Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Queering the collections: alternativne istorije i digitalni svet
dc.contributor | Medin, Dušan | |
dc.creator | Đorđević, Marija | |
dc.date.accessioned | 2023-09-12T09:27:51Z | |
dc.date.available | 2023-09-12T09:27:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-9940-828-02-8 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4796 | |
dc.description.abstract | U poslednjih trideset godina neispričane istorije kolekcija i njihovih predmeta postale su predmet značajnog interesovanja muzejskih stručnjaka, istraživača i muzejske publike. Očigledan nedostatak di- rektnog odgovora na pitanja o poreklu i kontekstu u kojem kolekcije nastaju, pogotovo u svetlu postkolonijalne teorije i istraživanja, svoj odgovor je nalazilo prevashodno u umetničkim i kustoskim interven- cijama u postojeće sistematizacije kolekcija i izložbenoj delatnosti, čiji je možda i najčešće pominjan primer izložba iz 1992. Freda Vil- sona – Mining the Museum, postavljena u Istorijskom društvu Meri- lenda. Nakon ove izložbe, instalacije i intervencije ove vrste lagano postaju jedan od osnovnih načina preispitivanja prošlosti kolekcija i muzejskih institucija. Međutim, iako mnogi takvi primeri nesumnjivo predstavljaju značajno istupanje u javni prostor, i bez obzira na javne debate koje ih okružuju, oni u svojoj suštini nisu zaista promenili metodologiju rada i sisteme znanja samih institucija. Institucije nisu morale da zauzmu jasan stav o svom poreklu i da već formulisanim opisima predmeta dodaju nova (ipak nepovoljna saznanja). Situaci- ja se drastično promenila s pojavom digitalnih sredstava i istinskim otvaranjem repozitorijuma znanja usled masovne upotrebe interneta. Upravo kao posledica ove promene nastaje projekat Queering the Collections, koji kao mreža prvo počinje da deluje u SAD i Kanadi. Ovaj rad baviće se odjekom ovog pokreta propitivanja istorije ko- lekcija kroz prizmu još uvek marginalizovane LGBTQ+ populacije u holandskim sakupljačkim institucijama – muzejima, arhivima i bibli- otekama koji je započeo Muzej Van Abe u Ajndhovenu 2015. godine. Posebno će biti naglašeni načini korišćenja digitalnih sredstava u njihovom radu, odnosno mogućnosti i realna ograničenja koja ovakav tip sveobuhvatnog pristupa domenu digitalnog nameće sakupljačkim institucijama. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Društvo za kulturni razvoj „Bauo“ Petrovac na Moru | sr |
dc.relation | „Zaštita, očuvanje i promocija nasljeđa putem novih tehnologija“, koji je, putem Javnog konkursa za raspodjelu sredstava za projekte nevladinim organizacijama u 2022. godini, podržala Opština Budva | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Kulturne i kreativne industrije & baština: nove tehnologije, Međunarodna konferencija po pozivu, knjiga sažetaka | sr |
dc.subject | kolekcije | sr |
dc.subject | alternativne istorije | sr |
dc.subject | digitalna sredstva | sr |
dc.subject | intervencije | sr |
dc.title | Queering the collections: alternativne istorije i digitalni svet | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 33 | |
dc.citation.rank | M32 | |
dc.citation.spage | 32 | |
dc.description.other | Međunarodna multidisciplinarna stručna konferencija po pozivu „Kulturne i kreativne industrije & baština: nove tehnologije“ | sr |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/11803/bitstream_11803.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4796 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |