Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 19
Veza između denotativnog i konotativnog značenja umetničkih slika / Denotative and connotative meanings of paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje veze između procena denotativnog i konotativnog značenja slika. Denotativni domen definisan je preko kategorija motiva i poruke, a konotativni domen kao subjektivni doživljaj, ...
Neki problemi bitni za razumevanje odnosa između mentalizacije, ranog splitinga i projektivne identifikacije / Some problems relevant for understanding relation between mentalization, early splitting and projective identification
(Srpsko filozofsko društvo, Beograd, 2007)
Ovaj tekst se bavi najprimitivnijim vidovima mentalnog funkcionisanja. Njegov pojmovni okvir je diskurs savremene psihoanalize. Rudimentarno klasifikatorna funkcija ranog splitinga viđena je u svom razvojnom kontekstu. Bez ...
Poremećaji simboličke reprezentacije - shizofrenija kao bolest semiotičkog / Disorders of symbolic representation: Shizophrenia as an illness of the semiotic
(Institut za mentalno zdravlje, Beograd, 2007)
Sposobnost simboličke reprezentacije predstavlja sposobnost usvajanja znakova i sistema znakova. Usvajanje jezika kao sistema znakova počiva na sposobnosti diferencijacije koja omogućava pojavu jezičkog znaka kao diskretne, ...
Stavovi specijalizanata psihijatrije prema mentalnim poremećajima / Attitudes of psychiatry residents toward mental illness
(Društvo lekara Vojvodine Srpskog lekarskog društva, Novi Sad, 2007)
Predrasude prema osobama koje imaju mentalne poremećaje često su prisutne, kako među laicima, tako i kod lekara raznih specijalnosti. U radu se ispituju razlike u stavovima prema mentalnim bolestima između specijalizanata ...
Uticaj načina izražavanja političkih preferencija na njihovu otpornost / Valence framing of political preferences and resistance to persuasion
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
U ovom istraživanju testirali smo efekat takozvane valentne formulacije, koji podrazumeva da su stavovi formulisani u negativnom pravcu (kao suprotstavljanje nepreferiranoj alternativi) otporniji na kasnije pokušaje ...
Reagovanje dece i odraslih na školsko nasilje / Reaction of children and adults to violence in school
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2007)
Cilj istraživanja je da opiše reagovanje učenika i odraslih koji rade u školi na nasilje. Reakcije na nasilje, usmereno detetu lično, razlikujemo od reakcija na nasilne scene kojima dete prisustvuje kao svedok. Analizirani ...
Nasilje u osnovnim školama u Srbiji - oblici i učestalost / Violence in primary schools in Serbia: Forms and prevalence
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Istraživanje sprovedeno pomoću upitnika na 26,628 učenika od 3. do 8. razreda u 50 osnovnih škola širom Srbije u proleće 2006. godine pokazalo je da je u periodu od tri meseca 65.3% učenika, sudeći po njihovim izjavama, ...
Šta figuriše u shvatanju figurativnog - individualne razlike u razumevanju književnih metafora / Figuring out the figurative: Individual differences in literary metaphor comprehension
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Polazište za formulaciju problema u ovom radu činila je studija Kogana i saradnika iz 1980. godine, u kojoj je utvrđeno da razumevanje metafora značajno pozitivno korelira sa estetskom osetljivošću, odnosno divergentnim ...
Reflective sociocultural psychology: Lost and found in collaboration with funding agencies and ICT experts
(Springer, New York, 2007)
This paper deals with emerging kinds of collaboration between researchers, funding agencies and ICT ( Information and Communications Technology) experts. The goal of this paper is to analyze the challenges and opportunities ...
Struktura preferencija ličnih i društvenih ciljeva srednjoškolaca / Preference structure of personal and social goals of the high-schoolers
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Cilj ovog rada je utvrđivanje strukture prihvatanja (preferencija) 18 ličnih i 18 društvenih ciljeva. Istraživanje je izvedeno na uzorku od 243 učenica i učenika četvrtog razreda srednjih škola. U sferi ličnih ciljeva ...