Приказ основних података о документу

dc.contributorMarković, Slobodan
dc.contributorPavlović Babić, Dragica
dc.contributorTošković, Oliver
dc.contributorLazarević, Ljiljana
dc.contributorMarković Rosić, Olja
dc.creatorGrbić, Sanja
dc.creatorČolić, Marija
dc.date.accessioned2023-05-17T16:25:34Z
dc.date.available2023-05-17T16:25:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbnISBN 978-86-88803-50-2
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4485
dc.description.abstractPrema Aikenu, stav prema matematici (SPM) sastoji se iz dve komponente: ličnog uživanja u rešavanju matematičkih zadataka i procene važnosti matematike kao discipline. Cilj ovog istraživanja je da se ispita postoje li razlike između mlađih i starijih studenata psihologije u stavu prema matematici, da se ispitaju pojedini korelati ovog stava, kao i stav studenata prema uvođenju matematike u studijski program. Uzorak od 204 studenta psihologije popunili su Aikenov upitnik stava prema matematici (subskale: uživanje u matematici i vrednovanje matematike) i odgovorili na niz pitanja koja su se ticala akademskog uspeha i ponašanja, zadovoljstva statistikom (ZS), stava prema uvođenju matematike na studije (da/ne), kao i opažene korisnosti matematike (da/ne). Rezultati su pokazali da je prosečna ocena iz matematike u srednjoj školi značajan prediktor i uživanja u matematici (ß=0,510; t=7,902; p<0,01) i vrednovanja matematike (ß=0,182; t=2,471; p<0,01). Stav prema matematici predviđa zadovoljstvo studenata statistikom na studijama psihologije (R=0,539; F(2,112)=22,880; p<0,01), objašnjavajući 29% varijanse, pri čemu je samo komponenta uživanja značajan prediktor (ß=0,513; t=5,378; p<0,01). Poređenjem studenata I i IV godine utvrđeno je da postoje značajne razlike u korist studenata IV godine u uživanju u matematici (F(1,133)=11,442; p<0,01), pri čemu je godinom studija objašnjeno 7.9% varijanse, kao i u vrednovanju matematike (F(1,133)=16,766; p<0,01), pri čemu godina studija objašnjava 11,2% varijanse. Prepisivanje na statističkopsihometrijskim predmetima nezavisano je od obe komponente stava prema matematici. Većina studenata psihologije (62,6%) ne bi volela matematiku kao obavezan predmet na studijama, ali bi 67% njih volelo da ima matematiku kao izborni predmet. 82% studenata smatra da bi im matematičko znanje pomoglo u razumevanju statistike, a 73% da bi im koristilo u bavljenju psihologijom. Zaključak: Pozitivniji stav starijih studenata prema matematici, pre svega vrednovanja, govori o potencijalnom pozitivnom uticaju studija psihologije na stav prema matematici. Povezanost prosečne ocene iz matematike u srednjoj školi sa SPM, kao i veza SPM i ZS (pri čemu se u ovim vezama ističe komponenta uživanja) sugeriše potrebu za ispitivanjem uzroka ove veze. Imajući u vidu odgovore na direktna pitanja o uvođenju matematike na studije i njenoj opaženoj korisnosti, predlažemo dalja istraživanja koja bi se bavila mogućnošću uvođenja matematike na studije.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceZbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beogradsr
dc.subjectattitude towards mathematicssr
dc.subjectmathematical competences of psychology studentssr
dc.subjectstavovi prema matematicisr
dc.subjectmatematičke kompetencesr
dc.subjectstudenti psihologijesr
dc.titleStavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematicisr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage203
dc.citation.spage198
dc.description.otherGrbić, S. i Čolić, M. (2014). Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici. U S. Marković, D. Pavlović Babić, O. Tošković, Lj. Lazarević i O. Marković Rosić (ur.), Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“ (198–203). Beograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradu. ISBN 978-86-88803-50-2sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/11015/2014_Stavovi_matemat_EIP_abs_M63.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4485
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу