Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 12
"Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013
(Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd, 2014)
Cilj rada je da opišemo i analiziramo javna ispoljavanja religioznosti u rijaliti šou programu “Veliki brat” (VIP, 2013), u koje su upisana određena značenja i strategije komunikacije među ukućanima i sa publikom. Učesnici ...
Who murdered Joe magarac?
(Estonian Literary Museum, Tartu, 2014)
The article examines the origin of an American steel industry mythical hero, Joe Magarac. The analysis is based on the original text by Owen Francis from 1931 and aims to resolve a dilemma whether the text is genuine ...
Ancient Maya Political Dynamics
(Anthropos Inst, Fibourg, 2014)
Stepeni tuge: ekonomska devastacija i društveni zaborav / Stages of grief: economic devastation and social oblivion
(Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd, 2014)
U proleće 2008. godine, nakon što je Hajneken od Efesa kupio većinski
udeo u "Pančevačkoj pivari" i postao njen vlasnik, ova korporacija je ugasila proizvodnju u pančevačkoj fabrici, otpustila sve preostale radnike sem ...
Antropologija muzike: od folka do roka / The anthropology of music: contemporary theoretical perspectives
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
Antropološka proučavanja muzike svoj fokus stavljaju na značenja koja muzika u specifičnom sociokulturnom kontekstu proizvodi. Preferencija određene vrste muzike usko je povezana sa sklonošću ka određenim kulturnim ...
Beograd na "novom talasu". Muzika kao element konstrukcije lokalnog identiteta
(Srpski genealoški centarOdeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2014)
Predmet istraživanja koje je jednim svojim delom prezentovano u ovoj monografiji, predstavlja analiza uloge muzike u konstruisanju lokalnog identiteta. Osnovna hipoteza od koje polazim jeste da muzika poseduje "sposobnost" ...
Biti isti, biti poseban: potrošačke prakse kao marker „istosti“ i „različitosti“ među gej osobama u Beogradu / Being Same, Being Different: “Sameness” and “Difference” in Consumption Practices of Gay man in Contemporary Belgrade
(Hartefakt Fond, Beograd, 2014)
U radu će biti razmatrano uzajamno konstituisanje gej identiteta i potrošačkih praksi u kontekstu beogradske gej populacije. Osnovna istraživačka pitanja su kako unutar gej zajednice u Beogradu simultano funkcionišu ...
(Re)definisanje tradicije na primeru world music fenomena / (Re)defining tradition: the example of the world music phenomenon
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
U radu se problematizuje razumevanje pojma tradicije u kontekstu world music fenomena. Na tržištu plasiran kao hibridni muzirki žanr, world music iz perspektive antropološke teorije predstavlja kompleksan ...
Muzika i lokalni identitet: Festival kulture mladih Srbije kao identitetsko obeležje Knjaževca / Music and Local Identity the Festival of Youth Culture of Serbia as an Identity Marker of Knjaževac
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
Antropološko sagledavanje muzike kao kulturnog fenomena podrazumeva analizu značenja koja nastaju u sadejstvu sa određenim kulturnim kontekstom u okviru kojeg se muzika kreira i praktikuje. Takvo razumevanje muzike je ...
Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe / Music as Intangible Cultural Heritage
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
Intenzivni kulturni kontakti i pokretljivost ljudi na globalnom nivou tokom poslednjih decenija uticali su na formiranje rasprostranjenog stava da globalizacija nepovoljno i neminovno utiče na opstanak lokalnih ...