Autonomija u učenju stranih jezika u našim uslovima - jedno iskustvo
Autonomy in foreign languages learning in our context: An experience
Abstract
Autonomija u učenju stranih jezika podrazumeva osposobljavanje učenika da na sebe preuzme sopstveno učenje (Holec, 1981). Učenik postaje svestan procesa učenja, postavlja sebi cilj učenja, bira metode i tehnike kojima će se služiti, materijale i zadatke koje će obrađivati, prati i evoluira sopstveni napredak i postignuće. Autonomija se postiže postepeno a stepen autonomije zavisiće od brojnih faktora: uzrasta, nivoa znanja, prethodnog iskustva u učenju jezika, motivacije. U radu je opisan jedan mogući model učenja stranog jezika na principima autonomije u učenju, primenjen u radu sa studentima humanističkih nauka koji uče italijanski kao drugi strani jezik na studijama.
Autonomous learning implies taking responsibility for one's own learning. The autonomous language learner determines his own objectives, defines the contents and selects methods and techniques to be used, monitors and evaluates his own learning process. Autonomy is a process: levels of autonomy accomplished differ with regard to learners' age, level of language competence, previous language learning experience, motivation. In this paper we report our experience with humanities students learning Italian autonomously at the tertiary level. Their success in mastering goals set despite the lack of self-access facilities, confirms that a certain degree of autonomy can always be achieved.
Keywords:
učenje / svest o procesu učenja / samoevaluacija / preuzimanje kontrole / odgovornost / autonomijaSource:
Primenjena lingvistika, 2008, 9, 322-333Publisher:
- Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad
Institution/Community
Strani jezici / Foreign languagesTY - JOUR AU - Đorović, Danijela PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/798 AB - Autonomija u učenju stranih jezika podrazumeva osposobljavanje učenika da na sebe preuzme sopstveno učenje (Holec, 1981). Učenik postaje svestan procesa učenja, postavlja sebi cilj učenja, bira metode i tehnike kojima će se služiti, materijale i zadatke koje će obrađivati, prati i evoluira sopstveni napredak i postignuće. Autonomija se postiže postepeno a stepen autonomije zavisiće od brojnih faktora: uzrasta, nivoa znanja, prethodnog iskustva u učenju jezika, motivacije. U radu je opisan jedan mogući model učenja stranog jezika na principima autonomije u učenju, primenjen u radu sa studentima humanističkih nauka koji uče italijanski kao drugi strani jezik na studijama. AB - Autonomous learning implies taking responsibility for one's own learning. The autonomous language learner determines his own objectives, defines the contents and selects methods and techniques to be used, monitors and evaluates his own learning process. Autonomy is a process: levels of autonomy accomplished differ with regard to learners' age, level of language competence, previous language learning experience, motivation. In this paper we report our experience with humanities students learning Italian autonomously at the tertiary level. Their success in mastering goals set despite the lack of self-access facilities, confirms that a certain degree of autonomy can always be achieved. PB - Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad T2 - Primenjena lingvistika T1 - Autonomija u učenju stranih jezika u našim uslovima - jedno iskustvo T1 - Autonomy in foreign languages learning in our context: An experience EP - 333 IS - 9 SP - 322 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_798 ER -
@article{ author = "Đorović, Danijela", year = "2008", abstract = "Autonomija u učenju stranih jezika podrazumeva osposobljavanje učenika da na sebe preuzme sopstveno učenje (Holec, 1981). Učenik postaje svestan procesa učenja, postavlja sebi cilj učenja, bira metode i tehnike kojima će se služiti, materijale i zadatke koje će obrađivati, prati i evoluira sopstveni napredak i postignuće. Autonomija se postiže postepeno a stepen autonomije zavisiće od brojnih faktora: uzrasta, nivoa znanja, prethodnog iskustva u učenju jezika, motivacije. U radu je opisan jedan mogući model učenja stranog jezika na principima autonomije u učenju, primenjen u radu sa studentima humanističkih nauka koji uče italijanski kao drugi strani jezik na studijama., Autonomous learning implies taking responsibility for one's own learning. The autonomous language learner determines his own objectives, defines the contents and selects methods and techniques to be used, monitors and evaluates his own learning process. Autonomy is a process: levels of autonomy accomplished differ with regard to learners' age, level of language competence, previous language learning experience, motivation. In this paper we report our experience with humanities students learning Italian autonomously at the tertiary level. Their success in mastering goals set despite the lack of self-access facilities, confirms that a certain degree of autonomy can always be achieved.", publisher = "Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad", journal = "Primenjena lingvistika", title = "Autonomija u učenju stranih jezika u našim uslovima - jedno iskustvo, Autonomy in foreign languages learning in our context: An experience", pages = "333-322", number = "9", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_798" }
Đorović, D.. (2008). Autonomija u učenju stranih jezika u našim uslovima - jedno iskustvo. in Primenjena lingvistika Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad.(9), 322-333. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_798
Đorović D. Autonomija u učenju stranih jezika u našim uslovima - jedno iskustvo. in Primenjena lingvistika. 2008;(9):322-333. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_798 .
Đorović, Danijela, "Autonomija u učenju stranih jezika u našim uslovima - jedno iskustvo" in Primenjena lingvistika, no. 9 (2008):322-333, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_798 .