Građansko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama u Srbiji - evaluativna studija
Civil education in elementary and secondary schools in Serbia: Evaluation study
Апстракт
U radu su prikazani rezultati evaluativne studije koja se odnosila na procenu efekata nastave iz Građanskog vaspitanja. Evaluacija je izvršena na reprezentativnom uzorku učenika i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji. S obzirom da je proteklo osam godina od uvođenja ovog predmeta u škole, ukazala se potreba za evaluacijom kvaliteta sadržaja i metoda nastave kao i proverom njegovih efekata na nivo znanja i opšte političke kulture učenika. Osnovni cilj studije je bio da se na osnovu dobijenih rezultata formulišu empirijski zasnovane preporuke za dalje unapređenje programa i načina njegove realizacije u školama u Srbiju.
The paper presents the results of evaluation study which pertained to estimation of effects of teaching of Civil Education. The evaluation was carried out on representative sample of pupils and teachers in elementary and secondary schools in Serbia. Considering that eight years passed since the introduction of this course to schools, a need emerged for evaluation of quality of contents and methods of teaching, as well as for check of its effects on the level of knowledge and general political culture of pupils. The basic goal of the study was to formulate empirically-based recommendations deriving from the obtained results, for further improvement of the program and the manner of its realization in the schools in Serbia.
Кључне речи:
politička kultura / građansko vaspitanje / evaluacija / political culture / evaluation / civil educationИзвор:
Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2009, 3, 3, 711-723Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - JOUR AU - Džamonja Ignjatović, Tamara AU - Baucal, Aleksandar AU - Radić-Dudić, Radmila PY - 2009 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/873 AB - U radu su prikazani rezultati evaluativne studije koja se odnosila na procenu efekata nastave iz Građanskog vaspitanja. Evaluacija je izvršena na reprezentativnom uzorku učenika i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji. S obzirom da je proteklo osam godina od uvođenja ovog predmeta u škole, ukazala se potreba za evaluacijom kvaliteta sadržaja i metoda nastave kao i proverom njegovih efekata na nivo znanja i opšte političke kulture učenika. Osnovni cilj studije je bio da se na osnovu dobijenih rezultata formulišu empirijski zasnovane preporuke za dalje unapređenje programa i načina njegove realizacije u školama u Srbiju. AB - The paper presents the results of evaluation study which pertained to estimation of effects of teaching of Civil Education. The evaluation was carried out on representative sample of pupils and teachers in elementary and secondary schools in Serbia. Considering that eight years passed since the introduction of this course to schools, a need emerged for evaluation of quality of contents and methods of teaching, as well as for check of its effects on the level of knowledge and general political culture of pupils. The basic goal of the study was to formulate empirically-based recommendations deriving from the obtained results, for further improvement of the program and the manner of its realization in the schools in Serbia. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd T2 - Godišnjak Fakulteta političkih nauka T1 - Građansko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama u Srbiji - evaluativna studija T1 - Civil education in elementary and secondary schools in Serbia: Evaluation study EP - 723 IS - 3 SP - 711 VL - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_231 ER -
@article{ author = "Džamonja Ignjatović, Tamara and Baucal, Aleksandar and Radić-Dudić, Radmila", year = "2009", abstract = "U radu su prikazani rezultati evaluativne studije koja se odnosila na procenu efekata nastave iz Građanskog vaspitanja. Evaluacija je izvršena na reprezentativnom uzorku učenika i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji. S obzirom da je proteklo osam godina od uvođenja ovog predmeta u škole, ukazala se potreba za evaluacijom kvaliteta sadržaja i metoda nastave kao i proverom njegovih efekata na nivo znanja i opšte političke kulture učenika. Osnovni cilj studije je bio da se na osnovu dobijenih rezultata formulišu empirijski zasnovane preporuke za dalje unapređenje programa i načina njegove realizacije u školama u Srbiju., The paper presents the results of evaluation study which pertained to estimation of effects of teaching of Civil Education. The evaluation was carried out on representative sample of pupils and teachers in elementary and secondary schools in Serbia. Considering that eight years passed since the introduction of this course to schools, a need emerged for evaluation of quality of contents and methods of teaching, as well as for check of its effects on the level of knowledge and general political culture of pupils. The basic goal of the study was to formulate empirically-based recommendations deriving from the obtained results, for further improvement of the program and the manner of its realization in the schools in Serbia.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd", journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka", title = "Građansko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama u Srbiji - evaluativna studija, Civil education in elementary and secondary schools in Serbia: Evaluation study", pages = "723-711", number = "3", volume = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_231" }
Džamonja Ignjatović, T., Baucal, A.,& Radić-Dudić, R.. (2009). Građansko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama u Srbiji - evaluativna studija. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 3(3), 711-723. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_231
Džamonja Ignjatović T, Baucal A, Radić-Dudić R. Građansko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama u Srbiji - evaluativna studija. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2009;3(3):711-723. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_231 .
Džamonja Ignjatović, Tamara, Baucal, Aleksandar, Radić-Dudić, Radmila, "Građansko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama u Srbiji - evaluativna studija" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 3, no. 3 (2009):711-723, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_231 .