REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Sociologija / Sociology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za sociologiju
  • View Item
  •   REFF
  • Sociologija / Sociology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za sociologiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva

Limitations of modern microeconomic theory of consumer choice: Sociological perspective

Thumbnail
2008
727.pdf (258.4Kb)
Authors
Radonjić, Ognjen
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Neoklasičnoj teoriji izbora potrošača je neophodna reforma. Pretpostavka da potrošačev izbor nije pod uticajem ponašanja drugih potrošača je u sukobu sa realnošću. Nova i bolja teorija izbora potrošača od neoklasične je nezamisliva bez inkorporiranja intersubjektivnih faktora u model izvođenja pojedinačnih, i na bazi njih, agregatne (tržišne) funkcije tražnje. Cilj ovog rada je da se istaknu naširoko zanemarivani sociološki faktori koji značajno utiču na motivaciju i ponašanje potrošača. Uključivanje ovih faktora u modernu mikroekonomsku teoriju je neophodan uslov da bi se došlo do teorijskog modela koji realnije opisuje realnost u kojoj svakodnevno egzistiramo.
Neoclassical theory of consumer choice needs to be reformed. Assumption that consumer choice is not influenced by the choice of others is in collision with reality. New and better theory of consumer choice is unimaginable without incorporation of intersubjective factors into the model of derivation of individual and aggregate (market) demand functions. Goal of this study is to underline widely neglected sociological factors that have significant influence on motivation and behavior of consumers. Inclusion of these factors into modern microeconomic theory is of essential importance if we are about to construct theoretical model aimed to describe reality in which we daily exist better than its predecessor did.
Keywords:
preferencije / potrošač / korisnost / intersubjektivna tražnja / društvo / utility / society / preferences / intersubjective demand / consumer
Source:
Sociologija, 2008, 50, 3, 313-326
Publisher:
  • Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd
Funding / projects:
  • Društveni akteri i društvene promene u Srbiji 1990-2010. godine (RS-149005)

DOI: 10.2298/SOC0803313R

ISSN: 0038-0318

Scopus: 2-s2.0-58149392801
[ Google Scholar ]
1
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/730
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za sociologiju
Institution/Community
Sociologija / Sociology
TY  - JOUR
AU  - Radonjić, Ognjen
PY  - 2008
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/730
AB  - Neoklasičnoj teoriji izbora potrošača je neophodna reforma. Pretpostavka da potrošačev izbor nije pod uticajem ponašanja drugih potrošača je u sukobu sa realnošću. Nova i bolja teorija izbora potrošača od neoklasične je nezamisliva bez inkorporiranja intersubjektivnih faktora u model izvođenja pojedinačnih, i na bazi njih, agregatne (tržišne) funkcije tražnje. Cilj ovog rada je da se istaknu naširoko zanemarivani sociološki faktori koji značajno utiču na motivaciju i ponašanje potrošača. Uključivanje ovih faktora u modernu mikroekonomsku teoriju je neophodan uslov da bi se došlo do teorijskog modela koji realnije opisuje realnost u kojoj svakodnevno egzistiramo.
AB  - Neoclassical theory of consumer choice needs to be reformed. Assumption that consumer choice is not influenced by the choice of others is in collision with reality. New and better theory of consumer choice is unimaginable without incorporation of intersubjective factors into the model of derivation of individual and aggregate (market) demand functions. Goal of this study is to underline widely neglected sociological factors that have significant influence on motivation and behavior of consumers. Inclusion of these factors into modern microeconomic theory is of essential importance if we are about to construct theoretical model aimed to describe reality in which we daily exist better than its predecessor did.
PB  - Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd
T2  - Sociologija
T1  - Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva
T1  - Limitations of modern microeconomic theory of consumer choice: Sociological perspective
EP  - 326
IS  - 3
SP  - 313
VL  - 50
DO  - 10.2298/SOC0803313R
ER  - 
@article{
author = "Radonjić, Ognjen",
year = "2008",
abstract = "Neoklasičnoj teoriji izbora potrošača je neophodna reforma. Pretpostavka da potrošačev izbor nije pod uticajem ponašanja drugih potrošača je u sukobu sa realnošću. Nova i bolja teorija izbora potrošača od neoklasične je nezamisliva bez inkorporiranja intersubjektivnih faktora u model izvođenja pojedinačnih, i na bazi njih, agregatne (tržišne) funkcije tražnje. Cilj ovog rada je da se istaknu naširoko zanemarivani sociološki faktori koji značajno utiču na motivaciju i ponašanje potrošača. Uključivanje ovih faktora u modernu mikroekonomsku teoriju je neophodan uslov da bi se došlo do teorijskog modela koji realnije opisuje realnost u kojoj svakodnevno egzistiramo., Neoclassical theory of consumer choice needs to be reformed. Assumption that consumer choice is not influenced by the choice of others is in collision with reality. New and better theory of consumer choice is unimaginable without incorporation of intersubjective factors into the model of derivation of individual and aggregate (market) demand functions. Goal of this study is to underline widely neglected sociological factors that have significant influence on motivation and behavior of consumers. Inclusion of these factors into modern microeconomic theory is of essential importance if we are about to construct theoretical model aimed to describe reality in which we daily exist better than its predecessor did.",
publisher = "Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd",
journal = "Sociologija",
title = "Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva, Limitations of modern microeconomic theory of consumer choice: Sociological perspective",
pages = "326-313",
number = "3",
volume = "50",
doi = "10.2298/SOC0803313R"
}
Radonjić, O.. (2008). Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva. in Sociologija
Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd., 50(3), 313-326.
https://doi.org/10.2298/SOC0803313R
Radonjić O. Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva. in Sociologija. 2008;50(3):313-326.
doi:10.2298/SOC0803313R .
Radonjić, Ognjen, "Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva" in Sociologija, 50, no. 3 (2008):313-326,
https://doi.org/10.2298/SOC0803313R . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB