Приказ основних података о документу

Rock’n’Roll as a Local Musical Phenomenon

dc.creatorAjduk, Marija
dc.date.accessioned2024-03-28T14:26:17Z
dc.date.available2024-03-28T14:26:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0353-1589
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6358
dc.description.abstractU radu se razmatra proces lokalizacije pop kulturnog i muzičkog fenomena - rokenrola. Teza od koje polazim jeste da se i rokenrol, kao prevashodno globalni muzički žanr, može percipirati kao lokalni, te u tom smislu predstavljati prepoznatljiv identifikacijski element lokalnog stanovništva. Rokenrol oznaka se u ovom slučaju odnosi na fenomen beogradskog "novog talasa" u muzici, aktuelnog osamdesetih godina proteklog veka. Na osnovu analize narativa dobijenih praćenjem relevantnih dokumentarnih filmova, namera mi je da ispitam najpre da li je "novi talas" percipiran kao lokalni fenomen, na koji način se odvija konstruisanje te predstave, a zatim i šta je to što ovom fenomenu pruža lokalni legitimitet.sr
dc.description.abstractThe paper considers the process of localization of a pop cultural and musi-cal phenomenon – rock ’n’ roll. My basic premise is that rock ’n’ roll as a glo-bal music genre can be perceived as local, and hence represents a recognizable identification element for the local population. In this case the label r ’n’ r per-tain to the phenomenon of Belgrade "new wave" music, which was popular during the 1980’s. Based on the analysis of narratives from relevant documen-tary films, it is my intention to find out whether "new wave" was initially per-ceived as a local phenomenon, and what the means of constructing this image are, as well as what it is that gives this phenomenon local legitimacy and credibility.sr
dc.description.abstractC’est le processus de localisation du phénomène culturel et de musique pop, du rock’n’roll, qui est considéré dans cet article. En effet, la thèse qui m’a servi de point de départ est que le rock’n’roll, en tant que genre musical principalement global peut aussi être perçu comme local et représenter par conséquent un moyen certain pour une différenciation de la population locale. La dénomination de rock’n’roll se rapporte ici au phénomène de la "nouvelle vague" à Belgrade, d’actualité dans les années 80 du siècle dernier. A partir de l’analyse des récits obtenus par l’examen des films documentaires pertinents, j’entends d’abord m’interroger si la "nouvelle vague" est perçue comme un phénomène local, puis de quelle manière se déroule la construction de cette représentation, et enfin sur ce qui offre à ce phénomène la légitimité locale.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherFilozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologijusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceEtnoantropološki problemisr
dc.subjectmuzikasr
dc.subjectlokalni identitetsr
dc.subjectrokenrolsr
dc.subject"novi talas"sr
dc.subjectBeogradsr
dc.subjectmusicsr
dc.subjectlocal identitysr
dc.subjectrock ’n’ rollsr
dc.subject"new wave"sr
dc.subjectBelgradesr
dc.subjectmusiquesr
dc.subjectidentité localesr
dc.subject"nouvelle vague"sr
dc.titleRokenrol kao lokalni muzički fenomensr
dc.titleRock’n’Roll as a Local Musical Phenomenonsr
dc.titleRock’n’roll comme un phénomène musical localsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage233
dc.citation.issue1
dc.citation.spage213
dc.citation.volume7
dc.identifier.doi10.21301/eap.v7i1.10
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/16352/Marija+R+eap+7+1+2012.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss40802575


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу