Приказ основних података о документу

The phenomenon of “club booths” or the production of risky parties: narrative analysis

dc.creatorDragišić Labaš, Slađana
dc.date.accessioned2022-11-02T12:09:34Z
dc.date.available2022-11-02T12:09:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0085-6320
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3864
dc.description.abstractУ раду се бавимо анализом активности које се одвијају у „новим” сепареима, тј. издвојеним просторима у ресторанима (на сплавовима), који се резервишу и плаћају, у Београду и другим градовима у Србији. Понашање актера (људи у сепареу) и понашање публике (људи који деле исти простор, али не и сепаре) разматрамо из угла Гофманове драматургије. Као и све друге „вредне ствари” у потрошачком друштву, и у сепареу се може купити моћ на неколико сати. Како то изгледа сазнајемо из наратива шесторо људи (сада успешних апстинената од алкохола, дрога и коцке) који су у сепареима проводили слободно време док су конзумирали психоактивне супстанце и коцкали се. Они су се у сепареу – посебном простору за глуму осећали моћнијима, важнијима, храбријима, поштованијима, богатијима и успешнијима према мерилима потрошачког друштва. У ствари, они су проводили време на имагинарном месту (Ritzer, 2012) лишеном правог садржаја. Њихови социјални идентитети, конструисани вредностима потрошачког друштва, ван сепареа (и ван подржавања публике) постајали су пољуљани, чинећи младе анксиозним, незадовољним, безвољним, што је један од разлога и конзумације ПАС-а.sr
dc.description.abstractThis paper deals with the analysis of activities that take place in “new”1 booths, i.e., separate spaces in restaurants, clubs or rafts in Belgrade and other cities in Serbia that are booked and paid. We consider the behaviour of the actors (people in the booth) and of the audience (people who share the same space, but not the booths) from the viewpoint of Goffman’s dramaturgy. As is the case with all other “valuable things” in the consumer society, in the booth one can also buy and exercise “power” for a couple of hours. We learn how this plays out by following six narratives of six people (now successful abstainers from alcohol, drugs and gambling) who describe their experience of the time they still actively consumed psychoactive substances or gambled. In the booths – a special space for acting, they felt more powerful, more important, braver, more respected, richer and more successful according to the standards of consumer society. In fact, as Ritzer (2012) has it, they spent time in a “non-place” devoid of real content. Their social identities, constructed by the values of such society, outside the booth (and without the support of the audience) became uncertain and disrupted, so that the “performers” felt anxious, dissatisfied and hopeless, which was another reason for consuming PAS.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherСрпско социолошко друштвоsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceSociološki pregledsr
dc.subjectсепареsr
dc.subjectмладиsr
dc.subjectдраматургијаsr
dc.subjectпотрошачко друштвоsr
dc.subjectкуповина моћиsr
dc.subjectboothssr
dc.subjectyouthsr
dc.subjectperformancesr
dc.subjectconsumer societysr
dc.subjectpower purchasesr
dc.titleFenomen "separe" ili proizvodnja rizičnih zabava: analiza narativasr
dc.titleThe phenomenon of “club booths” or the production of risky parties: narrative analysissr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage53
dc.citation.issue1
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage24
dc.citation.volume56
dc.identifier.doi10.5937/socpreg56-36875
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/9120/02_Dragisic-Labas.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу