Search
Now showing items 1-10 of 96
Rat sećanja - (zlo)upotrebe disonantnog nasleđa u političke svrhe / Memory wars: (Ab)uses of dissonant heritage for political purposes
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2016)
Tragajući za novim identitetima, države nastale na tlu nekadašnjih jugoslovenskih republika već godinama pokušavaju da ostvare i osiguraju sopstvenu interpretaciju prošlosti bogate disonantnim nasleđem. To ide veoma sporo, ...
Dobrovićevi nerealizovani projekti političko-sportskog stadiona i fiskulturnog pojasa / Unrealized designs by Dobrović of the political/sports stadium and a recreation belt
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2018)
Sport je i pre Drugog svetskog rata zauzimao značajnu ulogu u popularnoj kulturi Beograda. Četvrtu deceniju dvadesetog veka obeležile su i ambiciozne ideje povodom izgradnje trajnog stadiona. Međutim, društvene i političke ...
Одабрана писма из заоставштине Љубомира Мицића. Петров, Клек и Кандински пишу Мицићу / Selected letters from the legacy of Ljubomir Micić. Petrov, Klek and Kandinsky write to Micić
(Univerzitet u Beogradu-Filozofski fakultet, 2019)
Заоставштина Љубомира Мицића која се налази у Одељењу архивске
и документарне грађе Народног музеја у Београду садржи изузетно значајну
епистоларну грађу. Ту се налазе писма која је Мицић добијао од најважнијих
и ...
Između samoinscenacije i prezentacije - portret kraljice Natalije Obrenović / Between self-staging and presentation: Portrait of queen Natalija Obrenović
(Matica srpska, Novi Sad, 2011)
U tekstu se analizira portret kraljice Natalije. Portret je nastao 1890. i delo je slikara Uroša Predića. Slikana predstava se proučava sa više aspekata, što za posledicu ima definisanje portreta kao simbola koji prevashodno ...
Stranac u Parizu: kritička recepcija Save Šumanovića na pariskoj umetničkoj sceni od 1926. do 1928. godine / A foreigner in Paris: critical reception of Sava Šumanović on the Paris art scene from 1926 to 1928
(Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2020)
Šumanovićev drugi boravak u Parizu, između 1925. i 1928. godine, obeležila je njegova namera da se, kao strani umetnik, integriše u parisku umetničku sredinu i postane jedan od njenih aktera. Pojedina dela iz obimne ...
The Lion Mask Motif on the Pillar of St. Simeon the Wonder-worker in Lesnovo (1349). Its Origin and Meaning / Мотив лавље маске на стубу Светог Симеона Чудотворца у Леснову(1349). Порекло и значење
(Скопље: Каламус, 2018)
The motif of the so-called “maskeron” or “lion mask motif” on the pillar of St. Symeon the Wonder-worker in the narthex of the monastery of Lesnovo
(1349) has caught scholars’ attention long ago. In previous literature ...
Песимизам и антиципација Великог рата у ликовном опусу Уроша Предића / Pessimism and anticipation of the Great War in the art work of Uroš Predić
(Vojno-istoriski institut vojske SCG, Beograd, 2019)
Uroš Predić je rođen 1857. u Orlovatu u Banatu, tada delu Austrougarske monarhije. Školske godine 1876/77. upisao je Akademiju likovnih umetnosti u Beču. Godine 1876, podstaknut sukobima u Crnoj Gori i Bosni, naslikao je ...
„Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из збирке Народног музеја у Београду“ / The Florentine tondo depicting Adoration of Christ from the collection of the National Museum in Belgrade
(Народни музеј у Београду, 2020)
Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из колекције Народног музеја у Београду – приписан Лоренцу ди Кредију (Lorenzo di Credi, око 1459–1537), његовој радионици или следбенику – по теми, формату и морфологији, ...
Predstava Sveti Sava miri braću u srpskom crkvenom slikarstvu XIX veka / Depiction of St. Sava reconciles his brothers in the Serbian 19th century church painting
(Matica srpska, Novi Sad, 2013)
Tema studije je likovna predstava Sveti Sava miri braću koja se javlja u sakralnom slikarstvu XIX veka na teritoriji Kneževine/Kraljevine Srbije i Karlovačke mitropolije. Cilj studije je predočavanje mogućih razloga koji ...
Изгубљени у преводу : Памћење деведесетих у јавном простору Београда / Lost in Translation. Remembering the 90’s in the Public Space of Belgrade
(Udruženje za društvenu istoriju, Beograd, 2018)
Јавни простори су увек били места за репрезентативно
представљање оних који владају онима који владају. Начини те презентације су се вековима мењали, али је суштина увек остајала иста – урбани пејзажи су огледало политичких ...