Симболистичка скулптура у српској уметности
Serbian Symbolist Sculpture
2021
Authors
Олга, ЖакићContributors
Борозан, ИгорПалковљевић Бугарски, Тијана
Цандир, Мартин
Јуришић, Милош
Стефановић, Мирјана Д.
Костић, Станко
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Услови за масовнију израду јавне споменичке, потом и декоративне склуптуре у српској уметности стекли су се по коначном ослобођењу државе од османског царства. Од образовања младе српске монархије, стварала су се дела која су пратила потребе суверена, представе у оквирима национално-династичког дискурса. Овај текст ће показати на које је начине европска уметност симболизма продирала у скулпторску праксу. Већина уметника је крајем XIX века своје образовање стицала у европским престоницама културе, у којима је у датом периоду преовладавао симболистички канон. Мање кроз стил, чешће кроз мотиве, теме и идејне замисли - симболистички правац је обликовао и њихове радове, стваране за потребе династичке репрезентације или промовисање националних идеала. У појединим случајевима, јављали су се и издвојени примери уметничке обраде доминантних концепата са краја XIX века, који су се бавили односом човека и природе. Рад ће приказати и скулпторске примере уображавања симболистичког начела сугерисања... психолошких стања и емоција, које делује на универзалном нивоу.
Keywords:
скулптура / симболизам / национално-династичко / човек и природа / слика душе / sculpture / symbolism / national-dynastic / man and nature / image of the soulSource:
Европски оквири српског симболизма, 2021, 178-203Publisher:
- Галерија Матице српске
- Институт за историју уметности Филозофског факултета у Београду
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Олга, Жакић PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6212 AB - Услови за масовнију израду јавне споменичке, потом и декоративне склуптуре у српској уметности стекли су се по коначном ослобођењу државе од османског царства. Од образовања младе српске монархије, стварала су се дела која су пратила потребе суверена, представе у оквирима национално-династичког дискурса. Овај текст ће показати на које је начине европска уметност симболизма продирала у скулпторску праксу. Већина уметника је крајем XIX века своје образовање стицала у европским престоницама културе, у којима је у датом периоду преовладавао симболистички канон. Мање кроз стил, чешће кроз мотиве, теме и идејне замисли - симболистички правац је обликовао и њихове радове, стваране за потребе династичке репрезентације или промовисање националних идеала. У појединим случајевима, јављали су се и издвојени примери уметничке обраде доминантних концепата са краја XIX века, који су се бавили односом човека и природе. Рад ће приказати и скулпторске примере уображавања симболистичког начела сугерисања психолошких стања и емоција, које делује на универзалном нивоу. PB - Галерија Матице српске PB - Институт за историју уметности Филозофског факултета у Београду T2 - Европски оквири српског симболизма T1 - Симболистичка скулптура у српској уметности T1 - Serbian Symbolist Sculpture EP - 203 SP - 178 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212 ER -
@inbook{ author = "Олга, Жакић", year = "2021", abstract = "Услови за масовнију израду јавне споменичке, потом и декоративне склуптуре у српској уметности стекли су се по коначном ослобођењу државе од османског царства. Од образовања младе српске монархије, стварала су се дела која су пратила потребе суверена, представе у оквирима национално-династичког дискурса. Овај текст ће показати на које је начине европска уметност симболизма продирала у скулпторску праксу. Већина уметника је крајем XIX века своје образовање стицала у европским престоницама културе, у којима је у датом периоду преовладавао симболистички канон. Мање кроз стил, чешће кроз мотиве, теме и идејне замисли - симболистички правац је обликовао и њихове радове, стваране за потребе династичке репрезентације или промовисање националних идеала. У појединим случајевима, јављали су се и издвојени примери уметничке обраде доминантних концепата са краја XIX века, који су се бавили односом човека и природе. Рад ће приказати и скулпторске примере уображавања симболистичког начела сугерисања психолошких стања и емоција, које делује на универзалном нивоу.", publisher = "Галерија Матице српске, Институт за историју уметности Филозофског факултета у Београду", journal = "Европски оквири српског симболизма", booktitle = "Симболистичка скулптура у српској уметности, Serbian Symbolist Sculpture", pages = "203-178", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212" }
Олга, Ж.. (2021). Симболистичка скулптура у српској уметности. in Европски оквири српског симболизма Галерија Матице српске., 178-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212
Олга Ж. Симболистичка скулптура у српској уметности. in Европски оквири српског симболизма. 2021;:178-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212 .
Олга, Жакић, "Симболистичка скулптура у српској уметности" in Европски оквири српског симболизма (2021):178-203, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6212 .