Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorMedin, Dušan
dc.creatorĐorđević, Marija
dc.date.accessioned2023-09-12T09:27:51Z
dc.date.available2023-09-12T09:27:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-9940-828-02-8
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4796
dc.description.abstractU poslednjih trideset godina neispričane istorije kolekcija i njihovih predmeta postale su predmet značajnog interesovanja muzejskih stručnjaka, istraživača i muzejske publike. Očigledan nedostatak di- rektnog odgovora na pitanja o poreklu i kontekstu u kojem kolekcije nastaju, pogotovo u svetlu postkolonijalne teorije i istraživanja, svoj odgovor je nalazilo prevashodno u umetničkim i kustoskim interven- cijama u postojeće sistematizacije kolekcija i izložbenoj delatnosti, čiji je možda i najčešće pominjan primer izložba iz 1992. Freda Vil- sona – Mining the Museum, postavljena u Istorijskom društvu Meri- lenda. Nakon ove izložbe, instalacije i intervencije ove vrste lagano postaju jedan od osnovnih načina preispitivanja prošlosti kolekcija i muzejskih institucija. Međutim, iako mnogi takvi primeri nesumnjivo predstavljaju značajno istupanje u javni prostor, i bez obzira na javne debate koje ih okružuju, oni u svojoj suštini nisu zaista promenili metodologiju rada i sisteme znanja samih institucija. Institucije nisu morale da zauzmu jasan stav o svom poreklu i da već formulisanim opisima predmeta dodaju nova (ipak nepovoljna saznanja). Situaci- ja se drastično promenila s pojavom digitalnih sredstava i istinskim otvaranjem repozitorijuma znanja usled masovne upotrebe interneta. Upravo kao posledica ove promene nastaje projekat Queering the Collections, koji kao mreža prvo počinje da deluje u SAD i Kanadi. Ovaj rad baviće se odjekom ovog pokreta propitivanja istorije ko- lekcija kroz prizmu još uvek marginalizovane LGBTQ+ populacije u holandskim sakupljačkim institucijama – muzejima, arhivima i bibli- otekama koji je započeo Muzej Van Abe u Ajndhovenu 2015. godine. Posebno će biti naglašeni načini korišćenja digitalnih sredstava u njihovom radu, odnosno mogućnosti i realna ograničenja koja ovakav tip sveobuhvatnog pristupa domenu digitalnog nameće sakupljačkim institucijama.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo za kulturni razvoj „Bauo“ Petrovac na Morusr
dc.relation„Zaštita, očuvanje i promocija nasljeđa putem novih tehnologija“, koji je, putem Javnog konkursa za raspodjelu sredstava za projekte nevladinim organizacijama u 2022. godini, podržala Opština Budvasr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceKulturne i kreativne industrije & baština: nove tehnologije, Međunarodna konferencija po pozivu, knjiga sažetakasr
dc.subjectkolekcijesr
dc.subjectalternativne istorijesr
dc.subjectdigitalna sredstvasr
dc.subjectintervencijesr
dc.titleQueering the collections: alternativne istorije i digitalni svetsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage33
dc.citation.rankM32
dc.citation.spage32
dc.description.otherMeđunarodna multidisciplinarna stručna konferencija po pozivu „Kulturne i kreativne industrije & baština: nove tehnologije“sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/11803/bitstream_11803.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4796
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu