Приказ основних података о документу

dc.creatorЖакић, Олга
dc.date.accessioned2024-03-19T13:15:02Z
dc.date.available2024-03-19T13:15:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-525-0302-5
dc.identifier.issn1821-2484
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6289
dc.description.abstractПовод за настанак ове монографије било је сагледавање концепта дарвинизма у уметности у Француској током друге половине 19. века као самосвојне целине и као идејног феномена који је функционисао у оквирима различитих уметничких струјања тог периода. Ауторка се бави непосредним односом између научних хипотеза, теорије еволуције Чарлса Дарвина и уметничких пракси. Монографија расветљава начине на које је еволуционизам деловао у визуелној култури Француске и анализира мотиве и теме различитих уметника чији је рад повезан заједничким интересовањем за дарвинистичке идеје. У овом делу обрађена су уметничка остварења која су бележила промене у општим социјалним, историјским и идејним погледима, заснованим на претпоставкама дарвинистичке теорије еволуције. Наводи се да концепт дарвинизма у уметности у датом историјском периоду није имао великог утицаја, али је био последица значајних историјских и политичких дешавања. У раду се истиче да од средине столећа на француском тлу долази до изузетних археолошких и антрополошких открића, која су условила многобројне научне расправе инициране Дарвиновом теоријом, и да је под утицајем институција науке и природњачких студија одређени број академских уметника почео да ствара дела која су репрезентовала и визуелизовала проточовека. Наглашава се и чињеница да су представљање праисторије и реконструкција слике прошлости постали преокупација уметника као што су Фернанд Кормон, Ксенофон Илуан, Франтишек Купка, Леон Максим Февр и други који су различитим медијским, стилским и назорним приступима приказивали и два основна постулата Дарвиновог еволуционизма – борбу за опстанак и механизам природног одабирања. Монографија Дарвинизам у француској уметности друге половине XIX века прво је обимније дело објављено на српском језику које анализира рецепцију дарвинизма у визуелној култури и уметности и својим садржајем може помоћи попуњавању знања о размотреним питањима и допринети оснаживању везе између историје уметности и природних наука.sr
dc.description.abstractThe reason for the publication of the monograph was the consideration of the concept of Darwinism in art, in France, during the second half of the 19th century, as an autonomous totality and at the same time, notional phenomenon which functioned within the framework of various artistic currents of the period. The paper deals with the direct relationship between scientific hypotheses, Charles Darwin’s theory of evolution and artistic practices. The monograph sheds light on the ways in which evolutionism operated in the visual culture of France. It analyzes the motifs and themes of various artists, whose work is linked with the common interest in Darwinian ideas. The paper deals with artistic achievements that have recorded changes in general social, historical and notional views, based on the assumptions of Darwinian Theory of evolution. The concept of Darwinism in art, in a given historical period did not have a big impact, but was the result of significant historical and political events. Since mid-century, it comes to exceptional archaeological and anthropological discoveries in France, which caused numerous scientific debates, initiated by Darwin’s theory. Under the influence of scientific institutions and natural history studies, a certain number of the academic artists began to create works, which represented and visualized primeval man. The representation of prehistory and reconstruction of images of the past, have become a preoccupation of artists like Fernand Cormon, Xénophon Hellouin, František Kupka, Léon Maxime Faivre and others. With a variety of media, style and conceptual approaches, they also presented two basic postulates of Darwin’s evolutionism, the struggle for survival and the mechanism of sexual selection. The monograph Darwinism in French art in the second half of the 19 th century is the first published extensive work, in the Serbian language, which analyzes the reception of Darwinism in visual culture and art. Its content can help fill knowledge of the issues discussed and contributes to strengthening the links between art history and natural sciences.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград: Задужбина Андрејевићsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectдарвинизамsr
dc.subjectвизуелна култураsr
dc.subjectуметностsr
dc.subjectеволуцијаsr
dc.subjectпраисторијаsr
dc.subjectборба за опстанакsr
dc.subjectсексуална селекцијаsr
dc.subjectатавистичко телоsr
dc.subjectкласицистичка формаsr
dc.subjectФранцускаsr
dc.subjectdarwinismsr
dc.subjectvisual culturesr
dc.subjectartsr
dc.subjectevolutionsr
dc.subjectprehistorysr
dc.subjectstruggle for survivalsr
dc.subjectsexual selectionsr
dc.subjectatavistic bodysr
dc.subjectclassicist formsr
dc.subjectFrancesr
dc.titleДарвинизам у француској уметности друге половине XIX векаsr
dc.typeothersr
dc.rights.licenseARRsr
dc.rights.holderЗадужбина Андрејевићsr
dc.description.otherАуторка је са својим мастер радом учествовала је на конкурсу Задужбине Андрејевић у Београду, након чега је објављен као монографска студија, насловљена „Дарвинизам у француској уметности друге половине XIX века“ 2017. годинеsr
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6289
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss234318092


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу