Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 31
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Etički aspekti psihološke selekcije kandidata za posao / Ethical aspects of psychological selection of job candidates
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Selekcija osoblja za savremene radne organizacije je nezaobilazna praksa koja ima svoje andragoške, psihološke, socijalne, ekonomske, ali i etičke aspekte. Čvrsta etička refleksija je esencijalna komponenta svakog ...
Individual and Country Level Determinants of (Post)Materialist Values in Eastern Europe
(European Quarterly of Political Attitudes and Mentalities, 2015)
This paper is aimed at analysing the level of postmaterialist values in East European countries as well as the
main individual and country level predictors of the postmaterialist value preference. The data from the ...
Идеологија и политика: значај разлика у нивоу образовања за политичке поделе у Србији и Црној Гори
(Српска политичка мисао - посебно издање, 2015)
У литератури се већ неколико деценија говори о опадању значаја
друштвених расцепа за политичко понашање, док вредносне и/
или културолошке поделе све више добијају на политичком значају. Према неким концепцијама у основи ...
Intercultural sensitivity scale: Proposal for a modified Serbian version
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2015)
Intercultural Sensitivity Scale (ISS) is the main assessment tool for measuring intercultural sensitivity as an affective component of intercultural communication competence. The ISS has been developed based on an American ...
Frustration intolerance and unconditional self-acceptance as mediators of the relationship between perfectionism and depression
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2015)
The aim of the present study was to further clarify the basic mechanism through which maladaptive perfectionism leads to depression, using the rational-emotive behavior therapy (REBT) framework. Previous studies have shown ...
Does empathy always inhibit amorality and offending?
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2015)
Results of previous studies have been inconsistent over the role of emotional and cognitive empathy in aggressive and antisocial behavior. The aim of this study is to clarify the specific nature of the empathic profiles ...
Vrednosna očekivanja učenika gimnazija pri izboru fakulteta / The values expectations of high school graduates at the choice of the faculty and future occupation
(Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica, 2015)
U psihološkoj literaturi je dosta prostora posvećeno profesionalnom opredeljenju učenika, pri čemu je uglavnom ispitivana uloga škole, vršnjaka, roditelja, materijalnih i socijalnih činilaca, a manje uloga osobina ličnosti, ...
Profesionalne brige budućih i aktuelnih nastavnika / Professional concerns of pre-service and in-service teachers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Osnovni cilj ovog rada bio je da se utvrdi koje sve profesionalne brige, definisane kao teme od interesa za nastavnika, izazivajući bilo negativna, bilo pozitivna osećanja, a u vezi s kojima nastavnik namerava da uloži ...
Secondary school as a context for expressing and developing creativity / Srednja škola kao kontekst za ispoljavanje i razvoj kreativnosti
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
The paper presents the results of a research on the views of teachers about expressing and developing creativity of students at the secondary educational level. The analysis of the discussion with ten grammar school teachers ...