Приказ основних података о документу

The new conservative ethic and the global capitalism

dc.creatorSamardžić, Nikola
dc.date.accessioned2021-10-12T10:54:37Z
dc.date.available2021-10-12T10:54:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1451-8759
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/831
dc.description.abstractIskustvo neokonzervativne epohe dve administracije Džordža W. Buša (2001-2008) podseća na jedno od centralnih pitanja protestantske teologije kao iskušenja u odolevanju stvarnosti sekularnog sveta i modernih država. Pitanje odnosa kapitalističke kulture i purutanske etike ostaje važno i nakon punog veka Maksa Vebera i njegove Protestantske etike i duha kapitalizma. Pitanje je naročito dobilo na važnosti u procesu primene načela tržišne privrede u postkumunističkim sistemima, dok se postavljalo važno pitanje, da li kulturni činioci mogu uticati na uspešnost ekonomije, i da li neke kulture mogu olakšati proces ekonomske tranzicije, a koje subkulture načelno suprotstavljene liberalnoj demokratiji. Izuzetno je važna nova uloga političke religije na početku XXI veka. Politička religija, populistička i autoritarna protivteža zemalja BRIC zapadnoj demokratiji, i globalna finansijska kriza osporili su istorijski trijumf, koji se najavljivao, liberalne demokratije i ekonomije slobodnog tržišta. Tome je doprinela i neokonzervativna administracija u SAD. Zato je u nekadašnjem Trećem svetu religija ostala da se povezuje i udružuje s totalitarnim nasleđem, nacionalizmom i etničkim identitetima.sr
dc.description.abstractIn a series of essays, from 1904, that led to his still essential The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism, Max Weber argued that certain Protestant moral values, particularly in Calvinism, lead to the rise of capitalism. John Calvin emphasized predestination but thought that economic success and religious faith provided signals that a person had been chosen for salvation. Calvinism regarded money as a sort of necessary evil, and an important principle of Calvinism was that a person should strive to glorify God in everything, including his vocation. A new religious ethic, as a root of modern world, including religious tolerance, gave path to a new economic system. Weber thought that the religious underpinnings of individual productivity were replaced later by secular institutions and differences in religion no longer mattered much for economic outcomes at that stage.en
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad
dc.rightsopenAccess
dc.sourceReligija i tolerancija
dc.subjectzavisnost od naftesr
dc.subjectpostmoderna politikasr
dc.subjectnacionalna bezbednost SADsr
dc.subjectkapitalizamsr
dc.subjectkalvinizamsr
dc.subjectglobalizamsr
dc.subject'georeligiozna'realnostsr
dc.subjectera neokonzervativacasr
dc.subjecteangelijska etikasr
dc.subject'američka vera'sr
dc.subjectpostmodern policyen
dc.subjectoil dependencyen
dc.subjectneoconservative eraen
dc.subjectnational securityen
dc.subjectglobalismen
dc.subject'georeligious' realityen
dc.subjectevangelical ethicsen
dc.subjectcapitalismen
dc.subjectCalvinismen
dc.subject'American creed'en
dc.titleNova konzervatinva etika i globalni kapitalizamsr
dc.titleThe new conservative ethic and the global capitalismen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage55
dc.citation.issue11
dc.citation.other7(11): 45-55
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage45
dc.citation.volume7
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/2359/828.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_831
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу