REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Etnologija i antropologija / Ethnology and Anthropology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za etnologiju i antropologiju
  • View Item
  •   REFF
  • Etnologija i antropologija / Ethnology and Anthropology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za etnologiju i antropologiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Antropološko proučavanje popularne kulture

Anthropological studies of popular culture

Thumbnail
2010
954.pdf (390.7Kb)
Authors
Žikić, Bojan
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Održavanje naučnog skupa 'Naš svet, drugi svetovi. Antropologija, naučna fantastika i kulturni identitet', u decembru 2009. godine, otvorilo je između ostalog, pitanje načina na koji antropologija može da proučava vidove savremene umetnosti: na koji način se postavljaju istraživački problemi kako organizovati istraživanje u posebnom semantičkom prostoru za koji ne možemo reći uvek i sa sigurnošću da ne predstavlja antropološku konstrukciju; da li ono što istražujemo može da se oceni tako kao da ima deljenu prirodu kulturne komunikacije; da li antropolog tumači ono što je bila umetnikova namera, ili ono što biva proizvedeno kao posledica te namere itd. Cilj ovog teksta jeste da ponudi odgovore na ta pitanja, sa stanovišta istraživača usredsređenog na kulturnu komunikaciju.
One of the questions raised at the symposium 'Our World, Other Worlds Anthropology, Science Fiction and Cultural Identity', held in Belgrade in December 2009, is how anthropology is to study contemporary art forms: how research issues are to be defined and approached; how research is to be organized in a specific semantic area, which cannot always and with absolute certainty be said not to be an anthropological construction; whether the subject of research can be said to have the shared nature of cultural communication; whether the anthropologist is to interpret the author/artist's intention, or that which is produced as a result of that intention, etc. The aim of this paper is to suggest some answers to these questions, from the point of view of a researcher focused on cultural communication.
Keywords:
popularna kultura / kulturna komunikacija / antropologija i umetnost / popular culture / genre / cultural communication / anthropology and art
Source:
Etnoantropološki problemi, 2010, 5, 2, 17-39
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
Funding / projects:
  • Cultural Identities in the Processes of European Integration and Regionalization (RS-147035)

DOI: 10.21301/eap.v5i2.1

ISSN: 0353-1589

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/957
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za etnologiju i antropologiju
Institution/Community
Etnologija i antropologija / Ethnology and Anthropology
TY  - JOUR
AU  - Žikić, Bojan
PY  - 2010
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/957
AB  - Održavanje naučnog skupa 'Naš svet, drugi svetovi. Antropologija, naučna fantastika i kulturni identitet', u decembru 2009. godine, otvorilo je između ostalog, pitanje načina na koji antropologija može da proučava vidove savremene umetnosti: na koji način se postavljaju istraživački problemi kako organizovati istraživanje u posebnom semantičkom prostoru za koji ne možemo reći uvek i sa sigurnošću da ne predstavlja antropološku konstrukciju; da li ono što istražujemo može da se oceni tako kao da ima deljenu prirodu kulturne komunikacije; da li antropolog tumači ono što je bila umetnikova namera, ili ono što biva proizvedeno kao posledica te namere itd. Cilj ovog teksta jeste da ponudi odgovore na ta pitanja, sa stanovišta istraživača usredsređenog na kulturnu komunikaciju.
AB  - One of the questions raised at the symposium 'Our World, Other Worlds Anthropology, Science Fiction and Cultural Identity', held in Belgrade in December 2009, is how anthropology is to study contemporary art forms: how research issues are to be defined and approached; how research is to be organized in a specific semantic area, which cannot always and with absolute certainty be said not to be an anthropological construction; whether the subject of research can be said to have the shared nature of cultural communication; whether the anthropologist is to interpret the author/artist's intention, or that which is produced as a result of that intention, etc. The aim of this paper is to suggest some answers to these questions, from the point of view of a researcher focused on cultural communication.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
T2  - Etnoantropološki problemi
T1  - Antropološko proučavanje popularne kulture
T1  - Anthropological studies of popular culture
EP  - 39
IS  - 2
SP  - 17
VL  - 5
DO  - 10.21301/eap.v5i2.1
ER  - 
@article{
author = "Žikić, Bojan",
year = "2010",
abstract = "Održavanje naučnog skupa 'Naš svet, drugi svetovi. Antropologija, naučna fantastika i kulturni identitet', u decembru 2009. godine, otvorilo je između ostalog, pitanje načina na koji antropologija može da proučava vidove savremene umetnosti: na koji način se postavljaju istraživački problemi kako organizovati istraživanje u posebnom semantičkom prostoru za koji ne možemo reći uvek i sa sigurnošću da ne predstavlja antropološku konstrukciju; da li ono što istražujemo može da se oceni tako kao da ima deljenu prirodu kulturne komunikacije; da li antropolog tumači ono što je bila umetnikova namera, ili ono što biva proizvedeno kao posledica te namere itd. Cilj ovog teksta jeste da ponudi odgovore na ta pitanja, sa stanovišta istraživača usredsređenog na kulturnu komunikaciju., One of the questions raised at the symposium 'Our World, Other Worlds Anthropology, Science Fiction and Cultural Identity', held in Belgrade in December 2009, is how anthropology is to study contemporary art forms: how research issues are to be defined and approached; how research is to be organized in a specific semantic area, which cannot always and with absolute certainty be said not to be an anthropological construction; whether the subject of research can be said to have the shared nature of cultural communication; whether the anthropologist is to interpret the author/artist's intention, or that which is produced as a result of that intention, etc. The aim of this paper is to suggest some answers to these questions, from the point of view of a researcher focused on cultural communication.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd",
journal = "Etnoantropološki problemi",
title = "Antropološko proučavanje popularne kulture, Anthropological studies of popular culture",
pages = "39-17",
number = "2",
volume = "5",
doi = "10.21301/eap.v5i2.1"
}
Žikić, B.. (2010). Antropološko proučavanje popularne kulture. in Etnoantropološki problemi
Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd., 5(2), 17-39.
https://doi.org/10.21301/eap.v5i2.1
Žikić B. Antropološko proučavanje popularne kulture. in Etnoantropološki problemi. 2010;5(2):17-39.
doi:10.21301/eap.v5i2.1 .
Žikić, Bojan, "Antropološko proučavanje popularne kulture" in Etnoantropološki problemi, 5, no. 2 (2010):17-39,
https://doi.org/10.21301/eap.v5i2.1 . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB