Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja - retrospektiva jedne ideje
Political change in Serbia in the perspective of social learning: An idea revisited
Апстракт
U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o 'socijalnom učenju' kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije 'Politika i svakodnevni život', te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja 'socijalnog učenja' opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. do 2008. godine.
The paper contains a retrospective of the thesis that 'social learning' may be deployed as analytical framework to understand political change in Serbia, first proposed in 2001. The thesis contends that the events immediately before and after the toppling of Milošević's regime in 2000 may be interpreted as outcomes of a process of collective learning by Serbian citizens. On the basis of the findings of three-wave qualitative study 'Politics and Everyday Life', as well as other research, the paper seeks to answer the question whether the idea of 'social learning' stands or falls when confronted with the developments taking place in Serbian political life between 2001 and 2008.
Кључне речи:
Srbija / socijalno učenje / promene / politička kultura / social learning / Serbia / political culture / changeИзвор:
Filozofija i društvo, 2008, 19, 3, 89-108Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Друштвени актери и друштвене промене у Србији 1990-2010. године (RS-MESTD-MPN2006-2010-149005)
Институција/група
Sociologija / SociologyTY - JOUR AU - Spasić, Ivana PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/779 AB - U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o 'socijalnom učenju' kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije 'Politika i svakodnevni život', te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja 'socijalnog učenja' opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. do 2008. godine. AB - The paper contains a retrospective of the thesis that 'social learning' may be deployed as analytical framework to understand political change in Serbia, first proposed in 2001. The thesis contends that the events immediately before and after the toppling of Milošević's regime in 2000 may be interpreted as outcomes of a process of collective learning by Serbian citizens. On the basis of the findings of three-wave qualitative study 'Politics and Everyday Life', as well as other research, the paper seeks to answer the question whether the idea of 'social learning' stands or falls when confronted with the developments taking place in Serbian political life between 2001 and 2008. PB - Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd T2 - Filozofija i društvo T1 - Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja - retrospektiva jedne ideje T1 - Political change in Serbia in the perspective of social learning: An idea revisited EP - 108 IS - 3 SP - 89 VL - 19 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_779 ER -
@article{ author = "Spasić, Ivana", year = "2008", abstract = "U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o 'socijalnom učenju' kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije 'Politika i svakodnevni život', te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja 'socijalnog učenja' opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. do 2008. godine., The paper contains a retrospective of the thesis that 'social learning' may be deployed as analytical framework to understand political change in Serbia, first proposed in 2001. The thesis contends that the events immediately before and after the toppling of Milošević's regime in 2000 may be interpreted as outcomes of a process of collective learning by Serbian citizens. On the basis of the findings of three-wave qualitative study 'Politics and Everyday Life', as well as other research, the paper seeks to answer the question whether the idea of 'social learning' stands or falls when confronted with the developments taking place in Serbian political life between 2001 and 2008.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd", journal = "Filozofija i društvo", title = "Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja - retrospektiva jedne ideje, Political change in Serbia in the perspective of social learning: An idea revisited", pages = "108-89", number = "3", volume = "19", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_779" }
Spasić, I.. (2008). Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja - retrospektiva jedne ideje. in Filozofija i društvo Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd., 19(3), 89-108. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_779
Spasić I. Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja - retrospektiva jedne ideje. in Filozofija i društvo. 2008;19(3):89-108. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_779 .
Spasić, Ivana, "Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja - retrospektiva jedne ideje" in Filozofija i društvo, 19, no. 3 (2008):89-108, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_779 .