih operacija. Izdvojeni su i najrelevantniji aspekti roditeljskog posredovanja., One possible way of examining parents’ mediation of formal thinking has been presented. The specific goal was to construct a scale which represents specific means of parents’ mediation that appear in their everyday communication with children. Piaget’s theory i.e. main characteristics of formal operations and concepts from Vygotsky’s paradigm, especially mediation means concept, served as theoretical background for scale constructing. The similarities between final stages of cognitive development within these two approaches have been analyzed. The research was conducted in which Crombach’s alpha was examined as an indicator of scale quality as well as correlation between children’s answers on the scale and their achievement on formal operations test. The most relevant aspects of parents’ mediation were extracted and analyzed.",
publisher = "Društvo psihologa Srbije, Beograd",
journal = "Psihologija",
title = "Roditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacije, Parents’ mediation of formal thinking: A try of operationalization",
pages = "326-313",
number = "3",
volume = "39",
doi = "10.2298/PSI0603313S"
}
Stepanović Ilić, I.. (2006). Roditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacije. in Psihologija
Društvo psihologa Srbije, Beograd., 39(3), 313-326.
https://doi.org/10.2298/PSI0603313S
Stepanović Ilić I. Roditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacije. in Psihologija. 2006;39(3):313-326.
doi:10.2298/PSI0603313S .
Stepanović Ilić, Ivana, "Roditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacije" in Psihologija, 39, no. 3 (2006):313-326,
https://doi.org/10.2298/PSI0603313S . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB