Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 23
Rat sećanja - (zlo)upotrebe disonantnog nasleđa u političke svrhe / Memory wars: (Ab)uses of dissonant heritage for political purposes
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2016)
Tragajući za novim identitetima, države nastale na tlu nekadašnjih jugoslovenskih republika već godinama pokušavaju da ostvare i osiguraju sopstvenu interpretaciju prošlosti bogate disonantnim nasleđem. To ide veoma sporo, ...
Umetnost i politika - portreti dve princeze iz dinastije Arpadović / Art and politics: Portraits of two princess from the Arpadović dynasty
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2016)
Posmatrajući dva portreta mađarskih princeza iz poslednje generacije drevne mađarske vladarske dinastije Arpadovića, pokušaće da se sagleda značaj ženskih portreta i uopšte vizuelne kuture u srednjovekovnoj politici i ...
Kulturna politika i izložbene politike - Oktobarski salon / Policy of culture and policy of display: The October salon
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2014)
Rad će se baviti performativnim učincima kulturnih politika dva različita društveno- politička sistema u koncipiranju, oblikovanju, uspostavljanju i održavanju kontinuiteta ali i pokretanju transformacija značajne kulturne ...
Umetnička baština kao političko sredstvo - Terazijska epizoda - fontana kao klin za klin- čorbu u političkoj kuhinji / Cultural heritage as a political instrument: The Terazije epizode
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2016)
U radu se prikazuju i analiziraju novinski tekstovi o Terazijskoj fontani (1927-1947) nastali tokom 1987. i 1988. godine kao istraživanje novinara koje je bilo obilato potpomognuto dokumentima, sećanjima i tumačenjima iz ...
Generalštab Nikole Dobrovića kao memorijski topos u 21. veku / Generalštab by Nikola Dobrović as a memorial topos in the 21st century
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2018)
U radu se kreće od pretpostavke da je urbana struktura svojevrsni mnemotehnički mehanizam, to jest, kako je to efektno sročio Luis Mamford da 'u gradu vreme postaje vidljivo'. Osnovno mnemotehičko polazište jeste da postoji ...
Dijalektika sećanja i logika zaborava - od nastanka do nestanka Pionirske železnice u Beogradu / Dialectics of memory and logic of forgetting: From beginning to end of the Pioneer Railway in Belgrade
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2018)
Po ugledu na SSSR, mnogi gradovi nekadašnje Jugoslavije u jeku obnove posle Drugog svetskog rata dobijaju dečje železnice. Pionirske železnice imale su višestruku ulogu u tadašnjem društvu. Pored toga što je njihova izgradnja ...
Tri lika jugoslovenske modernosti u ogledalu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu / Three reflections of Yugoslav modernity in the mirror of the Museum of Contemporary Art in Belgrade
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2018)
U radu se istražuje karakter jugoslovenske modernosti u socijalističkom periodu viđen kroz prizmu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu. Polazeći od predstavljanja tri naročite 'posete' ovom muzeju u godinama neposredno ...
Baštinski aspekti instituta legata / Heritage aspects of the institute of bequest
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2020)
U radu se istražuje mesto instituta legata u studijama baštine. Polazi se od istorijsko teorijskog određenja pojma baštine i ukazuje se na njegovu vezu s ustanovom legata: utvrđuje se blisko poreklo u izvorno pravnom ...
Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993) / Mask as an image of the world: Anticipation of cyber culture in art history by Oto Bihalji Merin (1904-1993)
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2017)
U radu se analiziraju osnove opšteg pregleda istorije umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993) i u njegovim tekstovima se prepoznaje koncept maske kao ključni. Razmatra se kako koncept maske utiče na njegovu definiciju ...
Maketa kao javni prostor / A scale model as a public space
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2017)
U radu se polazi od uloge makete (franc. maquette) u studijama vizuelne kulture, a koja se manifestuje u dva vida: kao etapa u realizaciji vajarskih i arhitektonskih zadataka, te kao element muzejske dokumentacije i ...