Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 40
Deca pitaju, ali ne znaju kako da postave pitanje - epi-pragmatski i meta-pragmatski razvoj / Children do ask, but do not know how to do asking: Epi-pragmatic vs. meta-pragmatic skill
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Klasičan je nalaz (C. Chomsky, 1969) da predškolska deca u engleskom jeziku mešaju značenja glagola ask 'pitati' i tell 'reći', tako što u situaciji Ask Laura what time it is 'Pitaj Lauru koliko ima sati' umesto da postave ...
Obrasci ponašanja mladih tokom slobodnog vremena / Youth spare time: Typical patterns of behavior
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2009)
U ovom istraživanju ispitujemo kako mladi provode slobodno vreme. Pitanje na koje odgovaramo je: da li je moguće identifikovati tipične sklopove aktivnosti t.j. obrasce ponašanja mladih tokom slobodnog vremena. Analiza ...
Patterns of Thinking in Militant Extremism
(Sage Publications Ltd, London, 2009)
Recurrent features of the thinking pattern (or mind-set) of violent militant extremists are delineated, discussed, and related to previous research and theory. We examined extremist groups from a diverse range of continents, ...
Problemi mladih u Srbiji - odrastanje u uslovima društvene krize / Problems of Serbian youth: Growing up within the context of social crisis
(Institut za političke studije, Beograd, 2009)
Cilj ovog istraživanja bio je da utvrdimo sa kojim se problemima suočavaju mladi u Srbiji i kako procenjuju njihovu težinu, kao i da li postoje razlike u zavisnosti od pola, uzrasta, tipa škole i dela Srbije u kome mladi ...
Shared and/or separate representations of animate/inanimate categories - an ERP study
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
This paper presents an ERP experiment examining the underlying nature of semantic representation of animate and inanimate objects. Time-locking ERP signatures to the onset of visual stimuli we found topological similarities ...
Sindrom izgaranja na poslu kod nastavnika / Teacher burnout syndrome
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Kao produkt kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja sindroma izgaranja koja su obavili Maslačova i saradnici, nastala je skala MBI (Maslach Burnout Inventory), na koju se većina kasnijih istraživača oslanjala za potrebe ...
Životni ciljevi kao činioci muzičkih preferencija srednjoškolaca / Life aspirations as musical preference factors among high school students
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Na značaj muzike u vaspitanju i formiranju vrednosnog sistema mladih ukazuju još antički mislioci, a moderni autori pokazuju da pasionirane slušaoce određene muzike odlikuju određeni stavovi i vrednosti, pa i karakteristična ...
Lokus kontrole na radu i aktivno traženje posla / Locus of control at work and active job seeking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Obuhvatnija istraživanja problema nezaposlenosti potiču iz razvijenih zemalja sa stabilno rastućom privrednom aktivnošću (do globalne ekonomske krize 2008. godine), tako da je specifično pitanje kako koncepti i teorije ...
Uticaj ego-involviranosti u stvaranju lažnih sećanja iz detinjstva / The impact of ego-involvement in the creation of false childhood memories
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Istraživanje je imalo za cilj proveru pretpostavke da je na uzorku ispitanika iz naše sredine moguće replicirati nalaze istraživanja Loftusove i saradnika (Loftus,1995; 1997a; 1997b) u kojima su ispitanicima kreirana lažna ...
O pismenom izražavanju učenika osnovne škole / On written expression of primary school pupils
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2009)
Normativna pravila standardnog srpskog jezika stiču se tokom osnovno- školskog i srednjoškolskog obrazovanja kroz programske zahteve nastave srpskog jezika, koja se odvija na tri područja: gramatika, pravopis i kultura ...