Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorSpasenović, Vera
dc.date.accessioned2023-12-19T00:12:14Z
dc.date.available2023-12-19T00:12:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-80712-23-9
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5751
dc.description.abstractRazvoj obrazovanja u jednom društvu dobrim delom zavisi od stepena razvijenosti i funkcionalnosti postojeće obrazovne politike. Unapređivanje funkcionisanja obrazovnog sistema i prakse vaspitnoobrazovnog rada odvija se kroz niz reformskih procesa i aktivnosti, što podrazumeva temeljno planiranje promena koje se žele ostvariti i osmišljavanje načina na koji će se one u praksi sprovoditi. U tom smislu, reformski napori u obrazovanju neodvojivi su od procesa stvaranja obrazovnih politka. Međutim, odluke koje donose nosioci obrazovne politike ne mogu se posmatrati odvojeno od njihove realizacije u praksi. Planirane promene često nisu sprovedene onako kako su bile zamišljene, ili bar ne u potpunosti. Da bi političke odluke bile smislene i svrsishodne, a praktična rešenja razvoja školskog obrazovanja uspešno primenjena neophodno je imati u vidu uslove u kojima se obrazovanje odvija i obezbediti pretpostavke za uspešno sprovođenje planiranih promena. Ovo je posebno važno imati na umu u današnje vreme kada, usled procesa globalizacije i pod uticajem delovanja međunarodnih aktera, dolazi do intenzivne razmene koncepata, ideja i rešenja u oblasti obrazovanja i kada spoljašnji uticaji na nacionalnu politiku obrazovanja postaju izraženiji nego ranije. Primetno je da mnoge zemlje nastoje da prate globalne tendencije u razvoju obrazovanja, kao i da su ciljevi reformskih procesa sve sličniji širom sveta. S druge strane, neosporno je da se politike zasnovane na istim idejama i rešenjima sasvim različito manifestuju u različitim obrazovnim sistemima i da dovode do drugačijih efekata. Naime, donosioci odluka se neretko opredeljuju da koriste iskustva drugih zemalja u obrazovnoj politici i praksi i preuzimaju ono što u drugoj sredini dobro funkcioniše. Iako tuđa iskustva mogu biti korisna za kreatore obrazovne politike, njihovo nekritičko preuzimanje, bez temeljnog preispitivanja obeležja sopstvenog konteksta, obično ne dovodi do željenih rezultata. Istraživači u oblasti obrazovanja mogu pružiti značajan doprinos procesu razvijanja i praćenja, ali i kritičkog preispitivanja obrazovnih politika. Od njih se očekuje da informišu kreatore obrazovnih politika, tj. da nalazima svojih istraživanja utiču na proces donošenja odluka. Međutim, oni imaju važnu ulogu i u kritičkom razmatranju samog procesa stvaranja i sprovođenja obrazovnih politika – činilaca koji na njih utiču i efekata koji se ostvaruju, kao i ideoloških i vrednosnih opredeljenja na kojima se temelje.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherInstitut za pedagogiju i andragogiju Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectobrazovna politikasr
dc.subjectglobalizacijasr
dc.subjectglobalni trendovi u obrazovanjusr
dc.subjecttransfer obrazovnih politikasr
dc.subjectDualni model obrazovanjasr
dc.subjectjavno-privatno partnerstvo u obrazovanjusr
dc.titleObrazovna politika: globalni i lokalni procesisr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseBYsr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/13979/bitstream_13979.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5751
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss277118732


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu