Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве
Нема приказа
Аутори
Борозан, ИгорОстала ауторства
Марковић, МиодрагРакићевић, Тихон
Ђурић, Војислав Ј.
Јовановић, Иван
Вујичић, Душан
Тодоровић, Марко
Поповић, Владимир
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Цртеж манастира Студенице из јула 1914. године
представља редак пример приказа манастира у сложеном делу Уроша Предића. Није познато да ли је
цртеж настао као припремна скица за уљану слику или је уобличен као визуелни доказ уметниковог
присуства у древном манастиру. Уметников запис у
десном горњем углу додатно истиче уметниково меморисање тренутка у коме је посетио манастир.
Предићева педантност и поступност су овом
приликом изостали. Извесна скицозност цртежа
говори о слободи изрази у датом тренутку. Једва
видљиви обриси иконостаса и полијелеја, као и извесно перспективно скраћење које наглашава дубину и висину цркве указује на то да је Предић заузео
свој особени перспективни став из кога је сагледао и
визуелизовао сопствену пројекцију унутрашњости
цркве манастира Студенице.
Кључне речи:
Манастир Студеница / Студеница / Богородичина цркваИзвор:
Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020), 2019, 417-417Издавач:
- Београд : САНУ
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Напомена:
- Изложбене свеске / Галерија Српске академије наука и уметности ; 41
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CONF AU - Борозан, Игор PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6222 AB - Цртеж манастира Студенице из јула 1914. године представља редак пример приказа манастира у сложеном делу Уроша Предића. Није познато да ли је цртеж настао као припремна скица за уљану слику или је уобличен као визуелни доказ уметниковог присуства у древном манастиру. Уметников запис у десном горњем углу додатно истиче уметниково меморисање тренутка у коме је посетио манастир. Предићева педантност и поступност су овом приликом изостали. Извесна скицозност цртежа говори о слободи изрази у датом тренутку. Једва видљиви обриси иконостаса и полијелеја, као и извесно перспективно скраћење које наглашава дубину и висину цркве указује на то да је Предић заузео свој особени перспективни став из кога је сагледао и визуелизовао сопствену пројекцију унутрашњости цркве манастира Студенице. PB - Београд : САНУ C3 - Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020) T1 - Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве EP - 417 SP - 417 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222 ER -
@conference{ author = "Борозан, Игор", year = "2019", abstract = "Цртеж манастира Студенице из јула 1914. године представља редак пример приказа манастира у сложеном делу Уроша Предића. Није познато да ли је цртеж настао као припремна скица за уљану слику или је уобличен као визуелни доказ уметниковог присуства у древном манастиру. Уметников запис у десном горњем углу додатно истиче уметниково меморисање тренутка у коме је посетио манастир. Предићева педантност и поступност су овом приликом изостали. Извесна скицозност цртежа говори о слободи изрази у датом тренутку. Једва видљиви обриси иконостаса и полијелеја, као и извесно перспективно скраћење које наглашава дубину и висину цркве указује на то да је Предић заузео свој особени перспективни став из кога је сагледао и визуелизовао сопствену пројекцију унутрашњости цркве манастира Студенице.", publisher = "Београд : САНУ", journal = "Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020)", title = "Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве", pages = "417-417", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222" }
Борозан, И.. (2019). Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве. in Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020) Београд : САНУ., 417-417. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222
Борозан И. Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве. in Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020). 2019;:417-417. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222 .
Борозан, Игор, "Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве" in Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020) (2019):417-417, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222 .