Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 26
Културни идентитети као нематеријално културно наслеђе: Увод у истраживање и прелиминарни резултати
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
У тексту се представља истраживање спроведено у оквиру прве године одговарајућег пројекта, финансираног од стране Министарства културе Републике Србије, дају се концептуалне, теоријске и методолошке основе предмета ...
(Re)définition de la tradition à l'exemple du phénomène de la musique du monde / (Ре)дефинисање традиције на примеру world music феномена
(Београд: Филозофски факултет, Одељење за етнологију и антропологијуСирогојно: Музеј на отвореном Старо село, 2013)
Dans l'ère de la globalisation et des innovations technologiques
continues, une réévaluation et une nouvelle signification des
concepts tels que « la culture », « l'identité » et « la tradition », sont
devenus inévitables. ...
Grad kao izvorište kulturnih identiteta
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
Ovaj rad predstavlja prezentaciju teorijsko-metodološkog i konceptualnog referentnog okvira kao osnove dosadašnjeg, a i budućeg istraživanja u okviru projekta. Glavna teza od koje sam u istraživanju pošla jeste da se grad ...
Teorijsko-hipotetički okvir za proučavanje kulturnog identiteta gastarbajtera
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
Cilj ovog rada je da se u obzir uzmu različiti parametri konstrukcije identiteta naših gastarbajtera i iz različitih uglova sagledaju procesi, diskursi i predstave vezane za ovu sociokulturnu grupu. Budući da je dosadašnje ...
Balkanizam i osmansko kulturno nasleđe u savremenoj Srbiji: između negacije i autoegzotizacije
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
Orijentalno nasleđe se u dobroj meri ogleda u svojevrsnim napetostima između pojmova "Balkana" i "Evrope" i pruža konceptualnu potporu za mentalističko poimanje "narodne kulture" i "narodne tradicije." Latentno poimanje ...
A Transnational Triangle: Representations of the EU and Serbia in the Narratives of Bosnian Serbs Living in Graz
(Faculty of Philosophy Press, Zagreb, 2018)
As part of my research on cultural representations of the European Union and of Serbia’s
EU integration process among the Serbian diaspora in Austria, I discuss the narratives of
Bosnian Serbs living in Graz. Their ...
"Pridodato u prevodu": nematerijalno kulturno nasleđe u prevođenju i primeni evropskih politikâ doživotnog obrazovanja u Republici Srbiji
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
Polazeći od noseće pretpostavke istraživačkog programa antropologije javnih i praktičnih politika, prema kojoj zakoni, strategije, vizije i planovi nisu "čisti" pravno-politički akti proceduralnog karaktera, već da "kriju" ...
Kulturni identitet kao afirmacija manjinske grupe: romski hip-hop
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
U radu se na primeru romskog repa pokazuje kako prakse stvaranja i izvođenja muzike doprinose potencijalnom osnaživanju manjinskih populacija i služe kao sredstvo potvrđivanja manjinskog identiteta. Romski rep se posmatra ...
Evropa kao izvorište kulturnog identiteta i vrednosti kao normativnog okvira
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
U tekstu je dat pregled nekih od ključnih problema koji se odnose na pregnuća Evropske unije da formira nadnacionalni kulturni identitet, koji bi delili članovi svih postojećih evropskih zajednica, bilo da su formalno ...
Музика као облик повезивања народа у савременом босанскохерцеговачком друштву: пример становника Сарајева и Мостара
(Институт за етнологију и антропологију Филозофског факултета у Београду, 2018)
Музика и музички облици представљају неизоставан део сваког
људског друштва и културе. Познато је да су људи стварали,
преносили и упражњавали музику још од давних времена, што је
случај и у савременом добу. Као што ...