Симболистичка скулптура у српској уметности
Serbian Symbolist Sculpture
2021
Аутори
Олга, ЖакићОстала ауторства
Борозан, ИгорПалковљевић Бугарски, Тијана
Цандир, Мартин
Јуришић, Милош
Стефановић, Мирјана Д.
Костић, Станко
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Услови за масовнију израду јавне споменичке, потом и декоративне склуптуре у српској уметности стекли су се по коначном ослобођењу државе од османског царства. Од образовања младе српске монархије, стварала су се дела која су пратила потребе суверена, представе у оквирима национално-династичког дискурса. Овај текст ће показати на које је начине европска уметност симболизма продирала у скулпторску праксу. Већина уметника је крајем XIX века своје образовање стицала у европским престоницама културе, у којима је у датом периоду преовладавао симболистички канон. Мање кроз стил, чешће кроз мотиве, теме и идејне замисли - симболистички правац је обликовао и њихове радове, стваране за потребе династичке репрезентације или промовисање националних идеала. У појединим случајевима, јављали су се и издвојени примери уметничке обраде доминантних концепата са краја XIX века, који су се бавили односом човека и природе. Рад ће приказати и скулпторске примере уображавања симболистичког начела сугерисања... психолошких стања и емоција, које делује на универзалном нивоу.
Кључне речи:
скулптура / симболизам / национално-династичко / човек и природа / слика душе / sculpture / symbolism / national-dynastic / man and nature / image of the soulИзвор:
Европски оквири српског симболизма, 2021, 178-203Издавач:
- Галерија Матице српске
- Институт за историју уметности Филозофског факултета у Београду
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Олга, Жакић PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6212 AB - Услови за масовнију израду јавне споменичке, потом и декоративне склуптуре у српској уметности стекли су се по коначном ослобођењу државе од османског царства. Од образовања младе српске монархије, стварала су се дела која су пратила потребе суверена, представе у оквирима национално-династичког дискурса. Овај текст ће показати на које је начине европска уметност симболизма продирала у скулпторску праксу. Већина уметника је крајем XIX века своје образовање стицала у европским престоницама културе, у којима је у датом периоду преовладавао симболистички канон. Мање кроз стил, чешће кроз мотиве, теме и идејне замисли - симболистички правац је обликовао и њихове радове, стваране за потребе династичке репрезентације или промовисање националних идеала. У појединим случајевима, јављали су се и издвојени примери уметничке обраде доминантних концепата са краја XIX века, који су се бавили односом човека и природе. Рад ће приказати и скулпторске примере уображавања симболистичког начела сугерисања психолошких стања и емоција, које делује на универзалном нивоу. PB - Галерија Матице српске PB - Институт за историју уметности Филозофског факултета у Београду T2 - Европски оквири српског симболизма T1 - Симболистичка скулптура у српској уметности T1 - Serbian Symbolist Sculpture EP - 203 SP - 178 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212 ER -
@inbook{ author = "Олга, Жакић", year = "2021", abstract = "Услови за масовнију израду јавне споменичке, потом и декоративне склуптуре у српској уметности стекли су се по коначном ослобођењу државе од османског царства. Од образовања младе српске монархије, стварала су се дела која су пратила потребе суверена, представе у оквирима национално-династичког дискурса. Овај текст ће показати на које је начине европска уметност симболизма продирала у скулпторску праксу. Већина уметника је крајем XIX века своје образовање стицала у европским престоницама културе, у којима је у датом периоду преовладавао симболистички канон. Мање кроз стил, чешће кроз мотиве, теме и идејне замисли - симболистички правац је обликовао и њихове радове, стваране за потребе династичке репрезентације или промовисање националних идеала. У појединим случајевима, јављали су се и издвојени примери уметничке обраде доминантних концепата са краја XIX века, који су се бавили односом човека и природе. Рад ће приказати и скулпторске примере уображавања симболистичког начела сугерисања психолошких стања и емоција, које делује на универзалном нивоу.", publisher = "Галерија Матице српске, Институт за историју уметности Филозофског факултета у Београду", journal = "Европски оквири српског симболизма", booktitle = "Симболистичка скулптура у српској уметности, Serbian Symbolist Sculpture", pages = "203-178", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212" }
Олга, Ж.. (2021). Симболистичка скулптура у српској уметности. in Европски оквири српског симболизма Галерија Матице српске., 178-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212
Олга Ж. Симболистичка скулптура у српској уметности. in Европски оквири српског симболизма. 2021;:178-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212 .
Олга, Жакић, "Симболистичка скулптура у српској уметности" in Европски оквири српског симболизма (2021):178-203, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212 .