Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 48
Diskusija shvatanja empatije u self psihologiji / Discussion on apprehending the empathy in self psychology
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1997)
Kohutova gledišta su bila podvrgnuta oštroj kritici od strane dela psihoanalitičke javnosti. Mnoge kritike koje smo naveli ne izgledaju opravdane i stiče se utisak da su bazirane na nedovoljnom razumevanju Self psihologije. ...
Odnos stereotipa i samoopažaja kod grupe narkomana: istraživanje u okviru teorije ličnih konstrukata / The relationship between stereotypes and ego-perception at the group of drug abusers a research within framework of the personal construct theory
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Beograd i Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd, 1994)
Postojeća istraživanja o odnosu samoopažaja i stereotipa u različitim oblastima devijantnog ponašanja ukazuju na nedvosmisleno dihotoman odnos između samoopažanja i simptoma. Cilj ovog istraživanja je da proširi nalaze iz ...
Tipovi ličnosti maloletnih delinkvenata / Personal types of juvenile delinquents
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Beograd i Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd, 1997)
Wardovim metodom hijerarhijske klaster procedure na uzorku od 181 mladog prestupnika, uzrasta 15-21 godine (kojima je kao maloletnicima izrečena neka od sankcija za krivična dela predviđena krivičnim zakonima Srbije ili ...
Konstruktivistička psihoterapija: ka objedinjujućoj perspektivi / The constructivistic psychotherapy: Towards a unifying perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Beograd i Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd, 1995)
Konstruktivistička psihoterapija predstavlja jedan od novijih pristupa u psihoterapiji. U radu se ukazuje na izvore konstruktivističke misli u filozofiji, psihologiji i srodnim naučnim disciplinama i ukratko se prikazuju ...
Stavovi građana Srbije prema pravnoj državi / The attitudes of citizens of Serbia towards legal state
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 1997)
Cilj prikazanog istraživanja bio je da se ispita koliko građani Srbije poznaju svoja osnovna prava i kakvi su njihovi stavovi prema zaštiti ljudskih prava. Ispitivanje je sprovedeno na uzorku od 570 stanovnika Srbije iz ...
Osnovna načela konstruktivističke metateorije / The main tenets of constructivistic meta-theory
(Srpsko filozofsko društvo, Beograd, 1993)
Konstruktivistička metateorija ima sve važniju ulogu u domenu teorija ličnosti i psihoterapije. U cilju objašnjenja ovog, još uvek nedovoljno poznatog pravca u psihologiji, prikazane su tri osnovne karakteristike ...
Tri decenije časopisa Psihologija / Three decades of the periodical Psihologija
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1997)
Prikazane su osnovne informacije o prilozima objavljenim u časopisu Psihologija u periodu 1993-1997. Data je bibliografija radova koji su svrstani u 27 tematskih oblasti. Uvedene su tri nove oblasti U Psihologija umetnosti, ...
Analiza udžbenika i radne sveske za predmet poznavanje društva za IV razred osnovne škole / Analysis of textbook and workbook for subject introduction to social sciences in the 4th grade of elementary school
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1998)
U radu su preko aktivnosti dece analizovani oblici učenja koji se javljaju u pitanjima i zadacima u udžbeniku i radnim listovima za predmet poznavanje društva za IV razred osnovne škole (Danilović, Danilović, 1997; Danilović, ...
Entrepreneurial orientation and personality traits
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1995)
This paper examines the interrelationship between entrepreneurial orientation and attitude towards entrepreneurship on the one hand, and personality traits and value orientations (wage leveling, hedonism, conformism, ...
Merenje involviranosti potrošača / Measuring consumer involvement
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1996)
Involviranost, uključenost u proizvode i usluge konstrukt je od izuzetne važnosti u oblasti ponašanja potrošača. marketinga i oglašavanja. Involviranost se posmatra kao kauzalna varijabla koja utiče na traženje informacija, ...