Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 402
Наративни конструкт слике о детету у предшколском програму/Narativni konstrukt slike o detetu u predškolskom programu
(Pedagoško društvo Srbije, 2010)
Opšte osnove predškolskog programa, kao kompleksan tekst, sadrže: ideje i uverenja o detetu,
procesu podučavanja i učenja, o vaspitaču i predškolskoj ustanovi. Ono što želimo da prikažemo ovim
tekstom je razmatranje ...
Učenik u razvijajućoj nastavi / The student in developing teaching
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U radu se razmatraju stavovi predstavnika razvijajuće nastave o položaju učenika u nastavi. Kroz kritiku i poređenje s tradicionalnom nastavom predstavljen je jedan teorijski koncept koji nudi drugačiju sliku deteta i ...
Povratak u budućnost − aktuelnost ideja Vićentija Rakića o vaspitanju igrom i umetnošću
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2017)
Ovaj rad teži da vrati u pedagošku diskusiju teoriju vаspitаnjа igrom i umetnošću Vićentijа
Rаkićа, osvetljаvаjući njenu aktuelnost u izаzovimа sа kojimа nаs suočаvаju kompleksnost
sаvremenog vaspitnog kontekstа i ...
Education for sustainable development and preschool teachers’ competencies
(Institut za pedagogiju i andragogijuDepartment of Social Work and Social Pedagogy Centre for Innovation in the Early Years Ghent University, Belgium, 2019)
Within the 2030 Agenda for Sustainable Development, inclusive quality education is
defined as one of the main sustainable development goals (SDG 4). According to the
UNESCO, education has also been recognised as the main ...
Zašto, kako i šta ako - mogućnosti primene impakt evaluacije u obrazovnoj politici
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2019)
U ovom radu se bavimo pitanjem evaluacije kao neizostavnim aspektom kvalitetne
obrazovne politike. Različitost značaja i položaja koji se evaluaciji u aktuelnim politikama
pridaje pojasnićemo osvrtom na višestrukost ...
Dokumentiranje učnega procesa skozi označevanje pomena v delu s predšolskimi otroki v Srbiji / Documenting the learning process by mapping the meaning of the work with preschool children in Serbia
(Pedagoska fakulteta Univerze v Ljubljani, 2011)
Zainimoz idcjo.daje pripovednaainizra2aijamisli (Rruner,2000:54)od lrenuika
zatisddalie.ki seTgodiizvennassmih in pri kaLerensno uspesDi. kajli reltcksija
fonreni.da lporabinio pristop,ki ga lahko vpeljemor izobrazevatni ...
Karakteristike motivacije u procesu vaspitanja / Motivation features in educational process
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U radu se razmatra značaj motivacije učenika u procesu vaspitanja, sa posebnim osvrtom na karakteristike motivacije za učenje i saznavanje. U procesu vaspitanja mogu se formirati dva opšta modela motivacije - spoljašnja i ...
Kompetentnost pedagoga u doba krize
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2021)
Doba neizvesnosti sa kojim se suočavamo i promene koje ono donosi u realizaciji vaspitno-obrazovnog rada
iziskuju da preispitamo ulogu pedagoga i mogućnosti njegovog delovanja. U ovom radu se bavimo pitanjem
kompetentnosti ...
Predškolsko vaspitanje i obrazovanje u vreme krize COVID-19; od slabosti ka transformativnom potencijalu
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se polazi od razumevanja krize kao odstupanja od uobičajenih i ustaljenih obrazaca kako društvenih odnosa i delovanja tako i ličnog postupanja i uverenja. Pitanje pedagoškog i trnasformativnog potencijala, postavljeno ...
Roditeljstvo u digitalnom okruženju
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2021)
Digitalne tehnologije su jedan od značajnih faktora vaspitanja naročito tokom vremena koje deca provode u krugu porodice. Zato je važno razmotriti promene koje nastaju u porodičnom funkcionisanju i odnosima između njenih ...