Приказ основних података о документу

Parents’ mediation of formal thinking: A try of operationalization

dc.creatorStepanović Ilić, Ivana
dc.date.accessioned2021-10-12T10:41:24Z
dc.date.available2021-10-12T10:41:24Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0048-5705
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/618
dc.description.abstractU radu je prikazan jedan način operacionalizacije specifičnih vidova ponašanja roditelja koji mogu biti podsticajni za razvoj formalno-operacionalnog mišljenja njihove dece. Kao teorijski okvir poslužila je teorija Pijažea, glavne karakteristike formalno-operacionalnog mišljenja, i koncepti teorije Vigotskog, naročito kulturno-potpornih sredstava i medijacije. Analizirane su sličnosti ova dva pristupa u pogledu najrazvijenijih oblika mišljenja, kao i mogućnosti koje pružaju za operacionalizaciju aspekata roditeljske podrške relevantnih za razvoj formalnih operacija. Konstruisana je skala čiji ajtemi reprezentuju oblike svakodnevne interakcije roditelja sa decom koji bi mogli biti posmatrani kao kulturno-potporna sredstva za razvoj ovog oblika mišljenja. Sprovedeno je istraživanje u kome je proveravana unutrašnja konzistentnost skale i njena povezanost sa postignućem dece na testu formalnih operacija. Izdvojeni su i najrelevantniji aspekti roditeljskog posredovanja.sr
dc.description.abstractOne possible way of examining parents’ mediation of formal thinking has been presented. The specific goal was to construct a scale which represents specific means of parents’ mediation that appear in their everyday communication with children. Piaget’s theory i.e. main characteristics of formal operations and concepts from Vygotsky’s paradigm, especially mediation means concept, served as theoretical background for scale constructing. The similarities between final stages of cognitive development within these two approaches have been analyzed. The research was conducted in which Crombach’s alpha was examined as an indicator of scale quality as well as correlation between children’s answers on the scale and their achievement on formal operations test. The most relevant aspects of parents’ mediation were extracted and analyzed.en
dc.publisherDruštvo psihologa Srbije, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihologija
dc.subjectmedijacijasr
dc.subjectkulturno-potporna sredstvasr
dc.subjectformalne operacijesr
dc.subjectmediationen
dc.subjectformal operationsen
dc.subjectculturally supportive toolsen
dc.titleRoditeljsko podsticanje formalno-operacionalnog mišljenja - jedan pokušaj operacionalizacijesr
dc.titleParents’ mediation of formal thinking: A try of operationalizationen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage326
dc.citation.issue3
dc.citation.other39(3): 313-326
dc.citation.spage313
dc.citation.volume39
dc.identifier.doi10.2298/PSI0603313S
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/2147/615.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу