Приказ основних података о документу

Cartesian skepticism

dc.creatorLazović, Živan
dc.date.accessioned2021-10-12T10:14:22Z
dc.date.available2021-10-12T10:14:22Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.issn0351-2274
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/194
dc.description.abstractU ovom radu kartezijanski skepticizam se rekonstruiše na pozadini tradicionalne koncepcije znanja kao istinitog opravdanog verovanja i realističke pretpostavke o nezavisnom postojanju spoljašnjeg sveta. Nasuprot rasprostranjenom tumačenju po kojem je izvor kartezijanskog skepticizma u prihvatanju principa epistemičke zatvorenosti implikacije, ovde se brani teza da je taj izvor pre u Dekartovom epistemološkom internalizmu, to jest, u zahtevu da subjekt S, da bi znao neki iskaz p, mora da zna da su zadovoljeni svi nužni uslovi za znanje. Skeptičke alternative koje ugrožavaju naše znanje dele se na I- alternative, koje su nesaglasne sa istinitošću iskaza p i u direktnoj su vezi sa principom epistemičke zatvorenosti implikacije, i O- alternative, koje su nesaglasne samo sa opravdanošću verovanja u iskaz p. Mada se kartezijanski skeptički argumenti mogu opisati kao da kombinuju obe vrste alternativa, pokazuje se da oni svoju snagu duguju pre svega tome što su mogućnost sna i mogućnost da nas Zli demon vara u osnovi O-alternative.sr
dc.description.abstractIn this article, Cartesian scepticism is interpreted on the background of 'justified true belief' conception of knowledge and realistic assumption about the independent existence of the external world. Contrary to nowadays widespread view which holds that Cartesian scepticism stems from the principle of epistemic closure, the author defends the thesis that the source of Cartesian scepticism is to be found in Descartes' epistemological internalism, i.e., in his requirement that a person S, in order to know any statement p, has to know that all conditions necessary for her knowledge that p are satisfied. Sceptical alternatives incompatible with S' knowledge are divided into T-alternatives, which are incompatible with the truth of p and directly related to the closure principle, and J- alternatives, which are incompatible only with the justifiedness of S' belief that p. The author argues that the real strength of Cartesian scepticism lies in its sticking to J-alternatives rather than to T- alternatives.en
dc.publisherSrpsko filozofsko društvo, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceTheoria
dc.subjectznanjesr
dc.subjectverovanjesr
dc.subjectopravdanjesr
dc.subjecto- alternativesr
dc.subjectistinasr
dc.subjecti-alternativesr
dc.subjecttruthen
dc.subjectt-alternativesen
dc.subjectknowledgeen
dc.subjectjustificationen
dc.subjectj-alternativesen
dc.subjectbeliefen
dc.titleKartezijanski skepticizamsr
dc.titleCartesian skepticismen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage58
dc.citation.issue4
dc.citation.other39(4): 25-58
dc.citation.spage25
dc.citation.volume39
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_194
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу