REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogizacija kao koncepcijski okvir za razumevanje modernog obrazovanja

Pedagogisation as a conceptual framework for understanding modern education

Thumbnail
2009
846.pdf (251.8Kb)
Authors
Vujisić-Živković, Nataša
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Pedagogizacija predstavlja teorijski konstrukt, interpretativnu kategoriju, sredstvo koje istraživači koriste da bi objasnili pojedine forme i trendove u praksi obrazovanja. Ovaj koncept se pokazao kao plodonosan u identifikovanju sveprisutne orijentacije da se u obrazovanju traže rešenja za šire društvene i ekonomske probleme. Cilj ovoga rada jeste da se kritički preispitaju različita značenja pedagogizacije kao mogućeg konceptualnog okvira za razumevanje modernog obrazovanja i da se rasvetli fenomen pedagogizacije u istorijskom i savremenom kontekstu. Iz perspektive pedagoške istoriografije pedagogizacija se vidi kao jedna vrsta tamne senke modernizacijskih procesa u društvu i obrazovanju i u radu su razmatrana dva njena pola: 'pedagogizacija sveta detinjstva', koja podrazumeva posmatranje dečijeg sveta kroz pedagošku prizmu, i 'prema školi' orijentisan koncept pedagogizacije, koji se manifestuje kroz tendenciju da se šira društvena pitanja prevode u nastavne jedinice formalnog obraz...ovanja. S druge strane, u radu smo predstavili implikacije pedagogizacije u savremenom obrazovanju i iz ugla kritičke pedagoške teorije, u kojoj je pedagogizacija dobila mesto konceptualnog okvira unutar koga se odgovara na pitanje šta ostaje iza obrazovanja kada se ono oslobodi tereta rešavanja socijalnih problema, odnosno, na uvek aktuelno pitanje uloge obrazovanja u razvoju društva.

Pedagogisation is a theoretical construct, an interpretative category, means used by researchers in order to explain certain forms and trends in educational practice. This concept proved to be fruitful in identifying the omnipresent orientation to search for solutions for broader social and economic problems in education. The goal of this paper is critical reconsideration of different meanings of pedagogisation as a possible conceptual framework for understanding modern education, and shedding light on the phenomenon of pedagogisation in the historical and contemporary context. From the perspective of pedagogical historiography, pedagogisation is observed as a kind of dark shadow of modernisation processes in the society and education and the paper discusses two of its poles: 'pedagogisation of childhood world', which assumes observing children's world thorough pedagogical prism, and 'towards school' oriented concept of pedagogisation, manifested through tendency to translate broader s...ocial issues in teaching units of formal education. On the other hand, we presented the implications of pedagogisation in contemporary education from the viewpoint of critical pedagogical theory, in which pedagogisation obtained the position of a conceptual framework, which was used to answer the question of what remains behind education when it is relieved of the burden of solving social issues, that is, the always current question of the role of education in society development.

Keywords:
socijalna politika i obrazovanje / pedagogizacija / modernizacija obrazovanja / social policy and education / pedagogisation / modernization of education
Source:
Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 2009, 41, 2, 247-263
Publisher:
  • Institut za pedagoška istraživanja, Beograd
Funding / projects:
  • Promene u osnovnoškolskom obrazovanju – problemi, ciljevi, strategije (RS-149055)

ISSN: 0579-6431

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_849
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/849
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Vujisić-Živković, Nataša
PY  - 2009
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/849
AB  - Pedagogizacija predstavlja teorijski konstrukt, interpretativnu kategoriju, sredstvo koje istraživači koriste da bi objasnili pojedine forme i trendove u praksi obrazovanja. Ovaj koncept se pokazao kao plodonosan u identifikovanju sveprisutne orijentacije da se u obrazovanju traže rešenja za šire društvene i ekonomske probleme. Cilj ovoga rada jeste da se kritički preispitaju različita značenja pedagogizacije kao mogućeg konceptualnog okvira za razumevanje modernog obrazovanja i da se rasvetli fenomen pedagogizacije u istorijskom i savremenom kontekstu. Iz perspektive pedagoške istoriografije pedagogizacija se vidi kao jedna vrsta tamne senke modernizacijskih procesa u društvu i obrazovanju i u radu su razmatrana dva njena pola: 'pedagogizacija sveta detinjstva', koja podrazumeva posmatranje dečijeg sveta kroz pedagošku prizmu, i 'prema školi' orijentisan koncept pedagogizacije, koji se manifestuje kroz tendenciju da se šira društvena pitanja prevode u nastavne jedinice formalnog obrazovanja. S druge strane, u radu smo predstavili implikacije pedagogizacije u savremenom obrazovanju i iz ugla kritičke pedagoške teorije, u kojoj je pedagogizacija dobila mesto konceptualnog okvira unutar koga se odgovara na pitanje šta ostaje iza obrazovanja kada se ono oslobodi tereta rešavanja socijalnih problema, odnosno, na uvek aktuelno pitanje uloge obrazovanja u razvoju društva.
AB  - Pedagogisation is a theoretical construct, an interpretative category, means used by researchers in order to explain certain forms and trends in educational practice. This concept proved to be fruitful in identifying the omnipresent orientation to search for solutions for broader social and economic problems in education. The goal of this paper is critical reconsideration of different meanings of pedagogisation as a possible conceptual framework for understanding modern education, and shedding light on the phenomenon of pedagogisation in the historical and contemporary context. From the perspective of pedagogical historiography, pedagogisation is observed as a kind of dark shadow of modernisation processes in the society and education and the paper discusses two of its poles: 'pedagogisation of childhood world', which assumes observing children's world thorough pedagogical prism, and 'towards school' oriented concept of pedagogisation, manifested through tendency to translate broader social issues in teaching units of formal education. On the other hand, we presented the implications of pedagogisation in contemporary education from the viewpoint of critical pedagogical theory, in which pedagogisation obtained the position of a conceptual framework, which was used to answer the question of what remains behind education when it is relieved of the burden of solving social issues, that is, the always current question of the role of education in society development.
PB  - Institut za pedagoška istraživanja, Beograd
T2  - Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
T1  - Pedagogizacija kao koncepcijski okvir za razumevanje modernog obrazovanja
T1  - Pedagogisation as a conceptual framework for understanding modern education
EP  - 263
IS  - 2
SP  - 247
VL  - 41
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_849
ER  - 
@article{
author = "Vujisić-Živković, Nataša",
year = "2009",
abstract = "Pedagogizacija predstavlja teorijski konstrukt, interpretativnu kategoriju, sredstvo koje istraživači koriste da bi objasnili pojedine forme i trendove u praksi obrazovanja. Ovaj koncept se pokazao kao plodonosan u identifikovanju sveprisutne orijentacije da se u obrazovanju traže rešenja za šire društvene i ekonomske probleme. Cilj ovoga rada jeste da se kritički preispitaju različita značenja pedagogizacije kao mogućeg konceptualnog okvira za razumevanje modernog obrazovanja i da se rasvetli fenomen pedagogizacije u istorijskom i savremenom kontekstu. Iz perspektive pedagoške istoriografije pedagogizacija se vidi kao jedna vrsta tamne senke modernizacijskih procesa u društvu i obrazovanju i u radu su razmatrana dva njena pola: 'pedagogizacija sveta detinjstva', koja podrazumeva posmatranje dečijeg sveta kroz pedagošku prizmu, i 'prema školi' orijentisan koncept pedagogizacije, koji se manifestuje kroz tendenciju da se šira društvena pitanja prevode u nastavne jedinice formalnog obrazovanja. S druge strane, u radu smo predstavili implikacije pedagogizacije u savremenom obrazovanju i iz ugla kritičke pedagoške teorije, u kojoj je pedagogizacija dobila mesto konceptualnog okvira unutar koga se odgovara na pitanje šta ostaje iza obrazovanja kada se ono oslobodi tereta rešavanja socijalnih problema, odnosno, na uvek aktuelno pitanje uloge obrazovanja u razvoju društva., Pedagogisation is a theoretical construct, an interpretative category, means used by researchers in order to explain certain forms and trends in educational practice. This concept proved to be fruitful in identifying the omnipresent orientation to search for solutions for broader social and economic problems in education. The goal of this paper is critical reconsideration of different meanings of pedagogisation as a possible conceptual framework for understanding modern education, and shedding light on the phenomenon of pedagogisation in the historical and contemporary context. From the perspective of pedagogical historiography, pedagogisation is observed as a kind of dark shadow of modernisation processes in the society and education and the paper discusses two of its poles: 'pedagogisation of childhood world', which assumes observing children's world thorough pedagogical prism, and 'towards school' oriented concept of pedagogisation, manifested through tendency to translate broader social issues in teaching units of formal education. On the other hand, we presented the implications of pedagogisation in contemporary education from the viewpoint of critical pedagogical theory, in which pedagogisation obtained the position of a conceptual framework, which was used to answer the question of what remains behind education when it is relieved of the burden of solving social issues, that is, the always current question of the role of education in society development.",
publisher = "Institut za pedagoška istraživanja, Beograd",
journal = "Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja",
title = "Pedagogizacija kao koncepcijski okvir za razumevanje modernog obrazovanja, Pedagogisation as a conceptual framework for understanding modern education",
pages = "263-247",
number = "2",
volume = "41",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_849"
}
Vujisić-Živković, N.. (2009). Pedagogizacija kao koncepcijski okvir za razumevanje modernog obrazovanja. in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja, Beograd., 41(2), 247-263.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_849
Vujisić-Živković N. Pedagogizacija kao koncepcijski okvir za razumevanje modernog obrazovanja. in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja. 2009;41(2):247-263.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_849 .
Vujisić-Živković, Nataša, "Pedagogizacija kao koncepcijski okvir za razumevanje modernog obrazovanja" in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 41, no. 2 (2009):247-263,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_849 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB