Šta obrazovanje jeste, a šta može da bude? Kriza kao prilika za promišljanje obrazovanja
Апстракт
U radu se promišlja potencijal obrazovanja sa aspekta kvaliteta života. Autorka konstatuje da savremene tendencije u obrazovanju odraslih, kako u pogledu sadržaja, tako i u pogledu metodologije, prevashodno idu u pravcu pripreme za posao, umesto za život. Takva situacija čini da se na obrazovanje gleda kao na instrument ili sredstvo za postizanje određenih ciljeva, što izostavlja njegovu etičku i političku dimenziju. Obrazovanje koje je kritički promišljeno, s druge strane, je ono koje ne samo što promišlja stvarnost, već je transformiše, oblikuje i kreira. To je obrazovanje koje i samo promoviše kritičnost, zatim razvija upitanost, uključuje samorefleksiju, podstiče agensnost i kreativnost, a ujedno povećava naš ukupni kapacitet za novo učenje i saznavanje kroz veštinu učenja da se uči. To nije više samo obrazovanje za brzi i promenljivi svet, već obrazovanje za život u nestabilnom i nesigurnom okruženju. Krizne situacije ukazuju da nam je potrebno obrazovanje za život u neizvesnosti.
Кључне речи:
obrazovanje odraslih / kriza / kvalitet života / kritički pristupИзвор:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 119-124Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Пројекат „Човек и друштво у време кризе“, финансиран од стране Филозофског факултета Универзитета у Београду
Напомена:
- Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Obrazovanje u vreme krize i kako dalje 7. maj 2022, Beograd Zbornik radova
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Nikolić, Tamara PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5866 AB - U radu se promišlja potencijal obrazovanja sa aspekta kvaliteta života. Autorka konstatuje da savremene tendencije u obrazovanju odraslih, kako u pogledu sadržaja, tako i u pogledu metodologije, prevashodno idu u pravcu pripreme za posao, umesto za život. Takva situacija čini da se na obrazovanje gleda kao na instrument ili sredstvo za postizanje određenih ciljeva, što izostavlja njegovu etičku i političku dimenziju. Obrazovanje koje je kritički promišljeno, s druge strane, je ono koje ne samo što promišlja stvarnost, već je transformiše, oblikuje i kreira. To je obrazovanje koje i samo promoviše kritičnost, zatim razvija upitanost, uključuje samorefleksiju, podstiče agensnost i kreativnost, a ujedno povećava naš ukupni kapacitet za novo učenje i saznavanje kroz veštinu učenja da se uči. To nije više samo obrazovanje za brzi i promenljivi svet, već obrazovanje za život u nestabilnom i nesigurnom okruženju. Krizne situacije ukazuju da nam je potrebno obrazovanje za život u neizvesnosti. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje T1 - Šta obrazovanje jeste, a šta može da bude? Kriza kao prilika za promišljanje obrazovanja EP - 124 SP - 119 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5866 ER -
@conference{ author = "Nikolić, Tamara", year = "2022", abstract = "U radu se promišlja potencijal obrazovanja sa aspekta kvaliteta života. Autorka konstatuje da savremene tendencije u obrazovanju odraslih, kako u pogledu sadržaja, tako i u pogledu metodologije, prevashodno idu u pravcu pripreme za posao, umesto za život. Takva situacija čini da se na obrazovanje gleda kao na instrument ili sredstvo za postizanje određenih ciljeva, što izostavlja njegovu etičku i političku dimenziju. Obrazovanje koje je kritički promišljeno, s druge strane, je ono koje ne samo što promišlja stvarnost, već je transformiše, oblikuje i kreira. To je obrazovanje koje i samo promoviše kritičnost, zatim razvija upitanost, uključuje samorefleksiju, podstiče agensnost i kreativnost, a ujedno povećava naš ukupni kapacitet za novo učenje i saznavanje kroz veštinu učenja da se uči. To nije više samo obrazovanje za brzi i promenljivi svet, već obrazovanje za život u nestabilnom i nesigurnom okruženju. Krizne situacije ukazuju da nam je potrebno obrazovanje za život u neizvesnosti.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", title = "Šta obrazovanje jeste, a šta može da bude? Kriza kao prilika za promišljanje obrazovanja", pages = "124-119", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5866" }
Nikolić, T.. (2022). Šta obrazovanje jeste, a šta može da bude? Kriza kao prilika za promišljanje obrazovanja. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 119-124. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5866
Nikolić T. Šta obrazovanje jeste, a šta može da bude? Kriza kao prilika za promišljanje obrazovanja. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:119-124. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5866 .
Nikolić, Tamara, "Šta obrazovanje jeste, a šta može da bude? Kriza kao prilika za promišljanje obrazovanja" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):119-124, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5866 .