Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih
Adult Education - An Instrument Of Socio-Economic Development
Апстракт
U radu se razmatraju mogućnosti Srbije da kroz obrazovanje odraslih dosegne i
ispuni ciljeve i smernice koje apostrofiraju ključni međunarodni dokumenti (Milenijumski ciljevi, Kopenhagenški i Lisabonski procesi), kako bi postala ravnopravan
učesnik i partner u međuzavisnom svetu, posebno EU kao svom kulturnom, ekonomskom i političkom okruženju. Na osnovu analize osnovnih indikatora socijalnoekonomskog razvoja i stanja sistema srednjeg stručnog obrazovanja i obrazovanja
odraslih definisani su prioriteti u području politike obrazovanja odraslih koji bi
unapredili razvojni potencijal obrazovanja odraslih i pretvorili ga u efikasan instrument socijalno-ekonomskog razvoja Srbije.
The paper considers possibilities to reach and fulfill, through adult education, goals and guidelines emphasized in the key international documents
(Millennium goals, Copenhagen and Lisbon processes) in Serbia, so that it
can become a partner and equal participant in an interdependent world,
and especially in the EU, as its cultural, economic and political environment. Based on the analysis of primary indicators of social and economic
development and the state of the secondary vocational education system and
adult education, priorities were defined in the filed of adult education policy, with a goal to promote the development potential of adult education
and transform it in an efficient instrument of socio-economic development in
Serbia.
Кључне речи:
obrazovanje odraslih / osnovno obrazovanje odraslih / stručno obrazovanje odraslih / ciljevi obrazovanja odraslih / adult education / elementary adult education / vaocational adult education / aims of adult educationИзвор:
"Obrazovanje odraslih" - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, 2009, 2, 33-49Издавач:
- DVV Bosnia and Herzegovina
Финансирање / пројекти:
- Образовање и учење - претпоставке европских интеграција (RS-MESTD-MPN2006-2010-149015)
Напомена:
- Uz saglasnost autora, tekst je preuzet iz Zbornika radova s naučnog skupa „Andragogija na početku trećeg milenijuma“, održanog 2. juna 2006. godine u Beogradu, izdavač: Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2007. godine.
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Despotović, Miomir PY - 2009 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6416 AB - U radu se razmatraju mogućnosti Srbije da kroz obrazovanje odraslih dosegne i ispuni ciljeve i smernice koje apostrofiraju ključni međunarodni dokumenti (Milenijumski ciljevi, Kopenhagenški i Lisabonski procesi), kako bi postala ravnopravan učesnik i partner u međuzavisnom svetu, posebno EU kao svom kulturnom, ekonomskom i političkom okruženju. Na osnovu analize osnovnih indikatora socijalnoekonomskog razvoja i stanja sistema srednjeg stručnog obrazovanja i obrazovanja odraslih definisani su prioriteti u području politike obrazovanja odraslih koji bi unapredili razvojni potencijal obrazovanja odraslih i pretvorili ga u efikasan instrument socijalno-ekonomskog razvoja Srbije. AB - The paper considers possibilities to reach and fulfill, through adult education, goals and guidelines emphasized in the key international documents (Millennium goals, Copenhagen and Lisbon processes) in Serbia, so that it can become a partner and equal participant in an interdependent world, and especially in the EU, as its cultural, economic and political environment. Based on the analysis of primary indicators of social and economic development and the state of the secondary vocational education system and adult education, priorities were defined in the filed of adult education policy, with a goal to promote the development potential of adult education and transform it in an efficient instrument of socio-economic development in Serbia. PB - DVV Bosnia and Herzegovina T2 - "Obrazovanje odraslih" - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu T1 - Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih T1 - Adult Education - An Instrument Of Socio-Economic Development EP - 49 IS - 2 SP - 33 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6416 ER -
@article{ author = "Despotović, Miomir", year = "2009", abstract = "U radu se razmatraju mogućnosti Srbije da kroz obrazovanje odraslih dosegne i ispuni ciljeve i smernice koje apostrofiraju ključni međunarodni dokumenti (Milenijumski ciljevi, Kopenhagenški i Lisabonski procesi), kako bi postala ravnopravan učesnik i partner u međuzavisnom svetu, posebno EU kao svom kulturnom, ekonomskom i političkom okruženju. Na osnovu analize osnovnih indikatora socijalnoekonomskog razvoja i stanja sistema srednjeg stručnog obrazovanja i obrazovanja odraslih definisani su prioriteti u području politike obrazovanja odraslih koji bi unapredili razvojni potencijal obrazovanja odraslih i pretvorili ga u efikasan instrument socijalno-ekonomskog razvoja Srbije., The paper considers possibilities to reach and fulfill, through adult education, goals and guidelines emphasized in the key international documents (Millennium goals, Copenhagen and Lisbon processes) in Serbia, so that it can become a partner and equal participant in an interdependent world, and especially in the EU, as its cultural, economic and political environment. Based on the analysis of primary indicators of social and economic development and the state of the secondary vocational education system and adult education, priorities were defined in the filed of adult education policy, with a goal to promote the development potential of adult education and transform it in an efficient instrument of socio-economic development in Serbia.", publisher = "DVV Bosnia and Herzegovina", journal = ""Obrazovanje odraslih" - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu", title = "Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih, Adult Education - An Instrument Of Socio-Economic Development", pages = "49-33", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6416" }
Despotović, M.. (2009). Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih. in "Obrazovanje odraslih" - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu DVV Bosnia and Herzegovina.(2), 33-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6416
Despotović M. Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih. in "Obrazovanje odraslih" - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 2009;(2):33-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6416 .
Despotović, Miomir, "Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih" in "Obrazovanje odraslih" - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, no. 2 (2009):33-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6416 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina / Adult learning festivals: Celebration of learning: Many reasons and even more ways
Pejatović, Aleksandra (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2001) -
Obrazovanje kao činilac upotrebe interneta u slobodnom vremenu odraslih / Education as a factor of the Internet use in leisure time of adults
Ljujić, Bojan G. (Универзитет у Београду, Филозофски факултет, 2017) -
Strategije obrazovanja odraslih – želje, potrebe, mogućnosti i rezultati / Adult education strategy in Serbia – desires, needs, possibilities and results
Despotović, Miomir; Popović, Katarina (Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju, 2014)