Gagić, Dragana

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0009-0002-5314-9469
  • Gagić, Dragana (3)
Projects

Author's Bibliography

Vaspitna uloga nastave - šta kažu nastavnici?

Kokeza, Ivana; Gagić, Dragana

(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, 2024)

TY  - CONF
AU  - Kokeza, Ivana
AU  - Gagić, Dragana
PY  - 2024
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6470
AB  - U ovom radu biće predstavljeni rezultati istraživanja koje je za cilj imalo sagledavanje odnosa nastavnika prema vaspitnoj funkciji nastave u domenima njenog planiranja, realizovanja i evaluacije. Uzorak je obuhvatio
56 nastavnika predmetne i razredne nastave osnovnih i srednjih škola. Podaci su prikupljeni putem Upitnika
o vaspitnoj funkciji nastave koji je distribuiran nastavnicima. Dobijeni rezultati nam ukazuju na to da 95%
nastavnika planira aktivnosti koje su u cilju ostvarivanja vaspitne funkcije nastave, dok 80% ukupnog uzorka
evaluira navedene aktivnosti. Tom prilikom, nastavnici su većinski navodili da se u osnovi njihovog planiranja
nastave nalaze ciljevi i zadaci vaspitanja, kao i sadržaji koji su predviđeni nastavnim planom i programom. Kao
jedna od implikacija istraživanja izdvojila se potreba pružanja podrške nastavnicima u tome da budu aktivni u
ostvarivanju svog prava na autonomiju i da budu samodirektivni u procesima planiranja, realizacije i evaluacije
aktivnosti koje su u cilju ostvarivanja vaspitne funkcije nastave.
PB  - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
PB  - Pedagoško društvo Srbije
C3  - Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Kuda se kreće vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz- Zbornik radova
T1  - Vaspitna uloga nastave - šta kažu nastavnici?
EP  - 133
SP  - 125
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6470
ER  - 
@conference{
author = "Kokeza, Ivana and Gagić, Dragana",
year = "2024",
abstract = "U ovom radu biće predstavljeni rezultati istraživanja koje je za cilj imalo sagledavanje odnosa nastavnika prema vaspitnoj funkciji nastave u domenima njenog planiranja, realizovanja i evaluacije. Uzorak je obuhvatio
56 nastavnika predmetne i razredne nastave osnovnih i srednjih škola. Podaci su prikupljeni putem Upitnika
o vaspitnoj funkciji nastave koji je distribuiran nastavnicima. Dobijeni rezultati nam ukazuju na to da 95%
nastavnika planira aktivnosti koje su u cilju ostvarivanja vaspitne funkcije nastave, dok 80% ukupnog uzorka
evaluira navedene aktivnosti. Tom prilikom, nastavnici su većinski navodili da se u osnovi njihovog planiranja
nastave nalaze ciljevi i zadaci vaspitanja, kao i sadržaji koji su predviđeni nastavnim planom i programom. Kao
jedna od implikacija istraživanja izdvojila se potreba pružanja podrške nastavnicima u tome da budu aktivni u
ostvarivanju svog prava na autonomiju i da budu samodirektivni u procesima planiranja, realizacije i evaluacije
aktivnosti koje su u cilju ostvarivanja vaspitne funkcije nastave.",
publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije",
journal = "Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Kuda se kreće vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz- Zbornik radova",
title = "Vaspitna uloga nastave - šta kažu nastavnici?",
pages = "133-125",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6470"
}
Kokeza, I.,& Gagić, D.. (2024). Vaspitna uloga nastave - šta kažu nastavnici?. in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Kuda se kreće vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz- Zbornik radova
Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju., 125-133.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6470
Kokeza I, Gagić D. Vaspitna uloga nastave - šta kažu nastavnici?. in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Kuda se kreće vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz- Zbornik radova. 2024;:125-133.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6470 .
Kokeza, Ivana, Gagić, Dragana, "Vaspitna uloga nastave - šta kažu nastavnici?" in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Kuda se kreće vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz- Zbornik radova (2024):125-133,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6470 .

Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености

Gagić, Dragana

(Институт за педагошка истраживања, Београд, 2023)

TY  - CONF
AU  - Gagić, Dragana
PY  - 2023
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5999
AB  - У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне
две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама
разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање
писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика
у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави
читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација
наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно
усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика,
формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна
разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037)
у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у
наведеним областима у току претходне две године? За обраду података
је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у
постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим
областима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички
значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали,
односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p=
0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На
основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да
не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији
су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису
усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући
у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа
ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора
који доводе до разлика у њиховим постигнућима.
PB  - Институт за педагошка истраживања, Београд
C3  - PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа
T1  - Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености
EP  - 44
SP  - 43
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999
ER  - 
@conference{
author = "Gagić, Dragana",
year = "2023",
abstract = "У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне
две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама
разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање
писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика
у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави
читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација
наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно
усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика,
формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна
разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037)
у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у
наведеним областима у току претходне две године? За обраду података
је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у
постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим
областима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички
значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали,
односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p=
0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На
основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да
не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији
су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису
усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући
у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа
ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора
који доводе до разлика у њиховим постигнућима.",
publisher = "Институт за педагошка истраживања, Београд",
journal = "PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа",
title = "Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености",
pages = "44-43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999"
}
Gagić, D.. (2023). Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености. in PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа
Институт за педагошка истраживања, Београд., 43-44.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999
Gagić D. Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености. in PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа. 2023;:43-44.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999 .
Gagić, Dragana, "Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености" in PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа (2023):43-44,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999 .

Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences

Jovanović, Olja; Mutavdžin, Dejana; Radaković, Tatjana; Mileusnić, Nina; Gagić, Dragana; Dodić, Milica; Žeželj, Iris

(Филозофски факултет Универзитета у Нишу / Faculty of Philosophy, University of Nis, 2022)

TY  - CONF
AU  - Jovanović, Olja
AU  - Mutavdžin, Dejana
AU  - Radaković, Tatjana
AU  - Mileusnić, Nina
AU  - Gagić, Dragana
AU  - Dodić, Milica
AU  - Žeželj, Iris
PY  - 2022
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3805
AB  - The aim of the study is to provide a particular portrayal of emergency remote education (ERE) in Serbia from the perspective of its most disadvantaged partakers. The study applied a single-case study design. The participant was an 11-year-old Roma boy, attending the 5th grade of elementary school in Belgrade. Since October 2019, a group of university students and teaching staff have been providing learning support for the student twice a week. For approximately two and a half years, the researchers continuously produced and/or collected participant-observations, anecdotal notes, the content of the Viber group, artefacts from the learning/teaching process, and notes from interviews with the pupil and his parents. The data from these multiple sources were merged and analysed using event structure analysis. From the analysed data the researchers reconstructed how the Roma student experienced ERE and which factors influenced the process. The analysis acknowledges that ERE policy and practice in interaction with the disadvantaged positions of certain students exacerbate inequity in education. The findings suggest that achieving equity of ERE requires educational decision-making which highlights the perspectives of students from disadvantaged backgrounds and their families, purposefully approaches ERE to disrupt potential inequities, and develops the capacities of schools and teachers to address educational inequities in an emergency context.
PB  - Филозофски факултет Универзитета у Нишу / Faculty of Philosophy, University of Nis
C3  - Psychology in the function of the well-being of the individual and society: international thematic proceedings
T1  - Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences
EP  - 175
IS  - 17
SP  - 155
DO  - https://doi.org/10.46630/dpp.2022
ER  - 
@conference{
author = "Jovanović, Olja and Mutavdžin, Dejana and Radaković, Tatjana and Mileusnić, Nina and Gagić, Dragana and Dodić, Milica and Žeželj, Iris",
year = "2022",
abstract = "The aim of the study is to provide a particular portrayal of emergency remote education (ERE) in Serbia from the perspective of its most disadvantaged partakers. The study applied a single-case study design. The participant was an 11-year-old Roma boy, attending the 5th grade of elementary school in Belgrade. Since October 2019, a group of university students and teaching staff have been providing learning support for the student twice a week. For approximately two and a half years, the researchers continuously produced and/or collected participant-observations, anecdotal notes, the content of the Viber group, artefacts from the learning/teaching process, and notes from interviews with the pupil and his parents. The data from these multiple sources were merged and analysed using event structure analysis. From the analysed data the researchers reconstructed how the Roma student experienced ERE and which factors influenced the process. The analysis acknowledges that ERE policy and practice in interaction with the disadvantaged positions of certain students exacerbate inequity in education. The findings suggest that achieving equity of ERE requires educational decision-making which highlights the perspectives of students from disadvantaged backgrounds and their families, purposefully approaches ERE to disrupt potential inequities, and develops the capacities of schools and teachers to address educational inequities in an emergency context.",
publisher = "Филозофски факултет Универзитета у Нишу / Faculty of Philosophy, University of Nis",
journal = "Psychology in the function of the well-being of the individual and society: international thematic proceedings",
title = "Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences",
pages = "175-155",
number = "17",
doi = "https://doi.org/10.46630/dpp.2022"
}
Jovanović, O., Mutavdžin, D., Radaković, T., Mileusnić, N., Gagić, D., Dodić, M.,& Žeželj, I.. (2022). Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences. in Psychology in the function of the well-being of the individual and society: international thematic proceedings
Филозофски факултет Универзитета у Нишу / Faculty of Philosophy, University of Nis.(17), 155-175.
https://doi.org/https://doi.org/10.46630/dpp.2022
Jovanović O, Mutavdžin D, Radaković T, Mileusnić N, Gagić D, Dodić M, Žeželj I. Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences. in Psychology in the function of the well-being of the individual and society: international thematic proceedings. 2022;(17):155-175.
doi:https://doi.org/10.46630/dpp.2022 .
Jovanović, Olja, Mutavdžin, Dejana, Radaković, Tatjana, Mileusnić, Nina, Gagić, Dragana, Dodić, Milica, Žeželj, Iris, "Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences" in Psychology in the function of the well-being of the individual and society: international thematic proceedings, no. 17 (2022):155-175,
https://doi.org/https://doi.org/10.46630/dpp.2022 . .