Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek, R-point - pedagogija jedne politike
Roma hip hop as a multiculturalist soundtrack, R-point: The pedagogy of a policy
Апстракт
Predmet ovog rada jeste fenomen romskog hip hopa u Srbiji, njegov nastanak I popularisanje putem muzičkih radiostanica za romsku decu koje sprovodi nevladina organizacija R-Point. U radu se analizira jedna, navodno liberatorna, kulturna praksa, I pokazuje da njeno kreiranje 'odozgo', putem projekata nevladinih organizacija koje imaju deklarativni cilj da dotičnoj populaciji pomognu, zapravo petrifikuje njihov identitet, svodeći njihovu celokupnu kulturnu produkciju na pojedine, dominantnoj kulturi privlačne elemente tradicionalno prepoznate kao 'romske'.
This paper examines the phenomenon of Roma hip hop in Serbia, its origins and popularization through music workshops for Roma children organized by the non-governmental organization R-Point. The paper analyzes a supposedly liberatory cultural practice, and argues that its designing 'from above' through nongovernmental agencies' projects whose declarative aim is to help the Roma, actually petrifies their identity, reducing their entire cultural output to certain elements attractive to the dominant culture and traditionally recognized as 'Roma'.
Кључне речи:
Srbija / R-Point / romski hip hop / politika identiteta / petrifikacija identiteta / multikulturalizam / instrumentalizacija identiteta / glokalizacija / Serbia / R-Point / Roma hip-hop / multiculturalism / instrumenatilzation of identity / identity politics / identity petrification / glocalizationИзвор:
Etnoantropološki problemi, 2010, 5, 1, 85-108Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Banić Grubišić, Ana PY - 2010 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/978 AB - Predmet ovog rada jeste fenomen romskog hip hopa u Srbiji, njegov nastanak I popularisanje putem muzičkih radiostanica za romsku decu koje sprovodi nevladina organizacija R-Point. U radu se analizira jedna, navodno liberatorna, kulturna praksa, I pokazuje da njeno kreiranje 'odozgo', putem projekata nevladinih organizacija koje imaju deklarativni cilj da dotičnoj populaciji pomognu, zapravo petrifikuje njihov identitet, svodeći njihovu celokupnu kulturnu produkciju na pojedine, dominantnoj kulturi privlačne elemente tradicionalno prepoznate kao 'romske'. AB - This paper examines the phenomenon of Roma hip hop in Serbia, its origins and popularization through music workshops for Roma children organized by the non-governmental organization R-Point. The paper analyzes a supposedly liberatory cultural practice, and argues that its designing 'from above' through nongovernmental agencies' projects whose declarative aim is to help the Roma, actually petrifies their identity, reducing their entire cultural output to certain elements attractive to the dominant culture and traditionally recognized as 'Roma'. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd T2 - Etnoantropološki problemi T1 - Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek, R-point - pedagogija jedne politike T1 - Roma hip hop as a multiculturalist soundtrack, R-point: The pedagogy of a policy EP - 108 IS - 1 SP - 85 VL - 5 DO - 10.21301/eap.v5i1.5 ER -
@article{ author = "Banić Grubišić, Ana", year = "2010", abstract = "Predmet ovog rada jeste fenomen romskog hip hopa u Srbiji, njegov nastanak I popularisanje putem muzičkih radiostanica za romsku decu koje sprovodi nevladina organizacija R-Point. U radu se analizira jedna, navodno liberatorna, kulturna praksa, I pokazuje da njeno kreiranje 'odozgo', putem projekata nevladinih organizacija koje imaju deklarativni cilj da dotičnoj populaciji pomognu, zapravo petrifikuje njihov identitet, svodeći njihovu celokupnu kulturnu produkciju na pojedine, dominantnoj kulturi privlačne elemente tradicionalno prepoznate kao 'romske'., This paper examines the phenomenon of Roma hip hop in Serbia, its origins and popularization through music workshops for Roma children organized by the non-governmental organization R-Point. The paper analyzes a supposedly liberatory cultural practice, and argues that its designing 'from above' through nongovernmental agencies' projects whose declarative aim is to help the Roma, actually petrifies their identity, reducing their entire cultural output to certain elements attractive to the dominant culture and traditionally recognized as 'Roma'.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd", journal = "Etnoantropološki problemi", title = "Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek, R-point - pedagogija jedne politike, Roma hip hop as a multiculturalist soundtrack, R-point: The pedagogy of a policy", pages = "108-85", number = "1", volume = "5", doi = "10.21301/eap.v5i1.5" }
Banić Grubišić, A.. (2010). Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek, R-point - pedagogija jedne politike. in Etnoantropološki problemi Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd., 5(1), 85-108. https://doi.org/10.21301/eap.v5i1.5
Banić Grubišić A. Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek, R-point - pedagogija jedne politike. in Etnoantropološki problemi. 2010;5(1):85-108. doi:10.21301/eap.v5i1.5 .
Banić Grubišić, Ana, "Romski hip hop kao multikulturalistički saundtrek, R-point - pedagogija jedne politike" in Etnoantropološki problemi, 5, no. 1 (2010):85-108, https://doi.org/10.21301/eap.v5i1.5 . .