Društvene promene i neformalno obrazovanje žena u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih godina XX veka
Social changes and informal education of women in Serbia and Croatia in the 90'
Abstract
U članku se analiziraju socijalne, političke i ekonomske promene koje su se dogodile u Srbiji i Hrvatskoj krajem XX veka, a posebnim naglaskom na društveni položaj i promenu uloge žene u ovim procesima. Neformalno obrazovanje se posmatra kao logičan odgovor na izrazito nepovoljne društvene okolnosti, u kojima tradicionalni sistem formalnog obrazovanja ne može da zadovolji novonastale obrazovne potrebe i pomogne prilagođavanju na promene. Žene su se, kao naročito ugrožena grupa u ovim društvima, pojavile ne samo kao korisnici, već i kao nosioci brojnih novih oblika neformalnog obrazovanja.
The article analyses social, political and economic changes which took place in Serbia and Croatia toward the end of the 20th century, with special emphasis on the social status of women and the change of their role in these processes. Informal education is seen as a logical answer to extremely unfavorable social circumstances in which the traditional system of formal education cannot satisfy the newly generated educational needs and help in adjustment to the changes. As an especially vulnerable group in these societies, women emerged not only as beneficiaries but also as organizers of numerous new forms of informal education.
Keywords:
obrazovanje žena / neformalno obrazovanje / društvene promene / women education / social changes / informal educationSource:
Andragoške studije, 2008, 2, 331-343Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Veselić, Bojan AU - Popović, Katarina PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/767 AB - U članku se analiziraju socijalne, političke i ekonomske promene koje su se dogodile u Srbiji i Hrvatskoj krajem XX veka, a posebnim naglaskom na društveni položaj i promenu uloge žene u ovim procesima. Neformalno obrazovanje se posmatra kao logičan odgovor na izrazito nepovoljne društvene okolnosti, u kojima tradicionalni sistem formalnog obrazovanja ne može da zadovolji novonastale obrazovne potrebe i pomogne prilagođavanju na promene. Žene su se, kao naročito ugrožena grupa u ovim društvima, pojavile ne samo kao korisnici, već i kao nosioci brojnih novih oblika neformalnog obrazovanja. AB - The article analyses social, political and economic changes which took place in Serbia and Croatia toward the end of the 20th century, with special emphasis on the social status of women and the change of their role in these processes. Informal education is seen as a logical answer to extremely unfavorable social circumstances in which the traditional system of formal education cannot satisfy the newly generated educational needs and help in adjustment to the changes. As an especially vulnerable group in these societies, women emerged not only as beneficiaries but also as organizers of numerous new forms of informal education. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Andragoške studije T1 - Društvene promene i neformalno obrazovanje žena u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih godina XX veka T1 - Social changes and informal education of women in Serbia and Croatia in the 90' EP - 343 IS - 2 SP - 331 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_767 ER -
@article{ author = "Veselić, Bojan and Popović, Katarina", year = "2008", abstract = "U članku se analiziraju socijalne, političke i ekonomske promene koje su se dogodile u Srbiji i Hrvatskoj krajem XX veka, a posebnim naglaskom na društveni položaj i promenu uloge žene u ovim procesima. Neformalno obrazovanje se posmatra kao logičan odgovor na izrazito nepovoljne društvene okolnosti, u kojima tradicionalni sistem formalnog obrazovanja ne može da zadovolji novonastale obrazovne potrebe i pomogne prilagođavanju na promene. Žene su se, kao naročito ugrožena grupa u ovim društvima, pojavile ne samo kao korisnici, već i kao nosioci brojnih novih oblika neformalnog obrazovanja., The article analyses social, political and economic changes which took place in Serbia and Croatia toward the end of the 20th century, with special emphasis on the social status of women and the change of their role in these processes. Informal education is seen as a logical answer to extremely unfavorable social circumstances in which the traditional system of formal education cannot satisfy the newly generated educational needs and help in adjustment to the changes. As an especially vulnerable group in these societies, women emerged not only as beneficiaries but also as organizers of numerous new forms of informal education.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Andragoške studije", title = "Društvene promene i neformalno obrazovanje žena u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih godina XX veka, Social changes and informal education of women in Serbia and Croatia in the 90'", pages = "343-331", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_767" }
Veselić, B.,& Popović, K.. (2008). Društvene promene i neformalno obrazovanje žena u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih godina XX veka. in Andragoške studije Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd.(2), 331-343. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_767
Veselić B, Popović K. Društvene promene i neformalno obrazovanje žena u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih godina XX veka. in Andragoške studije. 2008;(2):331-343. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_767 .
Veselić, Bojan, Popović, Katarina, "Društvene promene i neformalno obrazovanje žena u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih godina XX veka" in Andragoške studije, no. 2 (2008):331-343, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_767 .