Search
Now showing items 1-10 of 32
Počeci razvoja ekspertskog mišljenja u vanškolskom (obrazovnom) kontekstu / Razvitie ëkspertnogo myšlenija v vneklassnom / obrazovatel'nom / kontekste
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Intelektualne pretpostavke za sistematičnije uvođenje u sistem naučnog znanja nastaju u adolescenciji. Razvoj naučnog ekspertskog mišljenja na adolescentnom uzrastu može da se odvija i u vannastavnom i vanškolskom obrazovnom ...
Fizički self-koncept adolescenata normalne i prekomerne telesne težine - polne specifičnosti / Physical self-concept of normal-weight and overweight adolescents: Gender specificities
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
Prethodna istraživanja su dala podatke o odnosu fizičkog self-koncepta i telesne mase kod mladih, ali taj odnos nije bio jasno specifikovan u pogledu pola. Cilj ovog istraživanja jeste da se utvrde karakteristike fizičkog ...
The impact of forced social comparison on adolescents' self-esteem and appearance satisfaction
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
The impact of forced social comparison on adolescents' self-esteem and appearance satisfaction research, conducted on a sample of 133 high school seniors, consisted of two phases. In phase one, participants were given the ...
Relacije između etnocentrizma i nacionalne vezanosti / Relations between ethnocentrism and national attachment
(Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica, 2018)
Pripadnost i vezanost za različite društvene grupe, kao što su nacionalna država i etnička grupa može da ima izraženu motivacionu snagu. Istovremeno, osećaj nacionalne vezanosti može da preraste u etnocentrizam i da postane ...
Social changes and changes of values
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1995)
The aim of our investigation was to find out to what extent the dramatic social changes which happened in the period between 1988 and 1994 (disintegration of the state, the war, international sanctions, isolation, rapid ...
Mladi i zabava - ima li mesta za zabrinutost? / Adolescents and amusement: Is there any reason to be concerned?
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2011)
Uvod: Istraživanja pokazuju da mladi pretežno provode vreme zabavljajući se. Zabava spada u nestrukturisane aktivnosti čiji efekti po razvoj i mentalno zdravlje adolescenata mogu biti negativni. Cilj rada: (1) Identifikovanje ...
Odnos vezanosti, mentalizacije i intelektualnih sposobnosti u adolescenciji / The relationship between attachment, mentalization, and intellectual abilities in adolescence
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Cilj ovog istraživanja bio je da se ispita odnos vezanosti i mentalizacije, s jedne strane, i intelektualnih sposobnosti, s druge, i to na adolescentnom uzrastu, gde je taj odnos do sada malo proučavan. U istraživanju je ...
Posledice zlostavljanja i zanemarivanja adolescenata u porodicama / Abuse and neglect consequences in family of adolescents
(Institut za mentalno zdravlje, Beograd, 2002)
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i adolescenata predstavlja sve prisutniji fenomen u našoj populaciji. Do sada objavljeni radovi su se uglavnom bavili teorijskim proučavanjem ovog koncepta. U ovom radu proučavane su ...
Focus on Hobbies of Academically Motivated Adolescents
(Belgrade: Institute of Psychology, Faculty of Philosophy, University of BelgradeBelgrade: Laboratory for Experimental Psychology, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, 2022)
This research aimed to explore why academically motivated adolescents engage in certain hobbies and what they mean to them. The empirical findings of a broader study about the everyday life of adolescents in Serbia showed ...
What are interests of our children and why is it not the school
(Vršac, Serbia: Preschool teacher training college "Mihailo Palov" & Arad, Romania: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu“, 2021)
The expressing and creating of interests in the period of childhood and adolescence indicates
an area in which an individual can show gifted potential and later make creative contributions. The paper presents
the results ...