Reprezentacija jugoslovenskog novog talasa u štampi od 1979. do 1985. godine
Апстракт
Novi talas predstavlja muzički i kulturni fenomen koji i danas, četrdeset godina kasnije, privlači pažnju svojom zaostavštinom na prostorima bivše Jugoslavije, ponajviše u urbanim centrima nekadašnje zajedničke države, a sada prestonicama dve nezavisne republike - Beogradu i Zagrebu. Vremenom je pojam novi talas prerastao svoju muzičku potku i postao kulturni, stoga i relevantni antropološki fenomen, koji sa određenom grupom ljudi komunicira na širem planu i koji je danas protkan nizom asocijacija poput urbanog duha, društvene, ekonomske i kulturne pozicije naše tadašnje zemlje u svetu, karakteristične vizuelne samoreprezentacije, kulture oličene u interesovanju za strip, književnost, likovnu umetnost, film.Termin novi talas u ovoj monografiji istražujem i upotrebljavam u kontekstu onoga što bi moglo da se označi kao „lokalni“, „domaći“ ili „jugoslovenski“ novotalasni i pank zvuk, odnosno posmatram svu muziku koja se etiketira kao novi talas i koja je nastala (i nestala) na prostorima... bivše Jugoslavije. Istraživački fokus stavljam na narative i predstave koje je o novom talasu moguće pronaći u jugoslovenskoj štampi koja je izlazila tokom osamdesetih godina. Osnovni materijal za analizu čine dostupni novinski tekstovi koji se tiču određenih izvođača i događaja, kao i oni koji su na bilo koji način „obratili pažnju“ na pank i novotalasnu scenu.
Кључне речи:
Novi talas / pank / Jugoslavija / muzika / štampa / antropologijaИзвор:
2021Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Odeljenje za etnologiju i antropologiju
- Dosije studio, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Трансформација културних идентитета у савременој Србији и Европска унија (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177018)
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - BOOK AU - Ajduk, Marija PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6312 AB - Novi talas predstavlja muzički i kulturni fenomen koji i danas, četrdeset godina kasnije, privlači pažnju svojom zaostavštinom na prostorima bivše Jugoslavije, ponajviše u urbanim centrima nekadašnje zajedničke države, a sada prestonicama dve nezavisne republike - Beogradu i Zagrebu. Vremenom je pojam novi talas prerastao svoju muzičku potku i postao kulturni, stoga i relevantni antropološki fenomen, koji sa određenom grupom ljudi komunicira na širem planu i koji je danas protkan nizom asocijacija poput urbanog duha, društvene, ekonomske i kulturne pozicije naše tadašnje zemlje u svetu, karakteristične vizuelne samoreprezentacije, kulture oličene u interesovanju za strip, književnost, likovnu umetnost, film.Termin novi talas u ovoj monografiji istražujem i upotrebljavam u kontekstu onoga što bi moglo da se označi kao „lokalni“, „domaći“ ili „jugoslovenski“ novotalasni i pank zvuk, odnosno posmatram svu muziku koja se etiketira kao novi talas i koja je nastala (i nestala) na prostorima bivše Jugoslavije. Istraživački fokus stavljam na narative i predstave koje je o novom talasu moguće pronaći u jugoslovenskoj štampi koja je izlazila tokom osamdesetih godina. Osnovni materijal za analizu čine dostupni novinski tekstovi koji se tiču određenih izvođača i događaja, kao i oni koji su na bilo koji način „obratili pažnju“ na pank i novotalasnu scenu. PB - Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Odeljenje za etnologiju i antropologiju PB - Dosije studio, Beograd T1 - Reprezentacija jugoslovenskog novog talasa u štampi od 1979. do 1985. godine UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6312 ER -
@book{ author = "Ajduk, Marija", year = "2021", abstract = "Novi talas predstavlja muzički i kulturni fenomen koji i danas, četrdeset godina kasnije, privlači pažnju svojom zaostavštinom na prostorima bivše Jugoslavije, ponajviše u urbanim centrima nekadašnje zajedničke države, a sada prestonicama dve nezavisne republike - Beogradu i Zagrebu. Vremenom je pojam novi talas prerastao svoju muzičku potku i postao kulturni, stoga i relevantni antropološki fenomen, koji sa određenom grupom ljudi komunicira na širem planu i koji je danas protkan nizom asocijacija poput urbanog duha, društvene, ekonomske i kulturne pozicije naše tadašnje zemlje u svetu, karakteristične vizuelne samoreprezentacije, kulture oličene u interesovanju za strip, književnost, likovnu umetnost, film.Termin novi talas u ovoj monografiji istražujem i upotrebljavam u kontekstu onoga što bi moglo da se označi kao „lokalni“, „domaći“ ili „jugoslovenski“ novotalasni i pank zvuk, odnosno posmatram svu muziku koja se etiketira kao novi talas i koja je nastala (i nestala) na prostorima bivše Jugoslavije. Istraživački fokus stavljam na narative i predstave koje je o novom talasu moguće pronaći u jugoslovenskoj štampi koja je izlazila tokom osamdesetih godina. Osnovni materijal za analizu čine dostupni novinski tekstovi koji se tiču određenih izvođača i događaja, kao i oni koji su na bilo koji način „obratili pažnju“ na pank i novotalasnu scenu.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Dosije studio, Beograd", title = "Reprezentacija jugoslovenskog novog talasa u štampi od 1979. do 1985. godine", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6312" }
Ajduk, M.. (2021). Reprezentacija jugoslovenskog novog talasa u štampi od 1979. do 1985. godine. Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Odeljenje za etnologiju i antropologiju.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6312
Ajduk M. Reprezentacija jugoslovenskog novog talasa u štampi od 1979. do 1985. godine. 2021;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6312 .
Ajduk, Marija, "Reprezentacija jugoslovenskog novog talasa u štampi od 1979. do 1985. godine" (2021), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6312 .