Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 640
Application of fit indices in testing the theoretical models in psychology: Possibilities and limitations
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2008)
This paper deals with the fit indices used in Structural Equation Modelling (SEM) for testing theoretical models and the difficulties that can occur during the testing of theoretical models in different fields of psychology. ...
Relationship between epistemological beliefs and motivational orientation among high school students
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2012)
Relationship between epistemological beliefs and motivational orientation of high school students was studied and their relationship with school majoring, GPA and gender. To estimate epistemological beliefs and motivational ...
Promene konotativnog značenja politički relevantnih pojmova kod beogradskih srednjoškolaca / The changes in connotative meaning of politically relevant terms in Belgrade highschoolers
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2005)
U ovom radu pokušali smo da utvrdimo konotativno značenje nekih relevantnih političkih pojmova, kao što su: demokratija, nacija, levica, nacionalizam, itd. i da uporedimo dobijene rezultate sa sličnim istraživanjem obavljenim ...
Dijagnostička procena razumevanja gramatike kod dece - adaptacija TROGa za srpski jezik / Assessment of grammar comprehension: Adaptation of TROG for Serbian language
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
U ovom radu iznosimo opis adaptacije i rezultate probne standardizacije britanskog Testa razumevanja gramatike (TROG) za srpski jezik. TROG je receptivni test gramatičkih kontrasta, konstruisan za procenu gramatičkog razvoja ...
Povezanost trauma u detinjstvu i nesigurnih stilova afektivnog vezivanja sa ličnim blagostanjem i strahom od sreće / The relationship between childhood traumas and insecure attachment styles and the fear of happiness and subjective well-being
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2020)
Predmet ovog istraživanja bio je povezanost trauma u detinjstvu i nesigurnih stilova afektivnog vezivanja sa ličnim blagostanjem i strahom od sreće. U istraživanju su učestvovali studenti Univerziteta u Beogradu. Uzorak ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Empirically based solutions for the Serbian adaptation of a parent report inventory used in the assessment of child language development
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017)
The study is aimed at providing empirical basis for the adaptation of the MacArthur-Bates' Communicative Development Inventories (CDIs) for Serbian language, a parent report instrument for the language development assessment. ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Pogledi na religiju u teorijama psihologa prve polovine XX veka / Views on religion in theories of psychologists from the first half of XX century
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad, 2010)
U radu se izlažu gledišta o religiji i religioznosti iz teorijskih sistema psihologa prve polovine XX veka: Viljema Džejmsa, Sigmunda Frojda, Alfreda Adlera, Karla Gustava Junga; Eriha Froma i Abrahama Maslova. .
Deca pitaju, ali ne znaju kako da postave pitanje - epi-pragmatski i meta-pragmatski razvoj / Children do ask, but do not know how to do asking: Epi-pragmatic vs. meta-pragmatic skill
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Klasičan je nalaz (C. Chomsky, 1969) da predškolska deca u engleskom jeziku mešaju značenja glagola ask 'pitati' i tell 'reći', tako što u situaciji Ask Laura what time it is 'Pitaj Lauru koliko ima sati' umesto da postave ...