Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 21
Емоције као психолошка подлога за производњу рата: пример оружаних сукоба у бившој СФРЈ / Emotions as the psychological basis of the war: the case of armed conflict in the former Yugoslavia
(Филозофски факултет Универзитета у Приштини, Косовска Митровица, 2016)
Ратови и оружани сукоби се обично разматрају у контексту друштве-
но-историјских процеса, економских интереса и политичких амбиција одређе-
них социјалних група и партија, које желе да освоје власт. Ретко се отворено
поставља ...
Efekat eksperimentalnog konteksta na obradu višeznačnih reči
(Institut za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u BeograduLaboratorija za eksperimentalnu psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2016)
Prvim istraživanjima efekta višeznačnosti reči u srpskom jeziku, potvrđeni su
nalazi dobijeni u engleskom jeziku – polisemične reči se obrađuju brže od
jednoznačnih reči, a homonimi se obrađuju sporije od jednoznačnih ...
Konstrukcija, psihometrijska provera i validacija testa zrelih mehanizama odbrane
(Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju, 2016)
Mehanizmi odbrane su automatizovane reakcije na neprijatne ili ugrožavajuće
sadržaje i situacije. Prema najčešće korišćenoj klasifikaciji dele se na zrele,
nezrele, neurotične i narcističke, pri čemu su zreli mehanizmi ...
What predicts teachers’ concerns regarding intercultural education?
(IAIE - Mobilities, Transitions, Transformations: intercultural education at the crossroads, Budapest, 2016)
Conceptual framework. Globalisation, migration processes and rapidly increasing diversity of student body call for intercultural teachers’ competence and intercultural approach to education. The Serbian education system, ...
Preporuke ključnih aktera za prilagođavanje programa neformalnog obrazovanja mladih iz nehigijenskih naselja
(Beograd: Institut za pedagoška istraživanja i Institut za psihologiju, 2016)
Među brojnim problemima sa kojima se suočavaju mladi iz nehigijenskih naselja
(MNHN), mahom pripadnici romske etničke grupe (nešto više od 27 000 pripadnika živi u
Beogradu (RZS, 2011)), jedan od najvažnijih jeste otežan ...
Attitudes and preferences of the marginalized youth concerning educational conditions.
(Belgrade: Institute for Educational Research & Teacher Education Faculty, 2016)
Informal education of the marginalized young is a way for their integratation in the general
society. The success of the process is linked to its adjustment to the specific needs of the
group which stem from its physical ...
Educationally relevant socio-cultural characteristics of young from unhygienic settlements
(Belgrade: Institute for Educational Research & Teacher Education Faculty, 2016)
Young people from unhygienic settlements (YUHS) aged 15-20 years are a specific group
usually outside the compulsory education system due to deprived life conditions and
different cultural characteristics. The aim of ...
Stvaralačke aktivnosti adolescenata
(Institut za psihologiju, Filozofski fakultet u BeograduLaboratorija za eksperimentalnu psihologiju, Filozofski fakultet u Beogradu, 2016)
Predmet istraživanja ovog rada jesu stvaralačke individualne aktivnosti adolescenata koje su operacionalizovane kroz hobije. Cilj istraživanja je da se utvrdi učestalost bavljenja adolescenata određenim hobijima, njena ...
Ideological self-identification and party identification in Serbia
(Institute of Social and Political Psychology NAES of UkraineLucian Blaga University of Sibiu & EPIAUniversity of PeloponneseUniversity of Warmia and Mazury in OlsztynLithuanian University of Educational SciencesInstitute of Social Sciences of SerbiaCISES s.r.l. & PSIOPFree International University of Moldova, 2016)
In the political science literature, party identification is
considered to be one of the main determinants of voting behaviour. In the
classic Michigan model (Campbell et al., 1960), party identification is
described ...
Procena ranog komunikacijskog i govorno-jezičkog razvoja dece srpskog govornog područja
(Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, 2016)
Procena ranog komunikacijskog i govorno-jezičkog razvoja dece je vrlo značajan deo sistematskog praćenja psihičkog razvoja za koji se u svetu koriste standardizovani testovi i instrumenti. Jedan od najpoznatijih je ...